12. marts 2013

50 dage til start

Det er ikke fotografering og farver det hele - så dette indlæg handler om noget helt andet.

I dag poppede der en mail ind, der startede således:
Kalenderen siger forår, vi siger "nu er der 50 dage til start"
To sætninger, der forhåbentlig vil bringe smilet frem på læben af alle jer, der er tilmeldt Lillebælt Halvmarathon den. 4. maj.

Ja, den første sætning fik bestemt smilet frem hos mig, og den anden blev måske en smule skæv!
For 50 dage går hurtigt forbi og der skal løbes nogle kilometer endnu, før jeg syntes at formen er som den skal være.....hvis jeg da nogensinde bliver tilfreds. For en lille rest af tvivl følger der altid med. Hvordan er dagsformen? Er kroppen helt udhvilet? (hvad min desværre sjældent er) Hvad med knæene? osv...

Jeg har løbet i mange år, helt siden børnene var små....i starten var det bare for motionens skyld og for at komme ud i den friske luft og naturen. Senere blev det grundlag for bjergvandringerne om sommeren og skikørslen om vinteren. Og nu de sidste 4 år har jeg løbet for løbets skyld og deltaget i en del officielle løb. Og et par år har jeg trænet i BMW's løbeklub. Det er blevet til en masse 10 km løb, et par halvmarathons og det absolutte højdepunkt var sidste års deltagelse i Berlin Marathon. Det skal lige siges at de 42.195 km ikke kun blev absolveret løbende, men i en skiftning af løb og power walking. Det var en genial træning da vi kun havde små 5 mdr. at blive klar på. Træningsprogrammet var ret tidsintensivt.....men i det øjeblik man efter 42 km og godt mør løber gennem Brandenburger Tor er det det hele værd!

Nå, men sæsonen er godt igang og der skal nu intensiveres lidt. Hele vinteren har vi uanset vejr løbet ude 2 gange om ugen, mest i mørke om aftenen og med pandelampe......så glæden er nu stor over at lyset endelig vender tilbage og giver en helt anden træning!
Lillebælt Halvmarathon er snart og senere venter Berlin Marathon...måske.....startnummeret er ihverttilfælde i hus.....så nu må vi se ;-)

Hvad med dig....har du også nogle mål i den nye sæson?

26 kommentarer:

  1. Imponerende, Nola! Bare det var mig, der havde viljestyrken - er sikker på, det føles godt at løbe og ind imellem skifte til powerwalking.
    Pøj pøj med træningen og rigtig god dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nogen gange svært at komme afsted, men for mig er målet = med viljestyrken. Uden mål er der knap så megen motivation.
      Tak og også en fin dag til dig :-)

      Slet
  2. Jeg beundrer også din viljestyrke ;)
    Hatten af for dig.
    Jo jo mål har man jo altid, det handler for mig om at have ikke FOR mange og ikke for stor:D

    Hammer god ide du fik i sidste indlæg,det ser rigtig godt ud;)

    Ang. Lydbøger.... Dem låner jeg på Netlydbog som biblioteket står for så mon ikke du også kan gøre det;)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. uh ja, der kan jeg desværre også godt tale med.....jeg har altid FOR mange ting i ilden. Men ligemeget hvad jeg prøver bliver det ikke bedre. Eller også er der bare en alt for stor livsinteresse ;-)

      God ide med lydbøgerne, det skal jeg da have undersøgt. Det havde jeg ikke selv tænkt!

      Superdejlig dag :-)

      Slet
  3. Hvor lyder det bare FEDT! Sejt gået! Der er ikke noget som at tage en løbetur i den friske luft og se årstidernes forskellige nuancer - hver tid har sin charme:0) Skøn uge til dig:0) Kh. Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det nemlig. Jeg kan blive helt kuldret hvis vejret over en periode er så dårligt at jeg er tvunget i fitnesstudio og på løbebånd.
      Også fin uge til dig Louise :-)

      Slet
  4. Uha, altsaa mine maal er slet ikke i naerheden af et marathon - endsige et halvt. Faktisk kan jeg slet ikke finde ud af at loebe! Mit maal er derimod at melde mig ind i morgensvoemmernes klub, saa snart jeg er landet i Danmark igen, for jeg er blevet ret afhaengig af min daglige svoemmetur, mens jeg har boet her i varmen....

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder da ellers godt, hovedsagen er jo at man bevæger sig. Og der må jeg så erkende at svømning slet ikke er mig. Heldigvis er vi så forskellige :-) Men det er da dejligt at du allerede har et mål når du kommer hjem igen.

      Slet

  5. Du er da for sej :-)

    Min förste mäl er bare at komme op i omdrejninger efter en lidt for doven vinter ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ha ha, hemmeligheden er at blive deroppe. Jeg har også tit gjort den fejl at holde pause i de kolde vintermåneder, men det er vildt hårdt at skulle begynde forfra når det bliver varmt igen. Og så er Endomondo jo en trofast følgesvend.....:-)

      Slet
    2. Hihi, jeg tror min Endomondo er gäet i stykker..... den lille sladrehank :-D

      Slet
    3. ja den kender ingen nåde!!....måske du skulle update den ;-)

      Slet
  6. Jeg startede også for motionens skyld for nogle år siden og senere blev det også mere seriøst for mig. Jeg har selv deltage i Lillebælt halvmarton to gange, de første to gange det blev afviklet. En fantastisk rute og sikke en opbakning der er langs ruten. Glæd dig.

