25. april 2013

Lidt træls for jer


for her kommer endnu et blomsterbillede!

Nu skal det jo ikke gå hen og blive en blomster-blog, meeeeen magnolia træerne er sprunget ud og de er bare så vanvittigt smukke!
Nu tænker I sikkert; jaja det skrev hun også for 2 uger siden da påskeliljerne sprang ud, eller for 4 uger siden da de første krokus blomstrede....for ikke at tale om kirsebærtræerne...I har fuldstændig ret, og jeg ved det godt, men når jeg ser blomsterne springe ud om foråret, de ene efter de andre, vil begejstringen ingen ende tage!

Dette træ kører jeg forbi hver dag til og fra arbejde og har holdt skarpt øje med det, og siden et par dage har blomsterne nu åbnet sig :-)
Hvert år overrasker det mig hvor store de virkelig er, og forøvrigt var jeg slet ikke klar over at magnoliablomsten har sådan en fin støvfanger.

Jeg lover at jeg nok skal tage mig lidt sammen og ikke vise så mange blomsterbilleder mere....hvis jeg altså kan ;-)

Solskinsrig dag til jer :-)

36 kommentarer:

  1. Hvor er det smukt, Nola, og jeg glæder mig til, at magnolietræerne springer ud her hos os. Du må vise alle de skønne blomsterbilleder, du tager - jeg vil elske det :-)
    Rigtig god forårsdag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå, jeg syntes at det er et helt højdepunkt når det er så vidt :-) Tak for tilladelsen, så går det mig en smule bedre ;-)
      Dejlig aften til dig :-)

      Slet
  2. Magnolieblomsterne er blandt mine yndlinge. jeg synes ikke det gør noget med masser af blomster på bloggen. Det er jo sådan verden ser ud lige nu :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det har du selvfølgelig ret i, og også derfor det fylder så meget. Og man kan jo ikke lade være med at glæde sig over det :-)

      Slet
  3. Send du bare blomsterbilleder af sted, så kan vi jo nyde dit forår og glæde os til at det sker her. Du ved nok : forventningens glæde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Egentlig en god ide - nydelse x2 :-)

      Slet
  4. Hvis du bare alle blomsterne det bliver man da kun i godt humør af.. :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør man nemlig! Så gør jeg det :-)

      Slet
  5. Hvor er det et fantastisk syn. Sådan en vil jeg også have i min kommende have :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå, det er ihverttilfælde en af dem man får mega glæde af. :-)

      Slet
  6. Det er lige før du ødelægger min grønlandske snestormsramte morgen ;-)
    Nej, vis du bare - jeg kan godt forstå din fascination - det er bare SÅ SMUKT. Og smukke livsbekræftende blomster kan man aldrig få for meget af.

    SvarSlet
    Svar
    1. uh det var sandelig ikke meningen ;-) Pyh, det er også en lang vinter og kulde I har!! Det er nemlig præcis det som de er - livebekræftende :-)

      Slet
  7. Nydelige blomsterbilder. Får ordentlig vårfølelse her jeg sitter;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elin, håber også snart at det kommer oppe hos jer :-)

      Slet
  8. Jeg nyder dine smukke blomster billeder :-)

    SvarSlet
  9. Keep them coming ;-) Hvor er de altså flotte! Jeg begejstres også af foråret hernede. Tit synes jeg at man lægger mærke til mange flere ting når man fotograferer! Knus♥

    SvarSlet
    Svar
    1. okay Tina ;-) Ja, jeg tror at man skal kunne se det før man fotograferer og så igen når man fotograferer :-) Men det er jo det spændende :-)
      cyberkram :-)

