4. marts 2013

På hjemmebane igen



men tankerne hænger stadig i Marbella / Malaga.
Uhm, det har været en super skøn weekend fuld af en masse små og store oplevelser. Det er altid utroligt motiverende at se og opleve hvordan livet kører andre steder, det sætter gang i tankerne og man afspejler sin egen hverdag. Jeg tror at det er ret sundt.
Selvom Spanien er hårdt ramt af krisen, oplevede vi at der stadig er taget hånd om tingene. Vi havde frygtet lidt at det syn vi ville møde var en tilstand af langsomt forfald og lidt ligegyldighed, men der er virkelig rent, kræset om husene, de offentlige parker er velplejede og det står pænt og er klar til at turistsæsonen starter lige om lidt - netop det som også er så vigtigt for landet. Det var glædeligt!

Nå...... I får flere billeder i løbet af ugen...... der skal lige pakkes helt ud og så står der arbejde og kursus på programmet i morgen.

14 kommentarer:

  1. Det lyder skønt - Havde ellers hørt at det stod slemt til, en ejendomsmægler som jeg kender fra Torremolinos var bestemt ikke optimistisk stemt, sidste jeg talte med hende. Men dejligt, at høre at spanierne er klar til den forestående turist sæson. Glæder mig til at se flere billeder fra turen, vi ses i morgen:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ejendoms salget er helt klart dybt nede og der er mange huse/lejligheder til salg nu.(Så det er med at slå til ;-))Men strandende, de offentlige områder og byerne virkede utroligt rene og klargjorte! Det var virkelig dejligt!
      Jeg skal nok få sat nogle flere billeder på :-)

      Slet
  2. Umm, det lyder dejligt. Jeg gave godt lige sådan en lille dejlig weekend i det spanske. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det var guld værd - bare det at komme lidt væk :-)

      Slet
  3. Dejligt billede og det er godt at læse, at krisen ikke har sat sig synlige spor, hvor du var. Jeg glæder mig til mange flere billeder og ønsker dig en fin mandag ... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. måske ses krisen ikke så meget i storbyerne eller på turiststederne.

      Også dejlig tirsdag til dig.

      Slet
  4. Shame on me at jeg ikke har været forbi din blog før, men det fik jeg så endelig gjort idag og hvor er her SKØNT Nola !. For dælen da jeg glæder mig til at følge med fremover :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bettina. Hjertelig velkommen til :-) Dejligt du kan lide at være her.....og det er jo aldrig for sent ;-)
      Solrig tirsdag :-)

      Slet
  5. Fint å høre at du hadde det bra i Spania!
    Flott bilde - gleder meg til flere!

    Ønsker deg en riktig GOD DAG! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak...og også en super fin dag til dig i østen :-)

      Slet

  6. Velkommen hjem, det lyder som en skön tur ;-)

    Jeg var meget overrasket hvor härdt det var gäet ud over Gran Canaria da vi var dernede, mange butikker var lukket ned og nogle centre lä direkte öde hen, sä der er nok nogle dele der er härdere ramt end andre...

    Glaeder mig til flere smukke billeder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha' :-)
      ja, det tror jeg også.....det har sikkert også noget med kommunen og borgmesteren at gøre....selvom at Marbella jo på det område skulle være ret hårdt ramt he he he

      God dag :-) :-)

      Slet
  7. Dejligt, at du havde en fantastisk tur:-)Spanien er ogsaa et af mine favoritlande i Europa....Glaeder mig til flere billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er som om man får mere ud af dagen, når de deler den op med en fiesta og det hele først går videre ved 16 tiden. Vi knokler på hele dagen og om aftenen er vi trætte, men da starter de igen :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!