16. april 2013

Lette blomsterstreger


Som I jo ved, nyder jeg at fotografere. Og syntes bagefter at det er spændende at bearbejde billederne og se hvordan de tit kan optimeres til det bedre. Skal jeg være helt ærlig, kommer der sjældent et billede her på bloggen uden at det enten er skåret til, lavet lysere eller at gradationskurven er blevet ændret. Jeg ved godt at der er mange der har den holdning at man skal kunne fotografere sådan at en bearbejdelse ikke er nødvendig - men det kan jeg altså ikke - for det meste ikke.
Og som I også ved elsker jeg grafik, så hvad er nærmere end at forbinde disse to ting!

Her har jeg leget med at omvandle billedet fra denne post til en grafisk stregtegning. Pludselig bliver der noget helt andet ud af billedet .....og det kunne ændres endnu mere i farver og detaljer. Måske ville det være fint klædt i de hippe neonfarver!? Eller som rød streg på sart grønt?! Det er ikke nemt at vide...

Rigtig god forårsaften :-)



39 kommentarer:

  1. Hvor er det smukt, Nola! Supergod idé at arbejde videre med et foto og lave en grafisk stregtegning ud af det. Jeg kommer til at tænke på Andy Warhole, som også arbejdede videre med sine billeder og gav dem forskellige farver. Ha' en dejlig aften :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame! Ja, vi har jo alle muligheder idag og kun fantasien sætter grænser :-) Syntes tit at det er en skam at "forlade" et billede jeg godt kan lide :-)
      Håber også din aften var god :-)

      Slet
  2. Det blev da flot, og hvordan man gør med sine billeder må man selv om.. :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. ja heldigvis :-D Der er jo heller ikke nogen der behøver at kunne lide dem - men dejligt når de gør ;-)

      Slet
  3. Super fedt resultat Nola - det kan jeg virkelig got lide. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Catarina, jeg kan også godt lide det filigrane og sarte i det :-)

      Slet
  4. Wow! Smuk og anderledes efterredigering! Jeg elsker at lege med teknikkerne efter fotografering, som jeg ikke er ret god til, og har heller ikke ret meget forstand på billedbehandlingen, men sjovt, det er det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. men det er jo det som driver værket - uden interesse ingen virkning! Så bare bliv ved og nyd det, det er da det halve af processen :-)

      Slet
  5. Sjovt at se forvandlingen fra foto til grafik :-)

    SvarSlet
  6. Flot!
    Efterbehandling er nødvendig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak!
      Helt min mening, uden går det ikke :-)

      Slet
  7. Svar
    1. jaaaah det er så let og luftigt, ikke. ;-))

      Slet
  8. Fantastisk forvandling! I forvejen syntes jeg jo at fotoet er super flot, men jeg er helt tosset med stregtegningen - så hvis du laver en i sort streg med et strejf af neonorange (eller hvad det nu hedder) samt evt. en tredje farve har du en potentiel køber :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Skønt du kan lide det :-))) Det er en aftale....jeg leger med det og sender dig en mail, så må vi se hvordan det ser ud. Super spændende ;-) og tusinde tak for rosen!

      Slet
  9. Super fedt billede og hvor er det bare fantastisk at vi ER forskellige og kan gøre præcis som vi har lyst til, på vores egen blog og andre alligevel kan finde det inspirerende :o) Herligt at kigge herind forbi Nola...

    Rigtig fin aften - Kram OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har fuldstændig ret - kan man ikke lide lugten i bageriet kan man jo bare surfe videre ;-) Men endnu mere spændende med dem som bliver og deltager og får bloggen til at leve! Tak for din kommentar :-))

      Slet
  10. Smukke er de begge to,hver for sig og utroligt at det er samme blomst:)
    Spændende leg du har gang i der.

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. ens og dog så forskellige, du har ret.
      Det er spændende at lege med, pludselig dukker der noget op som kan bruges og andre ting som man troede kunne blive til noget, duer slet ikke.
      cyberknus sydfra :-)

      Slet
  11. Hvor ser det lækkert ud.
    Umiddelbart tænker jeg forlæg for et broderi :)

    SvarSlet
    Svar
    1. uh ja, det kunne være smukt! Og det er du jo absolut mester i, du syr de flotteste puder. Det er maaaaaange år siden at jeg har syet og tror heller ikke jeg kommer til det igen, desværre.