      Slet
  10. Jeg elsker blomsterbilleder og hvis ikke du skulle vise dem hvor de er smukkest (når de springer ud), ja hvornår så ?? Jeg er fuldstændig begejstret af Rådyr i øjeblikket og det fylder en del på min blog i øjeblikket, tænk hvad de "gratis goder" gør for os i hverdagen, det er da livsglæde på højt plan Nola :-)) Smukke billeder du har taget.
    Stort kram herfra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har jo fuldstændig ret Tina. Jeg syntes også at det er dejligt at kunne vise dem på bloggen, for hvor ellers?! Man printer dem jo ikke ud og hænger dem op herhjemme. Tror også at det er en gave at kunne se og nyde de ting vi gør, det kan vist ikke alle.
      Rigtig god aften til dig :-)

      Slet
  11. Elsker ossse bare de smukke træer og her for et par dage siden var jeg så heldig at se dem i Tyskland - her går der nok en smule længere inden de er så lang. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja men det er jo også lidt dejligt at have det til gode - forventningens glæde :-)

      Slet
  12. Nola dine blomster billeder er skønne, man bliver ikke trætte af dem. Syntes også lige det træ er så smukt.

    God weekend.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var godt at høre Mona :-) Ja, det er helt overvældende.

      Også en dejlig weekend til dig :-)

      Slet
  13. Dine blomster er vakre - jeg blir aldri lei av blomsterbilder : )

    I dine kommentarer på min blogg spør du bl.a om orange farge i Kina... jeg ser nok mer rødt enn jeg ser orange...
    Ang filteret jeg brukte på mitt siste bilde; har brukt et redigeringsprogram som heter "PhotoScape". Har lagt på filteret i etterbehandling. Gratis nedlasting, men det går desverre ikke å laste ned på MAC.

    Ønsker deg ei riktig GOD HELG : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Jubii det var godt :-)
      Tak for dit tip med redigeringsprogrammet, selv arbejder jeg med MAC, men måske der er andre der kan bruge det :-)

      Også en super fin weekend til dig Anita :-)

      Slet
  14. Vis du bare alle de smukke blomster du vil ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte, rart at høre, så er der lidt at give af ;-)
      God dag til dig :-)

      Slet
  15. Oh herrlich mit Magnolien und Kirschblüten!
    Bei euch in der Schweiz ist es ja schon so frühlingshaft - wir müssen uns hier in Mittelschweden noch ein bisschen gedulden. Der erste Huflattich sprießt und die Krokusse blühen hoffentlich auch bald. Aber immerhin ist der Schnee endlich geschmolzen!

    Ha det fint därnere :-)
    /Lussekatt

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den Frühling ist hier schon voll im Gange, obwohl die Temperaturen sehr schwanken, aber ist ja typisch für den April, oder?! Dafür kommt bei euch jetzt langsam das Licht :-)

      Ein schönes Wochenende wünsche ich dir "deroppe" ;-)
      Nola

      Slet
  16. Jamen Nola, der er intet i vejen med blomsterbilleder. Især ikke når de er så flot fotograferet, som her!
    Vis mig endelig nogle flere, det er meget inspirerende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kim. Så må jeg se hvad jeg kan gøre :-)

      Slet
  17. Tusind tak for alle de forårsbebuder. Jeg har det på samme måde, vild med at følge forvandlingen fra ingenting og efter kort tid er der en masse lækre farver rundt om os.
    Ønsker dig en dejlig weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Når først varmen kommer går det stærkt og så er det med at nyde og suge det hele til sig :-) Måske også derfor begejstringen :-)

      Også en super dejlig weekend til dig.

      Slet
  18. Jeg blir du aldrig træt at dine smukke blomster billeder, så du skal bestemt ikke holde dig tilbage for min skyld :-) vi er jo laaangt bagefter med blomster som er i "spring" form, så venter stadigt på at vores magnolia træ springer ud. Tusind tak for det smukke billede og hav en lige så smuk dag!

    SvarSlet
  19. Skønne magnolieblomster ... tak at du deler dem. De får mig til at tænke på en ferie sydpå for at møde foråret for nogle år siden. Da fotograferede jeg netop også dette overdådige blomsterflor.

    Glædeligt forår til dig fra det endnu ikke helt så blomstrende nord.

    SvarSlet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!