3. februar 2013

Foto med et glimt i øjet



Sidste år blev jeg spurgt om jeg ville deltage ved en lille udstilling. Et af mine bidrag var disse to billeder. Jeg brænder ikke kun for at fotografere, men elsker også at bearbejde dem. Nogen gange kan det være ganske lidt mens det andre gange kan blive mere udpræget. 
Efter at have bearbejdet dem i Photoshop fik jeg trykt dem bagpå en 6 mm plexiglas plade. Det ser brandgodt ud for de får et lidt transparent skær.

Forøvrigt er modellen min yngste datter.....og billederne aftegner hende vist meget godt ;-)

Jeg har fået til opgave at lave en serie af en bekendt og hendes to børn, har tænkt at jeg vil prøve hvordan det virker hvis formatet er aflangt og de alle tre vises ved siden af hinanden. Så det projekt venter på at blive startet...

God søndag derude!

35 kommentarer:

  1. Hoooooold da helt op, hvor er det flot! hverken mere eller mindre

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du ha'!
      Dejligt du kiggede forbi på bloggen :-)

      Slet
  2. For en i h...... Hvor er det nogle super flotte billeder Lone. Og effekten af printet på plexiglas er fænomenal. Du har virkelig styr på både fotografi og på efterbehandlingen. Fede fede billeder og jeg glæder mig virkelig til at se det næste projekt. Two thumbs up.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for din opmuntrende kommentar Karin :-D Jeg har set billeder i kæmpe format som var enten printet eller lagt bag plexiglas, og det har en næsten 3D virkning. Dejligt at høre positive kommentarer, for tit "roder" man rundt med nogle ting og og tvivler selv på om det er værd at vise eller ej.
      Når jeg kommer så langt med de andre billeder skal jeg nok vise dem her........... men tiden står mig lidt i vejen lige nu.

      Slet
  3. Jamen altså, fantastisk at du også tryller når du bearbejder billederne. Idéen og fotoet er så genialt, super smukt arbejde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Det spændende er at man tit kan lave noget sjovt ud af billeder som man måske bare ville have kasseret. Jeg elsker Photoshop og dets muligheder :-)

      Slet
  4. Svar
    1. Tak tak :-) ja, det behøver jo ikke altid at være "pæne" billeder, nogen gange må det godt udtrykke lidt mere, ikke?!

      Slet
  5. De er rigtig godt tænkt, dine fotografier her, Nola. Spændende og anderledes, at beskueren får focus på ansigts "åbninger", nu hvor hår, hud og ansigtsform, mangler. Har endnu ikke selv prøvet Photoshop, men kan mærke, at det hermed er rykket nærmere...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, Mette. Du har fuldstændig ret, focus bliver lagt anderledes og der vises kun det væsentlige. Hvis du tænker i Photoshop baner, kan jeg varmt anbefale dig at starte med Photoshop Elements 11. Det er lillesøsteren til Photoshop, og den kan MERE end nok, især i starten. Jeg tror at den koster omkring +- 300.- kroner.

      Slet
  6. Hold da helt fast,hvor der smukt stykke arbejde....på alle måder,også datteren:)
    Her føler jeg et godt sted at være og glæder mig til at følge dig.

    Knus og kram herfra.

    Ps...tak for din kommentar på min blog;)

    SvarSlet
  7. ha ha, mange tak ;-) Og tak for de pæne ord, jeg skal gøre mit bedste for dig her på bloggen :-)

    Rigtig god aften :-)

    SvarSlet
  8. Hvor er det nogle smukke billeder! Og vildt fed idé; du kan virkelig noget med foto - og photoshop.

    SvarSlet
  9. Tak. Ja, jeg nyder at finde vejen og giver ikke gerne op før jeg er tilfreds ;-) I Photoshop er alt muligt, det er kun fantasien som sætter grænsen :-)

    SvarSlet
  10. Jamen, de billeder er da forrygende. Jeg slår mig ned og følger med her.
    Jeg er håbløs til at efterbehandle, jeg er mest til "bare" at skyde :D
    Tror jeg kan lære noget her. TAK for dit besøg hos mig.

