24. februar 2013

Billige søndags syslerier



For nogen tid siden så jeg på Pinterest hvordan man kunne folde origami papir og sætte det sammen til et billede. Og det fandt jeg så endelig tid til at afprøve idag.
Det er ganske enkelt - kvadratisk farvet papir der foldes på midten og sættes fire og fire sammen til en firkant....et voilà! Det kan man så bygge videre på.
Der findes utallige varianter.....jeg kunne forestille mig at bruge papir med mønster, papir i sarte farver, papir i den samme farve men i forskellige toner, eller at lege med mat og glans papir. Der er nok af muligheder!
Det er sat i en IKEA Ribba ramme som har dybde, og derfor tillader papirenderne at give billedet en 3D effekt.
Jeg kunne forestille mig at farverne blegner med tiden, men så må jeg jo skifte det ud eller finde på noget andet.

Rigtig god start på den nye uge :-)

43 kommentarer:

  1. Super ide ... tak for inspiration ;0)

    SvarSlet
  2. Hvor er det flot. :-)

    Ha' god mandag. :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er det smukt! Sikke en fin idé - tak fordi du inspirerer, Nola, og ha' en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg er også meget glad for det :-)
      Fin dag til dig også :-)

      Slet
  4. SÅ dekorativt! Lekkert fargerikt - det liker jeg!
    Ønsker deg ei god ny uke! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anita, ja, det gør en rigtig glad....et helt lille forårspust :-)
      Skøn uge til dig også.....glæder mig til nogle flere af dine flotte billeder!

      Slet
  5. Ej, ej, ej, sikke et forundrings billede, fantastisk!! Må være umuligt at gå forbi det, uden lige at stoppe op og beundre... Måske jeg også vil lade mig inspirere?
    Sender dig ønsker om en dejlig uge, her fra et igen sneklædt Danmark.
    Hilsen dcv ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej mcv ;-)
      jeg indrømmer at jeg nyder det når jeg går forbi. Og når lyset er tændt om aftenen, bliver det endnu mere 3D med skyggerne. Ja, lad dig endelig inspirere....farver pynter alle steder. Egentlig behøver man jo heller ikke at sætte det i en ramme, man kunne jo også bare klistre dem på et stykke karton og hænge det op. Det eneste som koster noget ved den ide.... er tiden :-)
      Uhh, ikke mere sne, bitte!! Her er kun lidt sne tilbage, men stadig koldt.
      KH Nola

      Slet
    2. Total øje-slik!
      Jeg går snart i gang med mit, med eller uden ramme :-)

      Slet
  6. En hammer god idé, glade farver :)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, rigtig livsbekræftende :-)
      Varme hilsner herfra :-)

      Slet

  7. Wauw, sikke flot og farverigt! Farverne bliver virkelig fremhaevet af den ramme ogsä :-) Mäske man skulle have leg med papirlapper pä programmet en dag :-)

    Tak for den idé....

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja gør endelig det. Farverne fik mere kraft, da jeg "blandede" de sorte firkanter ind i det.
      Hjertelig velbekomme ;-)

      Slet
  8. Flot Nola, meget flot og meget kreativt!
    Elsker farverne, og rammen de er i.
    mvh. kim

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kim.
      Jeg er også vild med de der rammer med dybde, syntes at det præsenterer billederne meget bedre.
      Kh Nola

      Slet
  9. Sikke en skøn ide. Tak for det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt. Håber du også kan få noget farverigt ud af det :-)

      Slet
  10. Så kreativt og stilig dette ble! Et bilde som virkelig skaper glede i hverdagen med alle fargene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elin, det er det nemlig :-)

      Slet
  11. Superflot - og inspiration til et nyt kreaprojekt for mor og datter

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en rigtig god ide, at lave et fælles projekt ud af det :-)

      Slet
  12. Meget smukt og meget enkelt...

    SvarSlet
    Svar
    1. nemlig, det behøver ikke altid at være for kompliceret for at have en god virkning :-)

      Slet
  13. Dette ble jo kjempelekkert hvor jeg ser at det lys og skyggespillet som også blir i et slikt tredimensjonalt bilde gir en ekstra fin effekt.

    Lekkert!

    mvh Knut

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Det er også min store favorit lige for tiden :-)
      mange hilsner
      Nola

      Slet
  14. Aiii hvor er det fint... og nemt :)

    SvarSlet
  15. Fuck det ser super godt ud!!!
    Skøn blog jeg her faldt over. Jeg bliver klart hængende. Du er inspirerende :)
    kh Libbie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Libbie :-)
      hjertelig velkommen :-) Skønt du nyder det du ser :-)
      kh Nola

      Slet
  16. Hej Nola. Tusind tak for din søde kommentar hos mig idag :-) Det gør altid glad når nogen kigger forbi - og endda tager sig tid at lægge en kommentar! Super fedt billede - jeg tænkte osse straks i mønstret papir og... aahh masser muligheder :-) Dén er gemt - tak fordi du delte!! Rigtig go weekend. Kh AM

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var godt :-) Faktisk fandt jeg mønstret papir idag i grønne og røde farver, og havde også straks billedet og muligheder i hovedet :-) Kedeligt bliver det aldrig!!
      Også den dejlig weekend til dig.

      Slet
  17. Svar
    1. Så glæder jeg mig til (at se) resultatet :-)
      god weekend til dig også

      Slet
  18. wow hold op det ser godt ud! Fin ramme du har fundet til det... Lige i skabet ;-)
    Go weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha'.....ja nemmere og billiger kan det næsten ikke gøret......og så rammer det fuldstændig plet!

      Slet
  19. Så fedt dette ble. Du er flink. Tror jeg må prøve meg på det samme en dag :)
    Takk for inspirasjon!

    SvarSlet
    Svar
    1. det må du ubetinget gøre, for det er ret sjovt at leger med, måske får du et andet resultat ud af det :-)

      Slet
  20. So eine tolle Idee!
    Liebe Grüsse und schön, dass du mich gefunden hast=)!
    Melanie

    SvarSlet
    Svar
    1. Vielen Dank und herzlich Willkommen Melanie :-)
      Ja, ich bin sehr gespannt dich auf dein Blog zu folgen :-)

      Slet
  21. Skøn blog jeg lige har fundet her.
    Jeg tror jeg bliver hængene lidt endnu og ser på alle de inspirende ting du viser frem :)
    Dette billede er da en helt fantastisk ide, det bliver jeg simpelthen nød til at prøve en dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til Linette :-)
      Er glad for at du kigger med, surfer lige en tur over til dig bagefter ;-)
      Jeg er rigtig GLAD for billedet og har overvejet at lave et i sort/hvidt....men de frie søndage hænger ikke lige på træerne for tiden :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!