    En hel maraton tror jeg aldrig jeg ommer til at klare, mere fordi jeg synes det at løbe i 4 timer, ja det vil det tage mig, er lang, hvorimod et halvt er tilpas. :-)

    Du er sgu sej, sådan at løbe så regelmæssigt at du kan klar et helt. Go Girl. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det lyder godt. Jeg er ret spændt på ruten, for området kender jeg slet ikke!

      Det tror jeg bestemt godt du kan, i Berlin var der f.eks hele tiden noget at se på og en masse bands på hele ruten. Men ellers giver jeg dig ret.....jeg har det også lidt sådan nogen gange at de lange træningsenheder kan blive lidt "utålmodige", for der er jo såååå meget der også skal nå's derhjemme. Og det tager jo en del tid!!

      Som du selv ved, bliver man lidt afhængig af det....og det er jo egentlig det dejlige.
      god aften til dig :-)

      Slet
  7. Ohh min søn er også ved at gøre sig klar til at løbe over broen, det er første gang, han skal løbe en halv maraton.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. nå, det lyder da godt. Ja, der er rigtig mange som løber, startpladserne var udsolgte hurtigere end nogensinde.

      Slet
  8. Hvis jeg boede i Zürich ville jeg også løbe meget mere... tror du ikke? Her er jo frostgrader endnu!
    Undskyldninger er der nok af ; ) Jeg synes det er så godt gjort af dig - det var egentlig bare det jeg sige i virkeligheden ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg helt sikker på at du ville Jette....for så havde du mængder af tid og overskud, og vi ville løbe sammen og snakke om grafik og fotografi :-D Ja, dem kender jeg også alt for godt...undskyldningerne...men forsøger at dele dem ud på andre områder ;-)

      Rigtig god dag :-)

      Slet
    2. Det kunne ellers have været hyggeligt ; )

      Slet
  9. Hvis ikke det var fordi der IGEN er kommet sne (pokkers!!), så havde jeg bøjet mig i støvet. Nu nøjes jeg med at sige RESPEKT!! Jeg er selv kun der, hvor det hedder "Alle tiders kvindeløb" "Alt for damernes kvindeløb" og i den dur, og så er vi ude i en 5 km.... MEN, er nød til at indrømme, at jeg sikkert er lige så stolt når jeg løber over målstregen, som hvis jeg havde løbet en halvmarton :-) Jeg er tilfreds med bare at komme afsted, men synes du er sej!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. :-D hold da op, det er der vist ingen der har gjort for mig før ;-)
      Det er da super flot af dig, hovedsagen er da at komme afsted og få en dejligt fornemmelse ud af det. Og så er det jo ikke det værste at røre sig, jeg er ret sikker på at det er en af de ting som kroppen heller ikke glemmer :-)
      Tak for din kommentar og en rigtig god dag :-)

      Slet
  10. Jeg elsker også at løbe i den friske luft, og dufte og mærke naturen. Men efter at være blevet mor, har jeg haft svært ved at finde tiden og ikke mindst overskuddet til rigtig at komme igang igen. Håber snart vi får forår, så bliver jeg mere motiveret. Jeg er lidt bange for at løbe når det er glat.
    Du har da også lige fået et drys igen. Jeg skal igennem Zürich lufthavn i transit i aften, og krydser fingre for at alt er åbent igen og flyver til tiden :-) Vil kigge efter dig på stierne fra luften ;-)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Line, og velkommen forbi :-)
      Sådan havde jeg det også, men nu hvor børnene er størrer er det muligt igen. Du skal også passe på når det er glat, jeg har sådan nogle pigge til skoene og man mærker dem faktisk ikke, det er perfekt.
      Her er der ingen sne endnu....men det drysser helt fint lige for øjeblikket. De har også lovet at det ikke bliver så slemt her som i sydtyskland og Frankrig. Det er da sjovt at du kommer forbi....faktisk bor jeg kun 5 km fra lufthavnen, så det er mere end muligt at du ville kunne se mig...ihverttilfælde kan du se hvor jeg bor :-D
      Rigtig god tur....håber at høre mere fra dig.
      Kh Nola

      Slet
    2. Tak for det, Nola. Jeg synes det er en skøn blog du har med nogle gode ideer og dejlige billeder :-) Og så har jeg også en svaghed for Schweiz. Var au pair der for mange år siden, så jeg nyder virkelig mine flyveture hen over landet i denne uge.
      Jeg vinker til dig i aften.
      Kh Line

      Slet
    3. Tak skal du ha' :-) Sjovt, for et par stykker som læser med/har været på besøg her på bloggen har netop også været au pair hernede. Det ser ud til at have været populært :-)
      Kh Nola

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!