20. april 2013

Var jeg blevet født som en farve...



... havde jeg været orange! Selvom det passer måske ikke helt...
Da jeg blev født ville jeg nok nærmest have været grøn, jeg var et lille skravl der havde længe om at kæmpe sig sund og stærk og på rette vej. Så håbets farve ville have passet fint til den tid.
I skoletiden var jeg sikkert turkis. Gik på den gyldne middelvej, lidt sky og genert.
Som teenager ville jge så gerne have været rød, men var det ikke. Min veninde var.
Tiden hvor jeg rejste, blev voksen og fik børn er svær at definere i en bestemt farve, men ville overordnet nok være i retning af violet.
Idag er jeg orange! ikke en lys gullig orange, men en af de dybe mættede toner, der er lige ved at kippe over og blive til rød. Den har jeg det rigtig godt med!

Hvilken tone ville passe til dig, hvis du skulle definere dig som en farve?

Ha' en rigtig god og farverig lørdag :-)

39 kommentarer:

  1. Smuk farve Nola :-) Men krimskramset, siger mig desværre ikke noget. :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. det skulle altså ligne farveklatter Catarina :-D

      Slet
  2. Morsomt innlegg Nola : )
    Det er faktisk litt vanskelig å svare på hvilken farge... i ungdommen var jeg blå, i en periode var det mye sort, deretter brun med innslag av varme dype rødorange, så en periode med grønt og nå er jeg mer blå igjen ; )
    Når det gjelder interiørfarger i hjemmet er det mye dype varme farger, det jeg kaller jordfarger med innslag av terracotta ; )

    Ønsker deg ei riktig god helg : )

    SvarSlet
    Svar
    1. sjovt Anita. På interiør siden var jeg også for nogle år siden på terracotta og de dybe røde toner. Men nu går den mere i de naturlige farver og petrolblåt.
      Jeg tror at man klæder sig sådan som man føler og har det.

      Fin dag tilbage :-)

      P.S. faktisk er orange en helt speciel farve i Kina, ikke? Mener at det symboliserer den højeste inspiration.

      Slet
  3. Sjovt indlæg Nola, det er da en fantastisk farve du er endt med :-) elsker orange, men hvilken farve jeg selv er, hmmmm meget svært at svare på?? Det vil jeg lige tænke lidt over....

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg elsker den farve. Men ville ikke bruge eller indsætte den til alt. F.eks er den rødlige/orange tid her i hjemme ovre for nogle år siden :-)
      Og tøjmæssigt kan jeg kun bruge den punktuel som tørklæde eller andet.
      Men derfor kan man jo godt føle sig sådan :-D
      Er spændt på hvad du kommer frem til ;-)

      Slet
  4. Hvor er det spændende at tænke sit liv i farver - og det fortæller jo en masse. Jeg kan huske en radioudsendelse, hvor en kvinde fortalte om farvernes betydning for hende, og at hver ugedag have sin egen farve. Jeg er ikke visuel på den måde, men det var spænende at læse. Ha' en rigtig god weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. farver er enormt spændende og påvirker mere end mange tror. Sjovt nok har jeg det også sådan med tal som du beskriver at kvinden har det med ugedage, men det er kun tallene fra 0-10 :-) Tror måske også at man tit forbinder farver med former. Spændende er det ihverttilfælde ..... :-)
      God weekend til dig også :-)....her er den desværre hvid, da der er kommet sne i nat :-/

      Slet
  5. Mhhh, det lader til alle andre kan læse teksten, som jeg ikke kan læse. :-) Og jeg har prøvet både Safari og Chrome på min Mac :-(

    SvarSlet
    Svar
    1. mærkeligt, jeg har nu prøvet at slette hele teksten og skrive den igen. øv, jeg syntes at Blogger på en del måder er lidt træg at lege med!!
      Tror måske at det ligger i at jeg kopierede en anden font ind......håber det virker nu. Men tak fordi du meldte det :-)

      Slet
  6. Jeg kan heller ikke læse dit indlæg, men orange er en flot farve.. :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber fejlen nu er blevet rettet, så du kan være med :-) Ja, orange er mega skøn :-)

      Slet
  7. Jeg kan heller ikke læse dit indlæg, det er blot en lang række symboler/tegn, men sjovt ser det ud ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Catarina og Annemarie: da jeg prøvede for sjov at sætte det ulæselige ind i kommentarfeltet fik jeg det her frem:

      "...havde jeg været orange! Selvom det passer måske ikke helt...

