11. april 2013

Flødebolle - jeg kommer efter dig...


Jeg elsker flødeboller! Sidste år havde jeg fået den ret dårlige vane, at når jeg var inde og tanke benzin tog jeg lige en flødebolle med når jeg betalte. Heldigvis kører jeg ikke de lange turer og tanker ikke så tit..... ;-)

For et par uger siden dukkede der hele tiden flødebolle opskrifter op på forskellige blogge og det fik ellers mit mundvand til at løbe......så hvad andre kan, må jeg også prøve!

Jeg fandt en opskrift hos Dronningemad som så rimelig nem ud, og gik igang. Det gik strygende og var faktisk ret sjovt.....lige indtil den smeltede chokolade skulle på! Det var lidt af et bøvl, men tror måske også at den var lidt for tyk, så jeg har allerede udsøgt en anden chokolade der skal afprøves næste gang. Forøvrigt brugte jeg mørdejsbunde i stedet for marcipan.

Men det hele lønnede sig - de smagte himmelsk!! Så snart skal der laves en ny portion, denne gang måske med forskellig smag. Uhm.........

36 kommentarer:

  1. UHmmm, hvor ser de dejlige og lækre ud! Elsker flødeboller og især de hjemmelavede. De sidste jeg lavede var med lakridsskum, øj det var skønt. Ha en dejlig weekend og god appetit:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhmm lakridsskum, det lyder også lige som mig! Havde du problemer med chokoladen? Eller gik det fint?
      Også dejlig weekend til dig :-)

      Slet
  2. Svar
    1. Ja de var virkelig lækre! :-)

      Slet
  3. Ummm, nu frister du altså lige mine søde tænder. Jeg har osse flere gange overvejet at lave nogle selv, men det er afholder mig, er det der med chokoladen, som jeg ved ikke vil lykkedes for mig med de ti tommelfingre jeg har. Meeen måske jeg alige skal prøve en dag. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan havde jeg det også, men tænkte at hvis det gik helt galt kunne jeg jo bare spise "resterne" ;-) Tror at hvis chokoladen var tyndere ville det ikke være noget stort problem. Syntes du skulle give det et try :-)
      God weekend :-)

      Slet
  4. Mmmmm.... så deilig ut!

    Ønsker deg ei riktig GOD HELG ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var de sandelig også :-)) Ønsker også dig en super dejlig weekend i forårsvejret :-)

      Slet
  5. Uhhmmm... jeg er meget glad for flødeboller af den gode friske slags (ikke de der supermarkeds-nogen til 1 kr/stk) - og gerne med marcipanbund....
    Jeg har endnu ikke selv forsøgt mig - lækkert ser det ud ... hmm måske sku' jeg!

    God dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja nemlig! Har aldrig prøvet med marcipan bund, troede at det måske ville blive for sødt.
      God fornøjelse hvis du går i gang ;-)

      Slet
  6. Uhm, det er fredag, jeg har marcipan i køleskabet, det andet kan købes, måske skulle jeg prøve? Og så kan du jo fotografere, så mundvandet løber :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha så står alle muligheder jo åbne. Er spændt på om du begav dig ud i flødebolle-kunsten ;-)
      God weekend :-)

      Slet
  7. Uhmmmmm hvor ser de lækre ud! Nu er det mine tænder der løber i vand.. og så lige fra morgenstunden! ;)
    Jeg har prøvet hjemmelavede flødeboller et par gange og begge gange har jeg synes, at det var noget værre bøvl det der med at betrække dem med chokolade! :/

    SvarSlet
    Svar
    1. Der kender mit mundvand eller ingen dagstider :-D
      Jeg indrømmer at det ikke var så nemt, men tror på at der må findes en nemmere måde, især hvis chokoladen var tyndere og man måske satte dem på en rist?! Eller nogen skriver at de sætter dem 1 time i fryseren først?! Det lyder også som en god ide.
      Jeg vil helt sikkert prøve igen :-)

