26. januar 2013

Carnegia, Tanami, Killarney og K1








































Det lyder eksotisk, og det er det til dels også.
I eftermiddags var jeg en tur i byggemarkedet for at hente forskellige småting, og jeg måtte bare forbi malerafdelingen, for de har de skønneste farvekort. De har A5 størrelse og der er altid 3 farver på hvert kort. Farverne harmonerer så kunderne kan tage et par små farvekoncepter med hjem i tasken. Genialt, meeeeeen det giver mig jo lidt konkurence ;-)
Jeg lader dem ligge lidt herhjemme for det er dejligt når øjet pludselig falder på dem.

Ønsker jer en skøn lørdag aften.....måske med lidt Napoli eller Firenze ;-)

8 kommentarer:

  1. Skönne farver og god inspiration til mit kommende "Mal Sovevaerelset" projekt, hvor jeg stadig ikke har bestemt mig for en farve ;-)

    God weekend eller hvad der er tilbage af den ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annemette
      ja ikke :-) Hvad med et af naturfarverne? Jeg foreslog en kunde i sidste uge at male 1 væg i soveværelset en brun dækket olivengrøn med en 10 cm hvid kant udenom. Det virker næsten som et billede og giver en god følelse.
      Er spændt på hvad du vælger :-)

      også god rest-søndag til dig :-)

      Slet
    2. Jeg regner med at vaeggen bag sengen skal males en anden farve end resten (det er faktisk kun en halv vaeg pga skrävaegge) og det bliver nok en Petrol (mörk blä/grön) for der skal haenge en lampe i lys blä/grön derpä - men nu mä vi se for tyskerne er ikke sä gode til det der med farverne när det kommer til maling, sä skal lige ud og se hvad der er af farver ;-)

      Slet
  2. Farver har stor indflydelse på mental tilstand, hørte jeg engang, den kan jeg godt hoppe på ;-)
    Jeg kan mærke hvilke mit øjne fanger, og hvilke jeg slapper af ved ;-)
    God fornøjelse med dine farvekort.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det bliver du næsten nødt til at tro på :-) Farver påvirker os meget mere end de fleste er klar over. Du mærker også ret hurtigt om du føler dig godt tilpas i rummet som du går ind i. For et stykke tid siden havde jeg som opgave at lave et farvekoncept til en afdeling med demense. Der valgte vi helt bevist sarte trygge og ledsagende farver. Samtidig fik vi printet et tapet med bløde gullige blomster. Så stemningen blev meget behagelig.
      Det er spændende at påvirke rum, facader eller bydele med farver.

      God aften :-)

      Slet
  3. Hej Nola.
    Nu er det mig der har inviteret mig selv indenfor, her på din blog. Kan se, at du har hjemstavn i alpeland. Det er da fantastisk, at blogland er en platform som forener os verden over. Og det blot ved et klik - jeg bliver helt...benovet!
    Det var da et herligt stort format, farvekort findes i, hos dig. Når man så har kigget færdigt på dem, kan man jo finde anden anvendelse for dem, i andre kreative sammenhænge...

    SvarSlet
  4. Tak for din søde hilsen på min blog - dejligt at opdage endnu en skøn blog i Blogland : )

    SvarSlet
  5. Velkommen Mette :-) Dejligt at du kigger forbi!
    Du har ret, verden er blevet en del mindre siden al den cyper space. Jeg nyder det meget, for så har jeg en super mulighed for at følge med i hvad der sker og rører sig i Danmark :-)
    Jeg har tænkt præcis den samme tanke....tror at jeg vil klippe dem fra hinanden og sætte dem sammen på en anden måde. Faktisk tror jeg at jeg vil hente en stak mere ..... ;-)

    God aften til dig og på genkig.

    SvarSlet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!