26. marts 2013

Det der blev tilbage

Når vinteren er ovre og man begynder at røre lidt i haven, finder man tit de efterblevne bladskeletter. De imponerer mit altid! For det meste har de flotte mønstre, ja, endda fine ornamenter, alt efter hvilket blad de stammer fra. Og det gør mig bevist om, at når vi har lukket vores døre og tændt for varmen i stuen for at krybe i vinterhi, så kører livet videre udenfor i naturen. Måske ikke i samme tempo, men naturens hjul drejer hele tiden og altid!

Sådan nogle blade fandt jeg for et par uger siden og tog dem med ind til tørre, siden blev de fotograferet og nu omvandlet til et grafisk blad.

God onsdag til jer :-)


32 kommentarer:

  1. Det er små kunstværker..God onsdag.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det nemlig. Håber også din onsdag var fin :-)

      Slet
  2. Så smukt og ja, livret går videre både i haven og andre steder, selvom vi kryber indenfor eller ikke er tilstæde.

    God onsdag til dig. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. det er lidt fasinerende og vi glemmer det nogen gange og er nok meste optaget af os selv :-)
      Tak, håber du er på højkant igen.

      Slet
  3. Det er utroligt smukt at se skeletter efter blade. Jeg kan godt forstå, at naturen inspirerer kustnere med former og farver.
    Dejlig onsdag nede sydpå :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg har altid været meget fasineret af dem, også tidligere som barn. Og i naturen finder vi jo alle former og alle farver :-)
      Håber også din onsdag var god .-)

      Slet
  4. Hvor er det smukt, kan godt lide det sort/hvide grafiske look. De ville være rigtig flotte på tryk. Det er skønt at du 'ser' det - det er ikke alle der har øjne for naturens små finesser :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jah, det kunne godt være jeg skulle prøve at printe dem ud...bare for at se. Jeg elsker små detaljer og syntes tit at det netop er dem som udgør helheden. :-)

      Slet
  5. Smukt, intet mindre. Er vild me det grafiske look, og ja, som Anita skriver ville de også være rigtig flotte på tryk!! Ha' en dejlig dag:0) Kh. Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du/I kan li' det. Okay, nu må jeg da overveje det med trykket. Men hvad skulle det trykkes på og til?!
      Håber også at din dag var rigtig fin Louise :-)

      Slet
  6. Hvor ser det godt ud.
    Meget enkelt men flot.
    Har lagt mig til som fast læser.
    God påske.
    Klem Lonni

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lonni, jeg er vild med det enkle :-)
      Skønt du læser med, det er jeg glad for :-) Men husk at du også skal melde dig til via Bloglovin, i tilfælde af at Google Connected Friends virkelig stopper.
      Kh Nola

      Slet

  7. Smukke skeletter! Man kan virkelig finde mange flotte mönstre og masser af inspiration i naturen :-)
    Det er et skönt print der kom ud af dine bladskeletter :-)

    Rigtig god päske...

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er spændende ting at finde mange steder, især i naturen :-)
      Også en super påske til jer, håber vejret viser sig fra sin bedste side i Prag :-)

      Slet
  8. Åhh så fint :-) det er de små ting der tæller...! Det glemmer vi (jeg) bare indimellem...
    Naturen er både et fascinerende og fantastisk sted at være :o)
    Rigtig dejlig påske - kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også nemt at glemme i en travl hverdag, men så er det jo godt vi kan minde hinanden om det :-)
      Også en dejlig påske til dig :-)

      Slet
  9. Wauw... gad godt at have billedet som tryk på et sengesæt eller en pude. Naturen er smuk og fyldt med finurligheder...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er den ihverttilfælde! God ide..... en pude ville være ret sej. Men gad vide hvor man kan få printet på stof?! Kender du tilfældigvis noget?
      God påske til dig :-)

      Slet
    2. Nola der er et sted i USA hvor man kan få printet. Jeg kan simpelthen ikke komme i tanke om hvad det hedder lige nu. Men jeg vender tilbage

      Slet
    3. Tak fordi du vender tilbage :-) Tror faktisk også jeg har læst om det et eller andet sted.....er det mon Spoonflower.com? Jeg har også fundet et i tyskland som hedder stoffn.de
      Tror at jeg vil kigge nærmere på et af de to. Men hører gerne hvis du har erfaring med et andet firma :-)

      Slet
  10. Uhm hvor er det bare smukt - ja det er fantisk de kunstværker, som naturen (og du) kan skabe :-) ha en dejlig aften og påske! Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, der ligger uanede muligheder!
      Dejlig påske til dig også :-)

      Slet
  11. Svar
    1. Tak Bettina. Tænker lidt over om jeg skal prøve at lave noget ud af det. Nu må vi se.... ;-)
      Rigtig god påske

      Slet
  12. Hvor er det smukt Nola.... kunne studere detaljerne i laaang tid :-):-)Ha en dejlig påske...

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det er så filigrant og fint :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!