      Da jeg blev født ville jeg nok nærmest have været grøn, jeg var et lille skravl der havde længe om at kæmpe sig sund og stærk og på rette vej. Så håbets farve ville have passet fint til den tid.
      I skoletiden var jeg sikkert turkis. Gik på den gyldne middelvej, lidt sky og genert.
      Som teenager ville jeg så gerne have været rød, men var det ikke. Min veninde var.
      Tiden hvor jeg rejste, blev voksen og fik børn er svær at definere i en bestemt farve, men ville overordnet nok være i retning af violet.
      Idag er jeg orange! Ikke en lys gullig orange, men en af de dybe mættede toner, der er lige ved at kippe over og blive til rød. Den har jeg det rigtig godt med!

      Hvilken tone ville passe til dig, hvis du skulle definere dig som en farve?

      Ha' en rigtig god og farverig lørdag :-)"

      Hvad der lige sker ved jeg ikke, og hvilken farve jeg er i dag, må jeg tænke over :-) Må du også få en skøn dag, Nola.

      Slet
    2. Super Lene, hjertelig tak for din hurtige problemløsning!!!! :-)))) Man er lidt udleveret når man ikke selv ser nogen fejl.
      Tror som sagt at det lå i at jeg kopierede en anden font ind end den som blogger selv har?!
      Håber at det virker nu :-)

      Tak og også fin dag til dig :-)

      Slet
  8. Jeg kan læse det hele nu - kommer fra bloglovin.

    Mht. spørgsmålet. Farver der får mig til at være den jeg er, vil altid være blandings farven brun, og armygrøn. Disse farver skal være grund bestanddelen i mit klædeskab. Det uanset det er forår, sommer, efterår, vinter.
    Jeg blev farvetestet på et tidspunkt, og der fandt de frem til jeg er efterår, når det drejer sig om beklædning.
    Synspunkter er jeg rød, det kan jeg ikke skjule, det har jeg været fra jeg var meget ung, det var mit oprør som teenager ;-) - Jeg er dog ikke så rød som dengang.
    Og som flere nok har erfaret, trives jeg bedst når jeg befinder mig et sted med mindst 25 plus grader, sol, og max vind på 2 m/s. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var godt, så er problemet nok løst :-)
      Det er nogle dejlige farver at klæde sig i og nogle gode synspunkter :-D Spændende er at man ikke ubetinget føler sit væsen i en af de farver som man burde klæde sig i.

      God aften :-)

      Slet
  9. Sjovt indlæg. Har aldrig tænkt over hvad farve jeg er, men der er da tider i mit liv jeg nemt vil kunne sætte farver på...
    Må din dag blive skøn :)

    SvarSlet
    Svar
    1. hihi, ja sådan er det!
      Håber også du kom ud og nyde solen og luftet strikketøjet :-)

      Slet
  10. Skønne Nola :-) Jeg ville så gerne se mig som en farvepaletten, hvor jeg kan veksle mellem nuancerne, jeg har rigtig mange sidder og bruger gerne hele spektret... :o) Hmm hvis jeg kun må vælge én ville jeg vælge hvid...

    Rigtig skøn weekend
    Stort kram OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. vi bruger sikkert af hele paletten, for man er føler sig jo ikke altid ens, det var mere overordnet ment. Sjovt at du ville vælger hvid... :-)

      Dejlig aften til dig og en herlig søndag :-)

      Slet
  11. Sikke smukt kirsebærtræ - kender godt følelsen når man lige pludselig støder på noget helt fantastisk og uventet. Og tak for fortællingen om jeres forårsfest. Herlige og spændende traditioner der findes rund omkring! Spændende indlæg om farver. God weekend♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha' Tina. Ja, der sker lidt hele tiden og det er dejligt :-)
      Også en dejlig weekend til dig :-)

      Slet
  12. Jeg kan godt læse hvad der stå, men rigtigt nogle gange er tingene lidt besværlige ;O)

    Jeg tror min farve lige nu er rød ;O) jeg elsker rød og har faktisk altid gjort det, i mine unge dage var min garderobe meget præget af den farve, men med årene er farverne blevet mere dæmpet.

