5. marts 2013

Marbella og den varme følelse





Som lovet kommer her lidt flere indtryk :-) 
Foråret er selvfølgelig noget længere fremme på solkysten, og det var skønt at se sarte blomster og knopper på grenene, ja, alt det som der snart venter os her. Men solskin med 15° og blæst kan alligevel godt give behov for en varm jakke, for vinden er dog ikke helt varm endnu......og nu er jeg en ret kuldeskær person, hvilket selvfølgelig heller ikke hjalp på det.
Mit lille Canon kamera som jeg altid har med i håndtasken gik i stykker, da zoomen satte sig fast, øv. Men da en af mine opgaver dernede var at fotografere en lejlighed, havde jeg også det store spejlreflex kamera med.....heldigvis, for ellers ville jeg have ærget mig ret meget! Jeg kan blive helt bidt af alle de motiver som jeg ser over alt :-)
Fra Marbella's kyst kan man i klart vejr se Gibraltar og Afrika (på billedet med solnedgangen er det de to mørke pletter ude i havet), tanken fasinerer mig altid vildt for det fortæller jo lidt om hvor langt sydpå vi er. 
Om lørdagen kørte vi i retning af Sierra Nevada og målet var Alhambra........men det vil jeg lade jer have til gode til i morgen :-)

27 kommentarer:

  1. great garden and amazing colors, lovely place i must say

    SvarSlet
    Svar
    1. yes it was a real dream garden ..... and very inspired by the alhambra. Everywhere there were small fountains :-)

      Slet
  2. Skønne billeder... længes efter lys og varme... og det er vist på vej ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det hele er på vej :-)...her har vi 10° for tiden, det er skønt og den tykke jakke er skiftet ud med en lettere :-)

      Slet
  3. Skønne sommerligt billeder Nola og godt du havde det store kamera med. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja pyha. Sæt jeg var stået uden noget!!! Nu er jeg ret spændt på hvad de siger til det, om det kan repareres. Det er jo det samme som dit :-) og jeg er bare så vildt glad for det.

      Slet
  4. Det er helt vidunderlige billeder du har taget! Godt du havde to kameraer med. Jeg glæder mig til at se billeder fra Alhambra, som jeg kun har hørt og læst om.
    Rigtig god dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Alhambra var også helt specielt, fantastiske arabiske mønstre og skønne farver. Håber jeg har fanget det hele rigtigt :-)

      Slet
  5. Wauw, hvor er det altså nogle smukke billeder - du er virkelig god til disposition og vinkler - og så ser det bare varmt og lækkert ud. Ha en skøn dag. Kh Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha' Anita :-) Jeg nyder virkelig at fotografere, men kunne lære så meget mere endnu!! Men det er jo som bekendt lysten som driver værket ;-)
      Også en dejlig varm dag til dig :-)

      Slet
  6. Kom lige forbi - smukke billeder :-) Glæder mig til at læse om Alhambra - og ikke mindst se billeder derfra!

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du kom forbi :-)Velkommen til!
      Ja, det er et skønt sted som oser af kultur og historie :-)
      God dag til dig!

      Slet
  7. Åh jeg længes , når jeg ser de smukke bileder.
    Vi har et sæt venner, der har et hus nær Gibraltar, der har vi tit været på ferie

    Mona.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder skønt. Gibraltar er noget helt specielt, så lille og dog et land for sig.....og når de lukker vejen for at lade et fly lande, det er helt vildt! Så kender du området godt :-)

      Slet
    2. Godt er et stort ord ;O) men vi har været der en del gange.
      Manilva hedder det område hvor vi er, Duquesa er den nærmeste havn, vi bor oppe i bjergene hvor der ikke er turister.
      Vi er traditionen tro altid ved Puerto Banús havn og spise lørdagen aften, for at se de rige lufte deres dyre yacht og biler i samme prisklasse, det er nok det nærmeste vi kommer på at blive millionærer ;O)
      Vi er faktisk inviteret der ned igen i år, men har takket nej, da vores datter skal føde på det tidspunkt.

      Mona

      Slet
    3. jeg kender godt navnet, Manilva. Men har ikke lige en by /landsby for mit indre øje. Puerto Banus er virkelig sjov for en oplevelse, vi var der også og spise lørdag aften :-) Der var relativt roligt, men dog et par Ferrarier på russiske nummerplader!
      Kan godt forstå at I bliver hjemme....men det render jo heller ingen steder og I bliver forhåbentlig inviteret igen :-)

      KH Nola

      Slet
  8. Uh,hvor ser der dejligt ud, dernede i Marbella....Gad jeg godt lige at vaere:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. nåeeee Tina, jeg ville nu også gerne være der hvor du er lige nu ;-)
      God aften :-)

      Slet
  9. Åh, Alhambra er så smukt - det glæder jeg mig til at se billeder fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det bestemt. Så tidligt på året var planterne ikke helt vokset til og blomsterne ikke alle i flor....men fordelen var selvfølgelig at der ikke var et mange turister og ingen ventetid. Man kan jo ikke have alle fordelene :-)

      Slet
  10. Super skønne billeder, hvor ser der dejligt ud!! Fortsat god uge. KH. Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha' Louise.....også en varm solskinsuge til dig :-)

      Slet
  11. Åh hvor ser det dejligt ud! Og ja Marbella er bare malerisk smuk på alle måder! Orv hvor jeg elsker dine billeder, altså SÅ flotte. Ærgeligt med kameraet med godt du havde det store i baghånden :-) tusind tak for de dejlige billeder!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det er altid mega spændende at opleve en anden kultur. Jeg elsker at rejse, se og fotografere.

      KH Nola

      Slet

  12. Hvor ser det laekkert ud og smukke smukke billeder du har taget ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemette, men sådan et sted er det jo relativt nemt ;-)

      Slet
  13. Dejlige billeder - uha, som jeg længtes til Andalusien........ det er så skønt et område. Smukt smukt og meget zen. Nyd nyd :-)

    SvarSlet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!