24. januar 2013

islys i skumringen







































jeg har udnyttet det kolde vejr og forsøgt mig med at lave islys. Efterhånden har jeg set det en del steder og altid været ret begejstret, for det giver sådan et smukt og vinterligt lys. Og kan det være nemmere end at fylde et par balloner med vand, lægge dem i haven ......og så bare vente...... jeg lod dem ligge i 24 timer, men det kommer selvfølgelig an på temperaturen. Det vigtigste er ikke at lade det hele fryse til en kugle, men at fjerne ballonen når ca. halvdelen er tilfrosset. Derefter hældes det overskydende vand ud og et fyrfadslys kan fint sættes ind. 
Og så er der stemning!......og så er det lidt enkelt. ;-)

12 kommentarer:

  1. Det ser utroligt festligt ud sådan som de balloner ligger der i sneen og selve islætten er da bare så flot.

    Så efter lige at have læst dit indlæg her, fant jeg tre gamle balloner frem og fik dem fyldt med vand, men men men, da jeg lagde dem ud, sprang de en efter en. :-(

    Så jeg tror de var for gamle og vil nu se om jeg kan få fat i nogle nye i dag. For prøves det skal det. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, jeg blev også selv fuldstændig overrasket over hvor smukt det var da de sidste solstråler fandt vej igennem ballonerne.:-)

      Hi hi godt forsøg..... er sikker på at det lykkedes med nye, for der er faktisk ikke ret megen hekseri i den sag - men det har en fantastisk virkning :-)

      Her bliver det ret koldt de næste par dage, så jeg vil have lagt nogle flere ud, og så har jeg tænkt mig at forære naboerne et par. Bare sådan fordi at de er super gode naboer :-)

      Slet
  2. Hvor er det smukt.

    Det er sjovt at lege med naturens muligheder og det forhånden værende. Der er uanede muligheder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder de enkle ting og syntes at det er en super nem og billig ide til at skabe lidt stemning her i den lidt triste januar. Og så omvandler man kulden til noget positivt ;-)

      Slet
  3. Sä enkelt men meget meget smukt - tror lige jeg skal have fat i nogle balloner ;-)

    Hvor koldt er der hos jer i disse dage?

    SvarSlet
  4. Ja, lad mig vide om dit projekt lykkes :-)
    Vi har -2 om dagen og ned til -10 om natten, men jeg kan godt lide det og syntes at det er en speciel stemning.

    SvarSlet
  5. De er nemlig bare så fine. Vi har efterhånden lavet dem i mange år, men faktisk synes jeg at de er lidt mere besværlige end de andre islygter jeg laver fordi det er vanskeligere at vide hvornår de er tilstrækkeligt frosset.

    Hav en dejlig weekend.

    SvarSlet
  6. ja, det passer, men jeg syntes at den runde kugleform er så skøn og minder mig meget om Kosta Boda's Snowball, og dem er jeg helt vilde med.

    Også rigtig god weekend til dig.

    SvarSlet
  7. Hvor er de fine! Det skal jeg helt klart prøve. Noget godt MÅ man da kunne bruge den #€%&§$ vinter til :)

    SvarSlet
  8. Helt enig! ..... lad os få det positive ud af det :-)

    SvarSlet
  9. Mit første besøg på din blog med masser af fotos til fryd for øjet.

    Tak for en fin idé med islygten, tror jeg vil prøve den, når frosten vender tilbage igen her mod nord. Balloner kan bruges til mange ting, jeg bruger dem til at forme papirskåle på.;-)

    Mange tak for din kommentar på min blog og dermed gjorde mig opmærksom på din, som jeg ser frem til at studere nærmere. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hjertelig velkommen og tak fordi du kiggede forbi, og endda lagde en kommentar. Det glæder mig.
      Det lyder spændende...laver du dem af papmache? Og maler dem bagefter?

      god aften :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!