11. februar 2013

Winter wonderland
































































































































































ja, undskyld men jeg overfalder jer lige med en bunke billeder. Jeg havde svært ved at beslutte mig for hvilke jeg ville vise.....så her kommer et stort udvalg ;-)

Som nævnt havde vi en fantastisk oplevelse i weekenden. Skikørsel i et alpeområde som viste sig fra sin absolut smukkeste side, og som jeg sjældent har set så smukt. Det specielle var at der i et stykke tid har været rimfrost, hvilket laver en slags pigge på træer og grene. Og når det så begynder at sne bliver snefnuggene hængende på træerne og det ser ud som tykt hvidt pudder! Det er ikke så tit det sker her i alperne.

Det var for mig en kæmpe udfordring at følge de andre i slalom ned at pisterne og se det ene smukke billede efter det andet suse forbi og ikke kunne holde og fotografere det. Jeg ved ikke om I kender det.....man ser noget og vil så gerne fotografere det, men samtidig skal man følge med gruppen og kan ikke hele tiden standse og røve tid....med fare for at de til sidst bliver godt og grundigt træt af en. Det kan frustrere mig en del. Så til sidst måtte jeg bare køre et par ture alene og standse hvor jeg havde lyst! Og selvom jeg kun havde det lille kamera med, kunne jeg have fået meget længere tid til at gå med at tage billeder.....det var så usigeligt smukt og begejstringen ville ingen ende tage!

Og så må jeg lige sige at billederne slet ikke afspejler virkeligheden ....... kulden, duften, stilheden, sneens knistren og følelsen af at være en del af det!

P.S. på det femte billede fra oven ses en bjergkæde i baggrunden. Ca. i midten og med en lille hvid top ses Mont Blanc, europas højeste bjerg. Den prøvede jeg kræfter med for 4 år siden......men det er en helt anden historie.

30 kommentarer:

  1. Det er vidunderligt du deler SÅ smukke billeder, Nola:D
    Gerne store og gerne mange - det er herlig inspiration og glæde i en meget grå tid i DK.
    Kender udemærket det fænomen med at ville SÅ gerne tage billeder og hvor andre hensyn kommer ind.
    Hilsen Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha' Dorthe. Det gør mig da glad, og dejligt hvis det kan inspirere nogen.
      Tak fordi du kiggede ind :-)

      Slet
  2. Så smukke billeder, de er så smukke, selvom vi ikke hører sneens knitren, føler kulden mod kinden eller dufter duften af den friske klare luft..! God uge til dig. Kh. Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Balsam for sjælen ;-) Det kan man vel også godt tænke sig lidt til engang imellem.
      Også en dejlig uge til dig Louise!

      Slet
  3. De er så flotte dine billeder, som de smukkeste postkort! Lyder som den dejligste weekendtur. Hold da op, den historie vil vi da gerne have på et tidspunkt, måske med nogle billeder! Håber du får en dejlig uge!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak....og god ide med postkort ;-)Hvorfor egentlig ikke?!
      Jeg ser om jeg bringer Mont Blanc historien, egentlig havde jeg bare tænkt mig at følge hverdagen og det den byder på.
      Håber også du får en skøn uge!

      Slet
  4. Sikke smukke smukke billeder. De ligner virkelig postkort! Må ha været en helt fantastisk oplevelse. Kender godt det med at ville tage billeder men samtidig skulle følge med en gruppe. Heldigvis for os fandt du en løsning. Der er ikke noget værre end at komme hjem og føle at man gik glip af en masse billeder. Hvis det kun er mig og gemalen går det meget godt. Han har en engels tålmodighed mens andre ikke helt forstår "problemet" ;-) Yngste har samme hobby som han endda allerede tjener penge på så endnu bedre når han også er med! Knus
    PS: Må være træt for det er fjerde gang det glipper med ord verificeringen hi hi!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du ret i!!! Vi kørte engang fra Nordkap til Kirkenes om sommeren i midnatssolen, og pludselig fik jeg et glimt af en skovsø med helt stille vand hvor træerne spejlede sig og vandet glimtede som sølv. Det var SÅ smukt.... men vi kørte videre :-/ Og billedet har jeg stadig i hovedet!
      Skønt når børnene overtager/deltager i ens egen hobby! Flot at han kan tjene lidt på det :-) Kan man se han billeder et eller andet sted?
      God uge til dig i varmen :-)

      Slet
  5. WAUW Nola, sikke en masse skønne skønne billeder du har fået taget af et meget meget smukt vinterlandskab. Sikke en weekend I har haft. :-)

    Kender godt følelsen af at man gerne til tage billeder, men at man føler at alle andre ikke gider vente til man er færdig (for man bliver jo heller aldrig færdig :-) )

    Nu siger du du havde det lille kamera med, er det det samme lille kamera som jeg har?

    PS. Smid endelig flere billeder op, for dem i indlægget her, bliver jeg aldrig træt af at kikke på. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Catarina, ja, det var over al forventning. Skønt når det er sådan.

