4. februar 2013

Helleborus, trofast lys i mørket














Julerosen følger mig år efter år igennem den kolde våde vintertid. Jeg følger den gennem vinduet og nyder dens lysende hvide blomster og dens evne til at overleve i det triste mørke og våde vejr. Men jo værrer vejret er, jo bedre ser den ud til at trives. En glæde for øjet - en rigtig lille kæmper.

Jeg fotograferede den, men billedet blev slet ikke som jeg havde forestillet mig, så den endte i et grafisk billede istedet.

Lad os også kæmpe videre i denne våde tid.....forude er sol og varme i sigte :-)


12 kommentarer:

  1. Ja det er en rigtig overlever! Altså du er helt vild med det billedredigering, skal da vist have læst op på det, når jeg engang er helt inde i kamerafunktionerne :-) tak for de smukke billeder og ha en dejlig uge :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg elsker det. Og er altid lidt i tvivl om hvad jeg brænder mest for ;-) Du kan ikke komme hurtigt nok igang - hvis du har lyst, så kast dig endelig ud i det. Ønsker dig også en skøn uge :-)

      Slet
  2. Jeg bakker Mette op, du er jo vildt god til at redigere dine billeder! SMukke er de..! Kh. Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Louise :-) Blomster er altid taknemmelige, og så er det sjovt.
      Dejlig uge til dig :-)

      Slet
  3. Det er nemlig rigtigt. Lyset er der lige om et øjeblik og det samme er varmen. Det bliver så skønt. :-)

    Ha' en god tirsdag. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, og indtil da går vi da bare og nyder livet :-D

      Slet
  4. God ide at lave billederne om til grafiske billeder. Og er da helt vild med billederne af din datter - hvor er de flotte! Og måden du fik dem printet på er perfekt. Er også vild med at redigere ;-) Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tina. For mig er det efterhånden 2 ting som hænger ret tæt sammen. Jeg syntes også at det er vildt spændende - og uden grænser ;-)

      Slet
  5. Kære Nola!

    Tak for din sød kommentar og fint at læse dansk her.

    Knus

    Amalie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Amalie
      Pejligt du fandt herind :-)Glæder mig også til at følge med Down Under :-)
      Rigtig god tirsdag....eller hvad klokken nu er hos dig?!

      KH Nola

      Slet
  6. Det er vel nok smukt - skøn idé at ændre et fotografi til et grafisk billede. Nu vil jeg kigge mig lidt omkring herinde, for der er dejligt at være, og jeg vender tilbage. Rigtig god tirsdag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hjertelig velkommen. Dejligt du kan lide at være her :-)
      Faktisk kunne jeg forestille mig det blå billede malet op på et kæmpe lærred.....ja, projekter er der nok af ;-)
      Også dejlig tirsdag til dig!

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!