21. marts 2013

Lidt skal der da være


Jo ældre børnene bliver jo mindre påskepynt har vi! Tidligere blev der klippet og klistret, malet og pyntet, men nu er det ligesom andre ting som har deres interesse ;-) Men lidt påskepynt skal der da være......denne ide passer fint til os, nem - enkel og naturlig. Ideen er ikke min egen, men set et sted på nettet, husker desværre ikke mere hvor.
Og hvordan den laves behøver vist ikke megen forklaring, det er bare vigtigt at hullet til snorene ikke bliver lavet for højt oppe, da skallen ellers nemt knækker. Hvis I kigger godt efter kan I se en revne til venstre for snoren, men da den ikke går helt ned i bunden, holder vandet altså godt alligevel.
God fornøjelse!

36 kommentarer:

  1. Nøj, hvor er den sød, Nola :D
    Sådan nogle må jeg have lavet!

    :-) Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Det syntes jeg nemlig også......selv skal jeg vist også have lavet et par mere før påske :-) God fornøjelse med det :-)

      Slet
  2. Hvor er den smuk! Lidt enkelt og MEGET smuk, super sød idé, den blir helt sikkert gemt :-) ha en dejlig aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis, enkel og nem men med en god virkning. Dejligt du kan lide den.
      Super fredag til dig :-)

      Slet
  3. Rigtig fint påskepynt, du der har lavet Nola :-)

    Vi har aldrig brugt at pynte sådan rigtigt op til påske heller ikke da børnene var små. Et påskeæg eller to og et par forårsgrene og det var det. I går kommer der heller ikke noget frem og det er faktisk ok med mig. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Catarina :-)For min smag syntes jeg også at forårsgrene og en buket forårsblomster allerede gør meget. Det skal ikke være gult og grønt det hele......og heller ikke for mange høns ;-)

      Slet
  4. Sikke en fin idé, Nola - enkel og smukkere end meget af det, man ellers ser. Den tager jeg straks til mig. Ha' en dejlig dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var godt du kunne bruge ideen :-) Også en dejlig dag til dig.....her skinner solen og det er 13°, skøøønt!

      Slet
  5. Hold fast en fin lille påsketing. Jeg er ikke vild med meget af den påskepynt man ser - men dette er superenkelt - lige mig.
    Hos os gælder det samme - efter at pigerne er flyttet hjemmefra bliver påskepynten mindre og mindre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ikke over-stylet men meget naturligt. At pynten bliver minimeret er helt fint for mig....og også at man selv kan bringe sine egne ideer ind igen ;-)

      Slet
  6. Super smuk ide, men her bliver der ikke lavet noget påskepynt mere, jeg skal dog lige i kasserne for at finde lidt af det gamle frem ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret....egentlig har man jo nok af det. Men lidt nyt skal der da til engang imellem :-)

      Slet
  7. Påskepynt er heller ikke noget, vi gør meget i. Men dit fine lille æg er da ikke til at stå for, så mon ikke det skal prøves :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det er jo nemt og hurtigt at prøve og man har det man skal bruge lige inden for rækkevide :-) God fornøjelse og dejlig fredag.

      Slet
  8. Så fin of smuk :-) Rigtig god Påske, Nola!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha', det ønsker jeg også dig, Gitte :-)

      Slet
  9. Så lekkert - dette liker jeg!
    Takk for tipset!

    Ønsker deg ei riktig GOD PÅSKE
    i morgen reiser jeg til fjells! : ))

    SvarSlet
    Svar
    1. ja værsgo :-)
      Jeg ønsker også dig en super god påske og er lidt misundelig på det med fjellet! Nyd det, glæder mig til at se billeder når du er tilbage :-)

      Slet
  10. Jeg elsker sådan noget pynt som man kan lave ud af nærmest ingentig - det er tit det fineste : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det nemlig! Ser ud af meget mere end det egentlig er :-)
      God fredag :-)

      Slet
  11. Ihh hvor ser det fint ud :-)
    Rigtig dejlig fredag...
    Kramer

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det ønsker jeg også dig :-)
      Kh Nola

      Slet
  12. Det er fint, men jeg pynter ikke mere til påske, højst et par servietter og evt grønne lys..:-D

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, så langt er jeg også nu :-)
      God weekend :-)

      Slet
  13. Dear Nola, this is so adorable! Very cute - and thank you so much for your kind words. I love your photography,too. It's absolutly beautiful♡Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Vielen Dank Anette :-) das ist sehr lieb von dir. Ich glaube den gleichen Stil zu haben wie du, ich mag auch die einfachen Dinge. Deine Fotos motivieren mich wirklich sehr und ich freue mich jeden Tag auf neues von dir.
      Ein sonniges Wochenende wünsche ich dir :-)

      Slet
  14. Hvor er det enkelt og sødet. Må sige her der det heller ikke det store jeg har pyntet.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja lidt enkelt og en smule farve. Her mangler også kun et par schokoladæg og så kan det godt blive påske :-)

      Slet
  15. Hei der!
    Nydelig pynt! Så dekorativt og fint!!
    Så noen snøklokker i dag, så våren nærmer seg!!
    God påske!!
    siri

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Siri :-)
      ja, det er dejligt at det nu går den rigtige vej....her blomstrer alle forårsblomsterne og står fint til påske.
      God påske til dig også :-)

      Slet
  16. SÅ fint, enkelt og meget smukt:0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha'. Jeg kan bedst lide det enkle og naturlige stil :-)

      Slet

  17. Sikke en fin ide og god päske ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak og også en dejlig påske til dig :-)

      Slet
  18. Oh, was für eine hübsche Oster-Idee! Kommst du aus Norwegen? Ich kann ein bisschen Schwedisch und kann daher auch ein bisschen deinen Blog lesen. Aber die Schrift ist doch etwas anders :-)


    Herzliche Grüsse & en trevlig helg!
    Manuela

    SvarSlet
    Svar
    1. Hallo Manuela. Schön das du vorbeischaust :-) Nein, ich komme nicht aus Norwegen .......und wie ich sehe hast du selber das Rätsel gelöst ;-) Schwedisch und Dänisch ist sich nicht so ähnlich wie Norwegisch und Dänisch, deshalb vestehst du vermutlich so wenig :-) Wie kommst es das du Schwedisch kann?!

      Auch einen schönen Abend an dich :-)
      LG Nola

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!