    :D Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorthe :-)
      Det glæder mig, tak skal du ha'! Jeg er også med-kigger hos dig.
      Pyha, nu bliver jeg jo sat noget under pres....så jeg giver mit bedste ;-)

      God dag til dig.

      Slet
  11. Fantastisk nydelige portretter! Dette liker jeg!
    Takk for kommentar inne hos meg!

    Ønsker deg ei god ny uke!
    Hilsen fra Kina ; )

    SvarSlet
  12. Tak tak. Kina lyder spændende.... og fuldt af spændende motiver. Jeg kigger med :-)
    Også god uge til dig.
    Hilsen Nola

    SvarSlet
  13. HVor er det altså sjove og smukke... og hvor får jeg lyst til prøve noget tilsvarende :)

    SvarSlet
  14. Tak Mette. Ja, det kan du sagtens, det vigtigste er et portrait med gode kontraster. Held og lykke :-)

    SvarSlet
  15. Hej Nola,
    Jeg må tilslutte mig koret. Det er mesterligt og super kreativt.
    Du har en skøn model (datter) med det helt rigtige glimt i øjet. Jeg vil tro, men kan ikke vide, at den portrætmetode vil være helt afhængig af det udtryk der kan skabes ved hjælp af øjnene, og tildels af munden.
    Tillykke med resultatet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha' landskabsfotografen. Og dejligt du kiggede forbi :-)
      Det er helt klart at ansigtsudtrykket sætter liv i billedet, og behøver det altid være pænt og "nice" det hele?! Jeg har også lavet nogle med smile-billeder, de er også gode, men måske mere normale.

      Slet
  16. Hejsa!! Så er jeg din faste læser nr 13, du har vagt min nysgerrighed med dine billeder og din photoshop interessen ;O)
    Jeg fotograferer selv og photoshop er min bedste ven, lige pt. nørkler jeg med indesign.
    Glæder mig til at følge med, og se hvad du har gang i.

    Mona

    SvarSlet
  17. Hej Mona. Velkommen til! Hvor herligt at du fandt mig...... så fandt jeg jo også lige dig ;-)
    Dejligt med samme interesser. Jeg arbejder også med InDesign, men anvendelsen er selvfølgelig noget anderledes. De fleste af de billeder som jeg viser her på bloggen, har været en hurtig tur igennem Photoshop...... hvis ikke for andet så for at blive skåret til.
    Glæder mig til at kigge ind hos dig :-)

    SvarSlet
  18. Så stilige disse var, riktig flotte portretter med særpreg :0) Kreativt :0) Smukt :0) Tusen takk for titten hos meg. Nå må jeg titte mer på bloggen din, en ny blogg for meg :0) Ha en flotte Torsdag :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fordi du kiggede ind :-) Det glæder mig!
      Dejligt, så kan vi lære lidt af hinanden. God aften til dig :-)

      Slet
  19. Smukke smukke fotos af din datter.
    Syntes gerne at tingene mä vaere lidt skaeve og ikke altid sä stive med tvungne smil. Da jeg fotograferede brudepar og börn, da vi boede i Danmark, var det naesten altid de skaeve og anderledes skud der blev valgt ud af kunderne og de almindelige opstillede fotos blev fravalgt ;-)

    SvarSlet
  20. Tak Annemette
    Det syntes jeg nemlig også, det skal ikke altid være så opstillet og for pænt. Det bliver ligesom mere levende på den måde. Det er nok også sådan at man ser og kender sig selv bedst :-)

    SvarSlet
  21. Hvor er det flot. Det er jeg da helt vild med. Super billede som udgangspunk og hvor ser det bare godt ud med den ps treatment og så printet bag på plexi. Super duper!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det. Jeg nyder dem også meget, måske også fordi de er lidt anderledes :-)

      Slet
  22. Flot portræt, hun er smuk, din datter! Jeg er generelt vild med billeder, hvor kontrast og lys er redigeret, så man kun har det væsentlige tilbage i form af øjne og mund :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha' :-) og velkommen på bloggen. Det giver et ret intensivt billede, da der kun er fokus på det væsentlige :-)

      Slet
  23. Tak for en fantastisk inspiration. Den bliver vores fotogruppe vilde med ;)

    SvarSlet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!