    God weekend.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. sjovt, det er først nu hvor jeg er blevet voksen at jeg "tør" at bære rød men er også vildt glad for den farve.

      Også rigtig god weekend til dig :-)

      Slet
  13. Jeg fornemmer dig præsis som den farve-palet du viser :D
    Og der er jeg også selv mentalt, men det ses ikke på mit tøj ej heller mit hjem,
    kun i mit væsen ;D

    God weekend - herligt indlæg.
    Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var dejligt Dorthe, så må tingene jo komme præcis sådan igennem som jeg mener dem :-)
      Skønt, du beskriver det helt nøjagtigt. Orange ses hos mig heller ikke meget i hverken indretning eller på klædning :-D Det er bare følelsen af at være eller have det sådan.

      God weekend til dig også :-)

      Slet
  14. Jeg er uden tvivl rød. Knald rød :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder herligt Mette :-D

      Slet
  15. Virkeligt skønt indlæg og sikke en vidunderlige og vibrerede farve du er endt op med :-) den var svær - jeg tror er egetræsfarvet med pletter af neon, det lyder måske det mærkeligt, men tak fordi du fik mig til at tænke over det. Håber du nyder weekenden og tak fordi du delte din personlige "farve"historie med os. Solskinshilsner.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, jeg er meget betaget af den farve og kan mærke at den gør mig godt. Ikke nødvendigvis i påklædning og indretning - men bare sådan! :-)
      Det er lidt sjovt at høre hvilke farver I forskellige forbinder jer med :-)))

      Hjertelig god søndag til dig også :-)

      Slet
  16. Uh, det er svært - og ganske rigtigt, at farverne skifter med alderen. Men jeg har egentlig altid holdt af brun - sådan chokoladebrun - og grøn. Det er mine "jordnære" farver. Og så elsker jeg mørklilla. Og blå. Til gengæld er jeg bestemt IKKE hverken rød eller rosa; de farver bliver kun brugt i haven - ikke på mig... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. uh ja, en mørklilla i retning af aubergine, det er sååå flot. Sådan har jeg malet væggen i vores opgang :-)
      Sjovt at høre om dine farver, tak fordi du fortalte om dem :-)
      God søndag

      Slet
  17. Altså farver har jo en enorm betydning! Der er yndlingsfarver og modefarver og der er partifarver..... det gør dit spørgsmål svært at svare på ; ) Og alle svarene får en dobbelttydning, når jeg læser dem. Kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal læse og forstå.. står der noget mellem linierne mon.... Jeg vælger at være en regnbue og håber ikke at have forvirret nogen, men hos mig har alle farver sin berettigelse... alt efter situationen ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. :-D Ment var ikke yndlingsfarver eller modefarver, men den farve som man mentalt føler sig som. Vi har alle et andet væsen, en karakter og væremåde, og det var den som jeg prøvede at beskrive i mine egne livsafsnit.

      ALLE farver har deres berettigelse! Der findes ingen grimme farver, der findes kun en forkert brug og anvendelse af dem. :-)

      Hmmm, måske var det også et dumt spørgsmål.

      Slet
  18. Hm.. jeg er nok en turkis farve, da jeg passer godt på de elementer du beskrev den turkis farve som hehe :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar Simone :-)

      Slet
  19. Rigtig spændende indlæg Nola...og sjovt egentlig at jeg som er så glad for farver og elsker at fedte rundt med dem har så svært ved at tænke "hvilken farve jeg er" - eller forbinder med mig selv.

    Jeg var på et smertekursus for nogle år siden hvor vi skulle tegne/farve hvordan vores smerte så ud....jeg husker at jeg havde et ret godt billede af, hvordan min egen så ud, men især blev jeg overrasket over at se de andres billeder; "hvaadd?!! ser deres SÅDAN ud" Det var tankevækkende synes jeg.

    nola, tusind tak for dine altid søde kommentarer hos mig - de varmer og gør meget glad :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar Anne-Mette, det glæder mig også altid når du kigger forbi :-)
      Spændende opgave I havde, det tvinger en til at sætte sig ret dybt ind i situationen og som du siger, interessant at vi ikke ser og mærker det ens!
      Jeg ville gerne have set dit billede. :-)

      Rigtig god dag og jeg kigger da snart forbi igen hos dig, det er altid så hyggeligt :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!