26. april 2013

Besøg af naboen

Ham her har lusket rundt i haven og foran indgangsdøren i nogle uger nu, og vi går ud fra at han er ny i nabolaget. Han er sky og mistænkelig, og springer væk så snart man prøver at nærme sig, men i dag fangede jeg ham på trappen .... med kameraet altså.
Den ser på én gang kær og frygtindgydende ud og de grønne øjne varsler om egen vej og færden! Og flot er han!

Ja, jeg nævner den i han-form, for det syntes jeg den ser ud til at være......men måske tager jeg også grueligt fejl!! ;-)

45 kommentarer:

  1. Å, så skjønn den var. De flotte øynene! Kan se ut som en guttepus:)
    Ha en fin fredag!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, helt utrolige grønne øjne og også lidt skræmmende og mystisk.
      God weekend til dig :-)

      Slet
  2. Hold da op nogle flotte grønne øjne!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, faktisk var jeg glad for at afstanden var ret stor mellem os, for jeg tog billedet med et 200 mm zoom. ;-)

      Slet
  3. Hvor er den skøn :)
    Den ser ikke så gammel ud?

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg ved ikke hvor gammel den er og har ikke ret meget forstand på katte, men skøn og fasinerende er den :-)

      Slet
  4. Sikke en beuty;)
    Smukt billede..... Uha magnoliaen i sidste indlæg;) min er lige begyndt at titte frem sådan at jeg tror jeg måske når at se blomster mdt i maj;) endelig bliv ved med t vise blomster og alt det grønne du møder på vejen ;)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. et lidt anderledes billede ;-) Skønt at din magnolia også endelig er på vej. de er bare smukke.

      Dejlig weekend ti dig :-)

      Slet
  5. Hvor er han smuk. Har ikke meget forstand på katte, men han ser da rigtig dejlig ud. Tilkykke med jeres nye nabo ;-) og ha en super dejlig weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det syntes jeg også :-) Men ikke mere dejlig end jeg syntes det er rarest at have den en smule på afstand hi hi
      Også skøn weekend til dig :-)

      Slet
  6. Flot billede du har fået taget, og smuk ser han ud, men ser nu ud til at være bedst lidt på afstand.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Det syntes jeg bestemt også Mona ;-) Man kan ligesom ikke fornemme hvad den tænker ;-)

      Kh Nola

      Slet
  7. Åh hvor er den lækker, super godt billede.. Hvis du bare ignorerer den, så kan det ende med at I bliver bedste venner, katte er nogle sjove væsner :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg prøver faktisk at ignorere den....men den gør jo rimelig opmærksom på sig selv når den sejler forbi og pelsen hopper op og ned :-D

      Slet
  8. Det er et meget smukt billede og sikke en lækker 'misling'! Nu er jeg spændt på, om han flytter ind hos jer :-) Her i huset er vi vilde med katte og har to.
    Ha' en dejlig lørdag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan du godt være sikker på at den ikke gør! Vi har ingen husdyr og planlægger det heller ikke :-D
      Dejlig søndag til dig :-)

      Slet
  9. Hvis du er heldig, vælger han dig som ven :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det kan godt være, man så må han kigge lidt venligere med blikket ;-)

      Slet
  10. Wau han ser lækker ud...
    Meen jeg har et meget ambivalent forhold til katte...!
    Dels er jeg vokset op på Nørrebro med baggårdskatte, der var hverken noget lækkert eller smukt over dem!
    Dels har vi naboens kat til at rende i vores have og den p..... på vores grillforhæng og render oppe på min bil... Grrrrr

    Meen jeg er helt enig i at der er noget enerådigt og beundringsværdigt selvstændighed over katte (denne her ser nu også særlig skøn ud). Lidt løveagtig, overblik og arrogance :-) og så er jeg ikke så vild med katte på mig og tænk engang de skal altid hen og sno sig op af mig!!! :o)

    Smuk pletskud Nola! :-)

    Dejlig solskinslørdag til dig...
    Kram OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig, han er løveagtig og meget arrogant! Man har sådan sine erindringer, vi havde kat som barn, en Pelle Haleløs, og det var ikke fordi at den havde mistet halen, for killingerne den fik havde heller ingen :-)

