20. marts 2013

Happy 20. marts


Onsdag er dagen hvor halvdelen er fridag. Det er derfor også dagen hvor alt det praktiske skal klares. Frisør, læge, bank, specielle indkøb eller et andet møde står tit på programmet, og netop derfor er det også tit dagen hvor frustrationen melder sig, for sådan en eftermiddag er lynhurtigt brugt og væk.
Men idag var det anderledes! Til middag sørgede jeg på arbejdet for at få computeren lukket ned i tide og komme afsted.......vejret var skønt og i haven viser foråret sig tydeligt. Tanken om at det idag er forårsjævndøgn gjorde dagen absolut ikke dårligere.....for fra nu af går det den rigtige vej.

Naturen byder os det hele, vi skal bare se det......... snart - meget snart står et makro objektiv aller øverst på ønskelisten.

29 kommentarer:

  1. Hvor herligt med en dejlig eftermiddag med sol og pragtfulde farver på blomsterne :D

    SvarSlet
    Svar
    1. ja skønt, desværre en af de sjældne.....derfor ekstra megen nydelse på ;-)

      Slet
  2. Skönne billeder fra forärshaven ;-)
    Der stär ogsä en macro pä min önskeliste, jeg har til mit Nikon men det bruger jeg ikke sä meget mere, derfor stär en macro til Olympus'en höjt pä listen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. uhh ja, glæder mig til det er så vidt. Ved bare ikke helt hvilken....og hvad man skal kigge specielt efter. Men på et tidspunkt begynder jeg at bevæge mig ind i junglen.
      Hvorfor bruger du ikke dit Nikon mere?

      Slet
    2. Jeg syntes det er for tungt at slaebe rundt med og jeg kan ikke rigtig holde til det i mine skuldrer og nakke, sä bruger det efterhänden kun nogle gange herhjemme. Derfor er jeg sä glad for mit Olympus Pen, der ikke er sä stort og tungt...

      Slet
  3. Skønne,skønne billeder, som altid;)
    Jeg elsker Marco billeder,der er noget helt særligt over billeder når man kommer helt tæt på.

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Det syntes jeg nemlig også, der er gemt alt for meget som godt kunne tåle at ses ;-)
      Super god dag til dig :-)

      Slet
  4. Tett på VÅREN!
    Nydelig fotografert av deg Lola.

    Ønsker deg gode dager ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det er skønt at alt blomstrer nu!
      Tak skal du ha' Anita og også en dejlig tid for dig :-)

      Slet
  5. Hvor lyder det dejligt med en halv fridag :)
    Vejret i København var bare helt anderledes, her sneede det hele dagen igennem og det gør det egentlig endnu :(

    Hvis du har lyst, så har jeg en give away kørende :)
    http://www.idasblog.dk/2013/03/give-away-3.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ida
      det kan du tro at jeg også nyder meget. Ja, det er lidt øv for jer at vinteren trækker sådan ud.....men snart!

      Kigger forbi hos dig :-)

      Slet
  6. Aii, er krokusserne allerede oppe hos dig, hvor herligt. Her er det hele endnu dækket af sne, men forhåbentlig inden længe kan vi også nyde de mange forårsbebudere. :-)

    Ha' en skøn torsdag ikke. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. jaaa, det hele blomstrer faktisk her, men syntes ikke at jeg kan blive ved med at vise billeder af blomster :-D og da især ikke når I alle går og længes så meget efter foråret.

      Helt sikkert, lad os få det bedste ud af den torsdag! ;-)

      Slet
  7. Åh så lækre billeder, Nola - det er jo rigtigt blevet forår nede hos dig! Dejligt at du har en halv fridag om onsdagen! Ha' en rigtig god dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det nemlig Madame, de flotteste blomster skyder op og præsenterer sig alle vegne :-) Det er skønt!
      Den halve dag er guld værd - men når arbejdsugen ellers er på 40 timer er det vel lidt ok ;-)
      Også en super dag til dig.

      Slet
  8. Smukke billeder! Tænk, at det 'bare' er helt almindelige små krokus, der bliver så flotte, hvis den rette fotograf med det rette udstyr kommer forbi :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der er gemt så mange ting...det er bare med at lede efter det :-)
      Dejlig dag til dig :-)

      Slet
  9. Livet er en morgengave, sjælen er et pilgrims kor
    Der står krokus i min have, der står øller på mit bord
    Under himlen hænger lærken som et fjernt bevinget frø
    For en lærke tænker hverken på at kæmpe eller dø.

    Så fik du mig lige til at nynne og glæde mig til forårets komme her i Danmark, tak :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej hvor herligt!! :-)

      Livet er en dejlig gave, jorden er en herlig jord.
      der er øller i min mave, der står krokus på mit bord.
      Når reserverne skal stille for at splitte kloden ad
      skriver jeg med kruspersille verdens mindste heltekvad.

      Og der fik du mig lige til at google og så lærte jeg lige endnu en dejlig dansk sang :-D Tak Lene

      Slet
  10. Sikke dog nogle dejlige billeder. Det kan man ad kun blive i forårshumør af.
    Kh Line
    P.S. det lykkedes mig at få en overnatning i Zürich i sidste uge pga flyforsinkelser. Men desværre på et tidspunkt at døgnet hvor det var mørkt og alt var lukket og slukket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du også tro at jeg er :-)
      Nej hvor ærgeligt, så var der ingen chance for at se nogle af de gamle kendte steder fra dengang. Så må det jo være en grund til at komme igen :-)
      Kh Nola

      Slet
  11. Mmm forår! Kan du ikke sende lidt af det den her vej :-) Så smukke og dejlige billeder du tager, tror snart jeg skal ud i naturen og prøve mit kamera :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo ok.......pust......så er det afsted!
      Det skal du da ubetinget, man fanger altid et eller andet :-)

      Slet
  12. Hvor skoent, at det gaar den vej nu, ikke:-)? Duften af foraar er uovertruffen, har jeg altid ment....Nyd fredagen og en forhaabentlig dejlig week-end...

    SvarSlet
    Svar
    1. jo, det er virkelig dejligt, og du har fuldstændig ret....duften er helt speciel og tit blandet med dejlige forventninger :-)
      Tak, det ønsker jeg også for dig....forhåbentlig uden for megen pakke-stress :-)

      Slet
  13. Smukke billeder og dejlige forårstegn. Vil du ikke sende lidt forår hjem til Danmark:0) God aften. Kh. Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.....det har jeg skam allerede gjort tidligere på dagen ;-) Så det er på vej............ :-D
      God aften til dig også.

      Slet
  14. Nola bliv du blot ved at vise blomsterbilleder. De er flotte, dem du viser.

    SvarSlet
    Svar
    1. :-D Tak, du motiverer ret meget.....så jeg tager det op til overvejelse igen ;-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!