8. februar 2013

TEN Collection - gratis Photoshop Artist billede



























Kender I Fotolia? Det er en online billeddatabank hvor man kan købe fotos, vektorbilleder, illustrationen og endda små film. Når man køber noget får man automatisk også rettigheden til billedet/illustrationen. Vi bruger det tit her i firmaet, for de har et gigantisk billedudvalg og ofte er det hurtigere at købe et billede med et par klick end selv at tage det.
Fotolia har over et stykke tid en gang om måneden stillet et Photoshop Artist billede gratis til download i 24 timer! Jeg har benyttet mig af det en del gange, for det er virkelig interessant at kigge en professionel bag kulissen. Det er muligt at pille hele billedet fra hinanden og følge hvert et skridt. Og man lærer jo lidt hver gang. Vildt interessant!! (syntes jeg) Og det er jo altid godt at have lidt interessant til en regnvejrsdag :-)
I denne måned er det den digitale Artist Soongyu Gwon som giver sit billede fri.
Så hvis I også har lyst til at se sådan en opbygning kan I i løbet af de næste 22 timer downloade Photoshop filen her, derefter bliver den lukket igen.

Rigtig god fornøjelse!

P.S. skulle du komme forbi dette indlæg efter at tiden er udløbet og have meget lyst til Artist billedet, må du gerne kontakte mig, så kan jeg sende den til dig :-)

16 kommentarer:

  1. Det lyder rigtig spændende - tusind tak fordi du fortæller!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja velbekomme! Jeg syntes da også at I skulle have muligheden :-)

      Slet
  2. Tak for tippet. Arbejdet selv meget i Photoshop.
    Dine engle er da bare for fine.

    Har du noget imod, at løfte sløret for hvor du får trykt på plexiglas?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder godt, det er også et vildt spændende program.

      Plexiglassene fik jeg trykt hos WhiteWall (https://de.whitewall.com/) i tyskland. De er godt nok ikke de billigste, men kvaliteten er i top. Og jeg vidste at det ville ærge mig hvis jeg havde lagt et stort arbejde i det og til sidst så ikke var tilfreds.
      Det er muligt enten at få det printet direkte bag på plexiglasset eller få et printet billede lagt bag. Jeg valgte det første, men det er nok noget mere sart, da det slet ikke er beskyttet. Men giver sikkert også den bedste dybdevirkning.
      Held og lykke med det hvis du kaster dig ud i en bestilling :-)

      Slet
  3. Aj, det skal jeg da prøve at lure lidt på også : )
    Og tak for dine søde kommentarer ovre hos mig - hyggeligt ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er faktisk ret spændende. Du kan også tilmelde dig deres nyhedsbrev, så ved du altid hvornår den næste kommer :-)

      Slet
  4. Det vil jeg da også kigge på, man kan altid lærer noget nyt.
    Tak fordi du deler ;O)

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Man må aldrig gå i stå..... og man lærer jo lidt hele tiden :-)

      Slet
  5. Tak skal du have. Jeg er da ret sikker på, at det skal prøves af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder godt. Er spændt på hvis du viser noget af det :-)

      Slet
  6. For et nydelig bilde. Det er så fint når det er så fint oppbygd. Det å jobbe i flere lag er utenfor min kompetanse med phtoshop. Jeg har en fiks ide`om at jeg vil ta bilde i et klikk.
    Men ser at det å lære nye metoder er viktig i det videre arbeid med fotograferingen. Tenk at de gir bort arbeidet sitt helt gratis? Det vil jeg si er raust.
    Hyggelig at du kom innom meg så fikk jeg se den fine bloggen din.
    Ønsker deg en fin helg.
    Fra Hilda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hilda. Velkommen til :-)
      Det kommer selvfølgelig an på hvilket billede man gerne vil ende med. Og det som er vist her fokuserer nok mere på billedbearbejdning end fotografi. Men viser jo også bare hvor stort et tema det er.
      Ja, fantastisk at de stiller billedet gratis til rådighed. Og de skriver endda at det er tilladt at bruge billedet professionelt.
      Også god dag til dig :-)

      Slet
  7. Hej Nola, og tak for tilbuddet som gerne vil gøre brug af.
    Jeg har også gavn af at lære om lag, da jeg mest blot efterbehandler mine billeder i photoshop, på samme måde som jeg gjorde tidligere i mørkekammeret.
    Rigtig god weekend.
    mvh. kim

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kim
      Det lyder godt, jeg vil sørge for at sende dig filen via WebTransfer i løbet af de næste par dage :-)

      Slet
  8. Fantastisk link og tip Nola, jeg ved jo slet ikke noget om foto og redigering, så det skal da helt sikkert prøves af! Tusind tak for tippet og håber du nyder weekenden!

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du blev hip på det...... måske bliver du også lidt bidt af det ;-) Men intet skal være uprøvet, vel !? ;-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!