      Jeg bryder mig i det hele taget ikke om dyr på mig, kan bedst lide at bestemme selv hvem der skal tæt på ;-)

      Lørdagen var desværre fuld af regn, men nu håber vi på lidt sol i morgen søndag :-)

      Slet
    2. Hehe jeg har det på samme måde, altså bedst selv at inviterer dem der skal tæt på... :-)
      Håber søndagen blev bedre, vi har haft fint vejr men det har bæst det meste af dagen...
      Ha´ en hyggelig aften - kram OddStyle

      Slet
  11. Øjjj han er lækker. Ser godt nok skide sur ud, men lækker er han :-O. Godt fanget Nola :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. :-D det er måske det som gør ham så fasinerende :-D

      Slet
  12. Sikke en smuksak af en lækker kat! : ) og fantastisk godt billede, naturligvis ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Liv, ja flot er den og ser nærmest ud som en uldkugle når den bevæger sig ;-)

      Slet
  13. Ja, han må være en han. En hun kan umuligt se så bister ud.
    Han er virkelig en personlighed og utroligt smuk på sin egen måde. Men at forestille sig ham ligge kælent i sofaen?

    SvarSlet
    Svar
    1. hi hi det var også min konklusion ;-) Ham i sofaen, uha, så er der vist ikke plads til flere :-D

      Slet
  14. Det ligner en han! Og han ligner min gamle ven 'Bjarne':
    Da jeg boede i København kom en af naboernes kat på besøg i tide og utide. Jeg havde fået den idé af det var en hankat ved navn Bjarne så det kaldte jeg ham. En dag kom ejeren fordi hvor Bjarne lå på min havebænk sammen med mig og ejeren blev noget forarget på kræet; 'Det ka' man sgu da ikke! Du ka' da ikke bare slå dig ned hos fremmede damer'... men Bjarne gjorde hvad han selv ville og forlangte også at blive affodret af mig hvis jeg spiste. Nu bor jeg i Holland på 14. etage og her kommer kun duer... ku' godt bruge en Bjarne til at skræmme dem væk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Bjarne!! :-D åbenbart følte Bjarne sig en del bedre tilpas hos dig end hos ejeren, det måtte han jo så tænke lidt over ;-)
      Uh ja, hellere en kat end duer, de kan godt være genere noget.
      God søndag i Holland :-)

      Slet
  15. Åh han er fin. Kom til at tænke på Jinxie fra filmen Meet the Parents ha ha. Har selv haft to perserkatte og de er deres egne herrer og kan VIRKELIG se sure ud ;-) Knus♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Dem kender jeg slet ikke, men du har ret, den ser ret sur ud!! hi hi
      God uge til dig.
      Cyberknus

      Slet
  16. Han var da virkelig nydelig. D

    SvarSlet
    Svar
    1. ja flot og næsten majestætisk :-)

      Slet
  17. Godt man ikke er en mus, og så lige ind i dette billede! (Flot iøvrigt)
    Den ligner ikke noget man driver gæk med...

    SvarSlet
    Svar
    1. ha ha ja det måtte være en noget klam fornøjelse! Det tror jeg heller ikke den er ........ faktisk har jeg ikke set den siden.

      Slet
  18. Super godt billede Nola. :-)

    Og ja, han ligner virkelig en kant der er sin egen. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, han er lidt stram i blikket!! ;-)

      Slet
  19. Nært og flott av katten dette :)
    mvh
    Håvard

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, Håvard :-)

      Slet
  20. Det er et fantastisk billed. Hvor er "han" vidunderlig.
    Jeg er ikke god til race katte, men "han" er af noget ægte, om han er ægte ved jeg ikke præcis. Min yngste ville straks kunne sige det. Var det hendes, så havde den kun fået lov til at blive luftet i snor, altså hvis det er en race kat.
    Når man bor i lejlighed vælger man husdyr efter det, og her er der mange der vælger indekatte, og de må godt koste. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. uha jeg har slet heller ikke forstand på sådan noget. Men den løber rundt her helt for sig selv, så det er muligvis ikke nogen racekat. ;-)

      Slet
  21. Han er rigitg flot. Du har fanget ham rigtig godt-

    SvarSlet
  22. Kjempekult bilde Nola!

    Me like it!

    mvh Knut

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Knut, jeg kan også godt selv lide det :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!