24. marts 2013

Inspirerende weekend




























































































Hele weekenden er der Grafik 13 i Zürich, hvilket er den største udstilling af grafisk design og moderne kunst i Schweiz. 100 af de bedste schweiziske grafiske designere, illustratorer, typografer, designere og kunstnere præsenterer deres arbejde i løbet af de seneste 12 måneder.

Jeg var derinde i går, og det var en meget inspirerende tur gennem den nuværende design scene - frisk, ung og innovativ! Det er altid herligt at ha' fingeren på pulsen og se hvad der rører sig lige nu, og ikke mindst at lade sig motivere og finde nye veje og ideer.

Hvis I har lyst til at se mere eller kigge nærmere på udstillerne kan I følge denne link..... hvem ved, måske får I også ny inspiration denne weekend :-)

Rigtig god søndag aften!


23 kommentarer:

  1. Åhh, hvor ville jeg gerne have været dernede. Kunne virkelig godt trænge til lidt ny inspiration i hverdagen, selvom jeg er nød til at holde mig til en brandbook, så gør det jo ikke noget at få nye input. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det ville have været sjovt! Men måske tilbyder der sig noget en anden gang :-)
      Inspiration er altid dejligt, og selvom du skal holde dig til jeres CI kribler det i fingrene for at prøve nogen andre ting i fritiden, ikke. Jeg syntes at der er så meget som man gerne lige vil se hvordan virker eller om man kan. Men det er jo netop også det som er det spændende :-))

      Slet
  2. Nøøøøøj dér gad jeg godt gå om bord i lækker inspiration :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Faktisk tænkte jeg på dig og din tegning i gæsteværelset da jeg så kunstværket på billede 2 :-) Han havde lavet det sådan at han tegnede konturerne og publikum fik så lov til at male felterne ud i de farver som de syntes. Han håber på at værket bliver solgt efter udstillingen....ellers vil han klippe det i mindre stykker og sælge dem enkeltvis. Også det minder da om det billede som du klippede i flere dele, ikke? ;-)
      Hvis du vil vide lidt mere om ham, kommer hans hjemmeside her - http://www.fredinko.ch/art/?id=91&page=0&total=18 og de billeder som de besøgende tog af hans værk har de kunnet uploade på Instagram, det finder du under #fredinko
      God aften :-)

      Slet
  3. Det må være spændende at opleve udstillingen med grafisk design og moderne kunst i virkeligheden - ja, jeg kan forestille mig, at du kunne finde masser af spændende inspiration.
    Dejlig aften nede sydpå :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det virkeligt, især når det er "sådan noget" som man rigtig godt kan li' :-) Og et eller andet tager man jo altid med sig hjem.
      Også en dejlig aften hernede fra :-)

      Slet
  4. Jetzt hab ich's...das ist Dänisch, richtig? :-)
    Ich wollte auch zur Grafik13 fahren, aber mir ist dann doch noch so einiges dazwischen gekommen. War sicherlich ganz toll!

    Hälsningar
    Manuela

    SvarSlet
    Svar
    1. jaaaaahhh, du hast recht! :-)
      Ja, es war eine super Ausstellung mit viel Inspiration, obwohl ich eigentlich ein bisschen mehr "Handwerk" erwartet hätte. Bist du auch graphisch interessiert?

      Schönen Abend und herzliche Grüsse
      Nola

      Slet
  5. Nøjj det er godt nok en lækker udstilling, elsker den grafiske verden, havde jeg været ung, og skulle til at vælge retning var det helt sikker den vej, jeg ville gå.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret, jeg ville nok også have gået en direkte vej hvis jeg kunne vælge igen. :-)

      Slet
  6. Hold nu op, hvor ser det inspirerende ud!! Vi skulle da have haft blogtræf lige der!! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var nemlig lige det vi skulle!! ;-)

      Slet
  7. Wauw sikke lækre billeder og hvilken herlig inspiration :-)
    Rigtig fin mandag - kram

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det kan man nemlig altid bruge, ikke!En ide eller to bliver jo hængende.
      Også en super mandag til dig :-)

      Slet
  8. Der foregår en masse - man får da liiige fyldt op
    af sanseindtryk. Hvor skønt, Nola.

    //Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er fyldt helt op på den konto nu ;-) Så er der lidt at tage af!
      Rigtig god mandag :-)

      Slet

  9. Hold da op det ser spaendende ud. Der kunne man da godt samle sig en masse inspiration og ideer til lang tid fremover :-)

    Er vildt med "maleriet" pä billede nr to, sädan lidt grafitti-agtigt blandet med doodling ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tog også en del billeder, bare for at kunne huske nogle ting :-) ja, han var spændende, og interessant at han opfordrede folk til at lave med. Du kan se mere fra ham her www.fredinko.ch
      God aften :-)

      Slet
    2. Tak for link, det ser spaendende ud og jeg fandt ham ogsä lige pä Pinterest :-)

      Slet
  10. Av hvor ser det fantastisk ud! Så kan man da ikke andet end blive inspireret! Tusind tak for endnu en lækkert link, keep it coming ;-) ha en super dejlig uge kære Nola!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det er et helt inspirations-flow ;-)
      Dejlig uge til dig også :-)

      Slet
  11. Hold da op, det ser spændende ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det også, meget :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!