18. april 2013

Et af hverdagens små øjeblikke

Kender I dét, pludselig uventet at stå i et dejligt øjeblik!

I går var jeg ude og skulle fotografere et objekt og befandt mig pludselig i baggården til nogle ældreboliger. Arkitekturen var høj moderne og facadefarven matchede stil og tid. Inde i gården var der plantet nogle gamle kirsebærtræer, som lige nu er sprunget ud med tusindevis af de flotteste lyserøde blomster - hvilket ser helt fantastisk ud med den lysende grønne facade som baggrund.
En tilfældighed at de står lige der, er det sikkert ikke, men det var et øjeblik som glædede øjet og sjælen langt op af dagen :-)

Må jeres torsdag også blive fuld af herlige små øjeblikke :-)

32 kommentarer:

  1. Det er helt magisk, når kirsebærtræerne blomstrer - hvor er det dog smukt! Her er foråret ikke så langt endnu, men vi glæder os :-)
    Rigtig god dag til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. det helt rigtige ord - magisk! Her blomstrer ALT lige nu og det er en fryd for øjet, men desværre ikke for næsen ;-)
      Vi er som regel ca. 3 uger foran jer i norden, f.eks kunne vi i går slå græs for 1. gang i år. Så nu kører det hele.. :-)

      Slet
  2. Jeg elsker når kirsebærtræerne springer ud. det er sådan et fantastisk skue. Skønt at du lige fik sådan et øjeblik som kunne nydes resten af dagen og du har helt ret, den grønne baggrund på bygningerne står de sarte lyserødefarver utroligt godt. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg også. Ja, måske er jeg lidt underlig, men jeg kan blive næsten helt høj af sådanne tilfældige og uventede øjeblikke :-D

      Slet
  3. Mageløs farvekombination.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja rigtig livsbekræftigende :-)

      Slet
  4. Svar
    1. nemlig ja, det var et highlight :-)

      Slet
  5. Jeg er så betaget af ny udsprungne Kirsebærtræer, nyder den korte tid.
    Hvilken nydelse/glæde at få de billeder, og den personlige oplevelse af foråret/sommerens mange fantastiske smukke farver.
    Tusind tak for jeg måtte kigge med.

    SvarSlet
    Svar
    1. du har ret, tiden hvor de blomstrer er kort, så heldigvis har vi billederne :-)
      Du er hjertelig velkommen til at kigge med, dejligt at du har lyst :-))

      Slet
  6. Åh hvor er det smukt, jeg glæder mig til vi får et kirsebærtræ i haven. Tak for synet.. :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. uhh ja, det kunne jeg også godt tænke mig! Eller et magnolie træ! ;-)

      Slet
  7. Åhh, Kirsebærtræer er bare noget af det smukkeste når de blomstrer :-)

    Fortsat god torsdag ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det er de bestemt!
      Også en dejlig torsdag til dig :-)

      Slet
  8. Og du har sans for det smukke i hverdagen, tak for billederne :-)

    SvarSlet
  9. Tak, det blev den bedste torsdag jeg har haft i lang tid.
    Flotte farver, som alle passer fint sammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder da dejligt!! Skønt for dig :-)

      Slet
  10. Smukt syn - sikke farver. Kirsebærtræer i blomst er noget af det smukkeste :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var et skønt syn, og ja, de er virkelig en fryd for øjet :-)

      Slet
  11. Ja, det er med at gribe øjeblikket og du har sans for det. Så smukt, så smukt.
    Det bringer glæde på en grå dag med let sne her i Grønland.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at kunne glæde dig :-) Så greb du jo også øjeblikket :-)
      varme hilsner til det kolde høje nord.

      Slet
  12. De er så helt igennem utrolige smukke, det ER så synd de KUN blomstre 3 uger...!
    Tak fordi du delte dette magisk øjeblik, og JA du kan tro jeg kender sådanne stunder :o)
    Stort kram med ønsket om en rigtig fin torsdag aften - OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. faktisk har du ret, de skulle da blomstre meget længere! Men måske nydelsen så ville være en anden?!
      Dejligt at du også tager øjeblikket :-)))

      Slet
  13. Smukke billeder!! og hvilket drømme motiv. Glæder mig så meget til alt springer ud! Her er desværre ret brunt og gråt endnu, men det vare ikke længe og så skal jeg også på tur med mit kamera :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. se positivt på det - når de er afblomstrede her begynder de at blomstre hos jer :-D Glæd dig, jeg håber det er snart :-)

      Slet
  14. Så smukt hverdags øjeblik. Elsker kirsebærtræer og håber at opleve sådanne herligheder i Japan en dag. Selvom blomstringstiden er kort, ser det også ufatteligt smuk ud, når de falder af, som poetisk lyserød sne. Ha en super dejlig aften og weekend :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja der er altså noget over dem som er helt specielt. Det gør det nemlig, som et tykt blødt tæppe i sarte farver :-)
      Gov godt :-)

      Slet
  15. Hvor er det nogle fantastiske billeder. Tak for det. God dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja rigtige dejlige sarte forårsfarver :-)
      God aften til dig :-)

      Slet
  16. Åh, hvor er det smukt ! Jeg håber at foråret snart får træerne til at springe ud her i Danmark. Jeg har to små magnolia i baghaven, som jeg virkelig glæder mig til at se :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. uhh det kan jeg godt forstå, sådan et træ ville jeg også så gerne have i haven, det er de flotteste blomster :-)
      Er sikker på at varmen snart når til jer også :-)
      God weekend.

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!