      Slet
  12. Det er så spændende det du får frem. Det kræver vel et betalingsprogram når du kan alt dette. Gratis programmer kan ikke så meget, eller er det mig der ikke har givet mig selv tiden til at lege ;-)

    Lige et nb.

    I dag i Vores Vejr på DR1, var der billeder/indslag om forårsfesten fra Zurich. linker lige
    http://www.dr.dk/tv/se/vores-vejr/vores-vejr-149#!/

    SvarSlet
    Svar
    1. ja desværre, billedet er lavet i Adobe Illustrator som er et af de mest omfattende grafikprogrammer. Men der findes helt sikkert mindre, og om der findes nogle gratis versioner på nettet, er jeg ikke klar over. Men skal nok holde ører og øjne åbne :-)

      Nej, hvor sjovt med indlægget på DR1 :-) Så fik I endda bevægelse på :-)

      Slet
  13. Ej hvor er du sej! Elsker at se dig lege med dine billeder. Jeg nøjes med at beskære kan slet ikke hitte ud af alt det andet, så det er så spændende at se, hvad du får ud af dine i forvejen smukke billeder. Hav en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød, tak :-) Jeg kan tit ikke lade være, og skal "lige prøve noget" ;-) Men det bliver altså ikke godt hver gang ;-)
      Også en dejlig aften til dig også :-)

      Slet
  14. Hehe jeg tror nu ikke der er mange der kan slippe afsted med et fuldstændigt uredigeret billede, man vil vel altid skulle stille en smule på lyssætning, hvidbalance eller andre "småting" for lige at give det sidste pift :-)

    Det er et skønt billede, både før og efter, men jeg elsker stregtegningen og jeg kunne godt forestille mig den med et strejf af neon :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. hi hi, det tror jeg også. Eller jeg skal ihverttilfælde - dejligt vi er samme mening :-)

      du har ret, måske den skulle være mere med på moden - det må jeg prøve!

      P.S. kunne ikke lige "genkende" dig - da du er begyndt at skrive æ, ø og å :-D

      Slet
    2. Hehe ja, jeg prøver, selvom jeg syntes det er lidt besværligt at skrive med æ,ø og å, men jeg vænner mig vel til det på et tidspunkt ;-)

      Slet
  15. Jag visst är det kul! man kan göra så mycket i bildredigeringsprogram... det är bara det att tiden försvinner så fort när man sitter och redigerar. Så som jag brukar säga.. om man bara hade lite mer tid :)
    Kram
    Helena

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det er en rigtig tidsrøver! Og mere tid kunne man altid godt bruge lidt mere af :-)
      Kh Nola

      Slet
  16. Det er virkeligt godt lavet!!! jeg redigere også alle mine billeder, ved de fleste bloggere gør :D
    Det skal jo helst være så tiltalende som muligt at se på :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elisabeth :-) ja, og jeg syntes at man tit kan hente en del ud af billederne ved at redigere :-)

      Slet
  17. Hvor er det bare flot... jeg gad godt have sådan nogle programmer ... uha, jeg vil sidde foran skærmen længe længe ! ! !
    god dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er et super godt program...... hvor man hele tiden lige skal prøve det ene og det andet, men også virkelig interessant at arbejde med :-)
      Fin aften til dig :-)

      Slet
  18. Nydelig foto og fin kunst. Jeg behandler i grunnen alltid mine bilder jeg og :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er der i den sidste ende nok mange som gør - for helt tilfreds er man jo aldrig helt :-)

      Slet
  19. Jeg synes den er helt vild fed som "streg-tegning" - dét gad jeg gerne kunne Nola :-) :-) ps: dét med redigering...gør de fleste ikke det?? jeg tror det...

    SvarSlet
    Svar
    1. tak skal du ha' Anne-Mette :-) Joehhhh det gør de jo nok, lidt mere eller mindre.... ;-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!