      Jeg har nogen gange lavet en lille fotobog med billeder fra turer eller udflugter til dem som deltog....og så kan de jo godt se at det har været det hele værd! Heldigvis ;-)Og ja, jeg har også svært ved at blive færdig med at trykke på udløseren hi hi
      Her kan man deltage på fototure, det ville jeg gerne engang!

      Det er det nemlig - det lille Canon PowerShot S100. Det er genialt, for der er altid plads til det i tasken eller i lommen. Det er guld værd!

      P.S. ok, jeg vil se hvad jeg kan gøre ;-)
      Her sneer det faktisk siden igår, men bare uden sol :-/

      Slet
  6. Jeg taber fuldstændig mælet - hvor er det dog smukt, og jeg kan godt forstå, at begejstringen ingen ende ville tage! Det er som om, lyset er helt anderledes i Alperne end her, klarere og stærkere. Håber du deler historien om Mont Blanc med os! Rigtig god tirsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi var jo oppe i 2100 m højde og der var -8° frost, så lyset er helt sikkert klarer. På et par af billederne ser himmlen virkelig ud som om at den er bearbejdet med blåt, men det er den altså ikke!
      Mont Blanc er et spændende bjerg, men ikke helt ufarligt!
      Dejlig tirsdag til dig :-)

      Slet
  7. De smukke billeder virker næsten helt eventyragtig.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona, det var det også. En dag hvor verden viste sig fra sin allerbedste og smukkeste side....det er skønt nå man får lov til at opleve det.

      God tirsdag!

      Slet
  8. Hold da helt op sikke et smukt eventyr, jeg kan sagtens fornemme på min side af skærmen hvad du oplevede,så gode er de ;) stilheden,knitren, duften........ Mmmm
    Tusind tak for at dele.

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var dejligt, så har jeg opnået det jeg gerne ville! Mange tak for din kommentar :-)

      Super god tirsdag til dig :-)

      Slet
  9. Hold op hvor er de bare gode de billeder. Du kunne overveje at sætte vandmærke på så du får link tilbage når de bliver kopieret - for det vil de da helt sikkert blive, så flotte de er!

    Super white balance!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Katja. Velkommen til, dejligt du kiggede ind:-)
      Tak skal du ha'. Jeg har godt tænkt på at sætte vandmærke på, men det er jo også nemt skåret væk?! Eller hvad mener du/I? Og hvordan fungerer det med linket hvis billedet bliver kopieret? Det ville jo være ret genialt!
      Tusinde tak for tippet, det glæder mig når der bliver tænkt med og givet gode råd.
      Rigtig god aften :-)

      Slet
  10. Virkelig smukke billeder og det er lige för man kan höre sneens knirken og maerke den rene luft bare ved at kigge pä billederne ;-) .... og sikke da en flot himmel sammen med alt det hvide ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja ikke?! Næsten lidt for billedbogs agtig ;-)

      Slet
  11. Åhhh som jeg er misundelig... blåhimmel, frost og knirkende sne under støvlerne, så bliver det ikke meget bedre.

    Utroligt smukke fotos :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, mere kan man bestemt ikke forvente!! Nogen gange er man bare heldig tilfældigt at falde ind i sådan en perfekt dag. Og det er man jo et skarn hvis man ikke nyder.

      God aften Mette :-)

      Slet
  12. WOW - Ja DET er winter wonderland!
    Nydelig bilder - hvert eneste ett!

    Gleder meg til jeg skal hjem til påske, håper det fortsatt er snø!

    Jeg er fortsatt i Laos - DET er også et vidunderlig vakkert land! ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have :-)
      Det kan jeg godt forstå at du glæder dig til! Hjemme er jo dog fuld af minder, og du er vel også vant til sneen.
      Gad vide hvordan vejret er i Laos for tiden? Det lyder ihverttilfælde meget spændende og jeg er en smule misundelig ;-)

      Nyd det og rigtig god onsdag

      Slet
  13. SMUKT!!! Ej tænkt at være der.
    Tillykke med din nye blog. Jeg har meldt mig som fast læser, og glæder mig til at følge dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til! Skønt at du har lyst til at blive, det glæder mig :-)

      Slet
  14. Så utruleg flotte bilder! Heilt fantastisk landskap, forstår godt du ville bruke tid på å fotografere her! Synes ofte det er best å gå åleine visst eg skal ta bilder, så eg kan bruke så lang tid eg treng på å observere og vente på det rette øyeblikket:-)
    Mari

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Ja, sådan har jeg det også! Ellers bliver det hurtigt stresset og det klapper ikke med indstillingerne ;-)
      God søndag

      Slet
  15. Nej, nej, nej hvor er det bare smukt!
    Kan slet ikke tro sådanne steder rent faktisk findes. Så fantastiske billeder!
    Tak for dem :-)
    Hilsen Frk. Hansen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Frk. Hansen. Du har fuldstændig ret, jeg var også helt rundt på den og følte mig i en eventyr verden :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!