29. januar 2013

Lidt om lykken på en regnfuld tirsdag


















Lykken

Der er noget særligt ved lykken
man kan blive helt glad
når man møder den
men også beklemt
står stille lidt
lister sig varsomt frem
som i et minefelt
og hver gang man sætter foden ned
- uden at ryge i luften
glemmer man enten at nyde lykken
eller bliver sur over ikke at vide
hvor længe den varer
så når modgangen endelig melder sig
er det en lettelse
som om man er kommet i sikkerhed.
Det er nu skammeligt
for der er noget særligt ved lykken
som man ellers ikke møder
måske ligger fejlen der
man kender for lidt til den
burde sætte sig mere ind i den
- jeg tror at det er en træningssag.


Benny Andersen



4 kommentarer:

  1. Sikke et skønt indlæg på en også regnfuld onsdag.
    Nu har jeg tilmeldt med Google Connect. Ha en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det er altid godt at blive tvunget lidt til eftertanke.
      Super, tusinde tak! Jeg er også med hos dig :-)

      Sov godt!

      Slet
  2. Hej Nola! Skønt digt og dejligt at tage det til efterretning. Tror bestemt også at man skal øve sig i at være lykkelig hele livet, ikke at det skal være påtaget. Så er jeg simpelthen følger på Bloglovin :-) det er super nemt at overskue de forskellige blogs, og nemt at følge sine yndlings blogs! Tusind tak fordi du læser med os mig. Tak for det smukke digt og ha en smuk dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du fuldstændig ret i. Desværre er det tit nemmere at være utilfreds, men kommer man til at tænke nærmere eller dybere over det, er man måske alligevel tæt på lykkelig. Så vi øver! ;-)
      Bloglovin har jeg også opdaget for et par dage siden, det er virkelig nemt, jeg har installeret app'en på min iPhone, så er det endnu nemmere.

      God aften og god nat :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!