5. april 2013

Et vovet farvekoncept



nej nej, bare rolig, det er ikke et af mine koncepter! Men modigt ville det alligevel være.....selvom jeg tror at kundekredsen lynhurtigt ville skrumpe betydeligt ind ;-) Det var bare fordi jeg faldt over et sjovt lille program hvor man selv kan lave sit farvekoncept, inde eller ude. Man kan endda vælge mellem forskellig arkitektur og søge forskellige rum ud, som så kan farvelægges, tapetseres eller lægge nyt gulv i. Faktisk kan man også uploade sit eget foto og teste farver på egne vægge eller facader - lidt sjovt og måske kan man godt forestille sig hvilken forandring det ville give derhjemme i stuen.
Det sjove lille program finder I HER

Og det er netop mit daglige arbejde.....farverådgivning for Herr und Frau Müller ;-) Dog er vores fremgangsmåde en smule anderledes :-D

Rigtig god fredag :-)

20 kommentarer:

  1. Wow, sikke et spændende arbejde du har! Det lyder genialt, at man kan prøve sig frem i ro og mag med forskellige farver, tapeter og gulve via et program på nettet! Jeg vil straks kaste mig over linket ...
    Rigtig god fredag til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det bedste!! Er spændt på hvad du får lavet huset om til ;-D
      God aften til dig!

      Slet
  2. Hvis du kan sælge den ide til en kunde, tror jeg du kan sælge sand i Sahara ;O)

    God weekend.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. ;-D det har du helt ret i! Det ville nok også tage lidt tid at få dekorationen tegnet op på facaden ;-)
      ønsker dig også en super weekend.

      Slet
  3. Helt ærligt så er det altså ikke så tosset endda...! Jeg synes det er fedt når man tør gøre noget andre ikke gør...
    Men selvfølgelig rigtig fint at man kan forsøge sig i ro og mag derhjemme og eksperimentere med tingen :o)

    Da vi byggede hus for 15 år siden, der havde vi et program der kunne indrette alle tingene i huset og vi kunne flytte rundt som det passede os, det var helt genialt dengang!

    Rigtig dejlig fredag til dig/jer Mola :-)
    Kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. lidt sjovt er det, måske ikke ligefrem i et villakvarter, men på et helt specielt sted. Lidt i stil med Palads i København....selvom jeg personligt syntes at det er ret dårligt.

      Ja, der findes en del tools idag som gør det noget nemmere at forestille sig det færdige resultat, men for 15 år siden var det jo ret sensationelt.
      Rigtig god weekend til dig også :-)

      kh Nola

      Slet
  4. Hvis man nu vil signalere noget særligt med bygningen (som ikke behøves at være et hjem ) så kunne det da være ret sejt- måske skulle da bare noget andet end blå på de andre mure.. jeg kan faktisk godt lide palads- mest fordi det bliver så enkelt at mødes der og gå i biografen- det er den med alle farverne- så går ingen forkert, og jeg bruger det til at huske navnet på- altså det kunne ligne et Palads :-) Første gang jeg så billeder af palads var i et fagblad/ reklame for facadeisolering med puds på- det var et eksempel på den teknik som var til at huske for mig for 20 år siden :-)
    God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. du har ret, på et specielt sted ville det være ok, måske skulle farverne lige justeres....men ellers?!
      Jeg syntes at det er lidt kedeligt hvis et hus kun bliver genkendt på farven og ikke også på arkitekturen, Ja, det er ca. 20 år siden at det blev malet og jeg kan huske at jeg var ret "forarget". :-)
      God søndag til dig

      Slet
  5. Jeg synes altså, at det er en ret sej idé - det er da i hvertfald ikke kedeligt (:

    - Kit

    SvarSlet
    Svar
    1. nej kedeligt er det da slet ikke :-D

      Slet
  6. Vild spændende og jeg kunne da sagens forestille mig at bo i huset, set udefra, hvorimod det ikke er helt min stil set indefra. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. man siger jo lidt, at det egentlig er naboerne som burde vælge farven på ens facade, da det jo er dem som ser de mest og ikke en selv :-) Nej, farverne indvendig er heller ikke lige min stil ;-)

      Slet
  7. Sjovt at man kan eksperimenter lidt før man kaster sig ud i det endelige valgt :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. det er en kæmpe fordel! For mange har svært ved at forestille sig det endelige resultat, hvilket jeg godt kan forstå.

      Slet
  8. Hvor sjovt! Det skal jeg da prøve at lege lidt med... :-) Selv om jeg nok i virkeligheden er til lidt mere neutrale farver på facaderne...

    SvarSlet
  9. Det er virkelig et sjovt program. Og du kan selvfølgelig sætte "helt normale farver" ind i stedet :-)

    SvarSlet
  10. Tak for tippet, glæder mig til at prøve det af :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. selv tak og rigtig god fornøjelse :-)

      Slet
  11. Ej, et fedt (og længe ønsket) program! Har ofte stået og tænkt på netop denne mulighed, så TAK for tippet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. glæder mig hvis du kan bruge det - jubii :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!