      Slet
  8. Mums hvor ser de gode ud! Det må jeg prøve med mine piger en dag. Jeg må på udkig efter en god opskrift.
    Rigtig god weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja pigerne ville sikkert elske dem. Jeg kan helt klart anbefale den opskrift jeg brugte - du finder den under linket i postet. God fornøjelse til jer når I er så vidt :-)

      Slet
  9. Pyhaaaa de ser f****e god ud....
    min mund løber i vand:)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. De var rigtig gode :-) Til sidst stod der to i køleskabet, og du kan tro jeg kunne køre hurtigt hjem :-D
      Cyberkram

      Slet
  10. De ser nu dejlige ud! Men kender godt til hvordan smeltet chokolade kan drille! Sikke lækre sager du har vundet! Lækkert lækkert tørklæde♥ God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kender man også flødebolle ovre hos jer? Ja, jeg var en rigtig heldig kartoffel ;-)
      God weekend :-)

      Slet
  11. Hvor ser de lækre ud.
    Herhjemme har jeg prøvet en gang og tøsebarnet har prøvet en gang.
    Begge gange med godt resultat, men med så meget bøvl, at de ikke ligger på toppen af hitlisten :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror faktisk at det var ovre hos dig jeg læste at din datter havde lavet det :-)) Jeg er ikke helt afskrækket endnu, men måske efter anden gang hi hi
      Gid weekend :-)

      Slet
  12. Ahhahaha fed overskrift...! Jeg måtte bare ind og se hvad du havde gang i og DET var rigtig tarveligt :o) for hold nu op det ser lækkert ud... Rigtig fin weekend - have fun søde - Kram OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi ja flødeboller kan jeg ikke holde fingrene fra ;-)
      Også en skøn weekend til dig og dine
      Cyberkram

      Slet
  13. Mmmmm de ser laekre ud! Jeg har endnu ikke turde kaste mig ud i det, for syntes det virker mega svaert, men mäske skulle jeg :-)

    Jeg har forresten fundet et godt link til dig, med forskelligt info om Prag, det kan vaere der er noget der du kan bruge: http://prag.sehenswuerdigkeiten-online.de

    God weekend :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Syntes du skulle prøve. Det er ikke sværer end at bage en schwarzwalderkirschtorte ;-) Nej, udfordringen er kun chokoladen. Men hvis du laver den tynd burde det gå betydeligt bedre :-)

      Wauh, tusinde tak for linket :-) du er bare sød!! Den må jeg straks kigge nærmere på, og så er det bare med at få bestilt billetter jubii

      Super god weekend :-)

      Slet
  14. Sikke en spændende idé at lave flødeboller selv - det har jeg aldrig tænkt på, at man kunne, men det må være sjovt! Tænk at overraske sine gæster med et helt fad fyldt ... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inspirationen kom fra de forskellige blogge :-))
      Ja, vi endte nu med at spise de fleste selv :-D og de kan super opbevares nogle dage i køleskabet hvis det skulle være nødvendigt :-)
      God weekend :-)

      Slet
  15. Hold fast det ser godt ud. Jeg fortryder lidt at jeg kom til at se det her, for nu har jeg så meget mundvand...
    Er det virkeligt muligt at lave dem så lækre selv?
    Jeg kan ikke holde det ud, jeg logger af, og kommer igen, når jeg ikke er så sliksulten mere!

    SvarSlet
    Svar
    1. :-D ha ha ja det er altså muligt :-) Og slet ikke sååå svært endda.
      Kender desværre godt den der uudholdelige slikmundstilstand.... men plejer at overgive mig relativt hurtigt ;-)

      Slet
  16. Mums uhm. Hvor lækkert, tænderne løber i vand.

    Jeg har ikke selv prøvet, dog er jeg blevet fristet efter det flotte resultat du har fået.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan kun anbefales......tag dig tid og prøv! Hvis du har en lige så sød tand som jeg, fortryder du bestemt ikke :-D

      Slet
  17. Vann i munnen. dette så godt ut :) Delikate nam nam bilder ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, nu bliver jeg også selv helt lækkersulten igen ;-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!