14. maj 2013

Dagene løber

Den ene dag tager den anden og tit når jeg ikke alt det som jeg har sat mig for. Men skal jeg være helt ærlig, har jeg nok også for mange ideer og planer ;-)

Og nu sidder jeg her og ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive, for jeg syntes ikke rigtig at der er noget at fortælle. Det minder mig om dengang jeg var ung og rejste ude i verden. Jeg var flittig til at sende breve og kort hjem, og der var jo også altid en masse at fortælle om. Det skal lige siges at dengang havde vi ingen mobiltelefon, så vi kunne ikke lige sende en sms hjem til vores forældre 10 minutter efter at vi var landet i Peru, Tansania eller Tahiti. Nej, de måtte vente 14 dage inden vores breve fandt vej til Danmark og de kunne læse at vi var kommet derned og alt gik fint. Svært at forestille sig - og idag hvor jeg selv har børn kan jeg levende forestille mig hvor nervepirrende det må have været!
Nå, men på et tidspunkt sagde min mor så også sætningen om at hun slet ikke vidste hvad hun skulle skrive til mig om, for derhjemme skete der jo ikke noget, det var jo bare dagligdag! Men det var jo præcis det som jeg ville høre....og også trængte til at høre når man var så langt væk hjemmefra.

Så måske skal man bare lade være med at lede for meget efter temaer som man tror interesserer andre :-)

Kan I ha' en rigtig god onsdag derude :-)

32 kommentarer:

  1. Smukt billede! :-)

    Ja alting er godt nok lettere og hurtigere idag med alt den elektronik der er til rådighed men hverdagssnak er nu meget hyggeligt, især når man bor så langt væk fra familie og venner, så er det rart at høre om deres ganske almindelige hverdag engang imellem :-)

    God dag til dig også ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lettere og hurtigere. Ja, på en måde, men tror også at det på nogle områder er blevet sværer og meget mere tidskrævende. De sociale medier er geniale men røver meget tid!
      En opdatering når man kommer hjem kan godt tage et stykke tid ;-)

      Håber solen skinner hos dig idag :-)

      Slet
  2. Jeg synes noget af udfordringen er at finde detaljerne i hverdagen. Tit synes jeg også bare dagene løber - uden det mindste indhold, der er værd at skrive om.
    Og så er det jeg synes det er en god opgave at finde de små ting, at se detaljerne og dvæle ved det der er med til at give energi og gøre dagene lidt mere spændende end trivielle :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har fuldstændig ret. Egentlig er det dagens opgave; for der er jo så mange små ting at glæde sig over, nyde eller lige kigge nærmere på. Syntes måske også at det er en af de ting som man bliver bedre til med alderen :-) Men derfra og så til at det også interesserer andre?!
      Jeg har altid lidt på fornemmelsen at andre har meget mere spændende at fortælle end jeg selv ;-)....men det er nok en karakter sag ;-)
      Herlig dag til dig :-)

      Slet
  3. Nogle gange kan det være svært at finde spændende ting i dagligdagen, men man kan jo ikke opleve en hel masse hver dag, så tror også at man ville blive mæt af oplevelser. :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør man nemlig! På en af mine rejser var jeg ret lang tid væk og i en del forskellige lande....men til sidst tog vi hen til de forskellige turistattraktioner, som man jo skal se i nye lande, tog et par billeder og gik videre uden de store emotioner. Vi var simpelthen så mætte at indtryk at der ikke var som kunne imponere os mere :-)

      Slet
  4. Fedt billede, du forstår at gøre noget "særligt" ud af noget "enkelt", gennem dine billeder :-)
    Sådan kunne man måske også betragte hverdagen :-)
    Rigtig god onsdag Nola...
    Kram OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine roser Tina, de varmer :-) Der er jo nok i hverdagen, tror måske bare at jeg er bedre til at vise min hverdag i billeder end i ord :-)
      God dag til dig også.
      Kram sydfra

      Slet
  5. Det var præcis sådan jeg osse havde det da jeg rejste på de 7 have. Jeg elskede at få brev hjemmefra, men alle hverdagstingene og hvad familien og vennerne gik og lavede og oplevede i ders hverdag og heldigvis kunne de alle berette fra ders hverdag. Og veninderne fortalte en masse sladder. Fnis. :-)

    Hverdagen er den der fylder mest hos mig og nej, den er måske ikke så vild spændende, men det er alligevel den som trækker læsere og det er osse den jeg helst vil læse om hos andre.

    Du ønskes en god og dejlig hverdagsonsdag, håber den bliver med sol og varme.

    Knus til dig. :-)

    PS. Hvis du keder dig og er i Køge d. 1. juni, har jeg en ekstra billet og en trøje til Tøserunden, som er en skøn cykeltur på 112 km, så siger du bare til. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig, det kunne være en lille bitte "ubetydelig" detalje som man glædede sig over og som fik en til at mærke sine rødder og at man hører til et sted :-)

      Ja, det ville sikkert heller ikke være særligt spændende i længden at læse om en "overdrivet" hverdag, og det er jo de færreste som har sådan en. Så lad os bare blive i sporet og nyde at vi måske ikke lever hver dag vildt spændende, men har et fantastisk godt liv og faktisk slet ingen ting at klage over! :-)

      P.S. jeg keder mig helt sikkert ;-)men er desværre ikke i Køge d. 1. juni....men mensch hvor du lokker, det ville være en fantastisk oplevelse...aii altså!! Da jeg ikke har siddet på en cykel i ret lang tid ville jeg nok ret hurtigt have et lille problem, men det kunne vel trænes :-) 112 km!!!! Hilfe! Men tusinde tak fordi du tænkte på mig - det kunne være så fedt.

      Solen er her men skulle forsvinde omkring middagstid...hmm
      Knus tilbage :-)

      Slet
    2. Du er velkommen næste år, for der skal bi helt sikker med igen. :-) du siger bare til. :-)
      Solen kommer osse her omkring middag og den skal nydes.... på cykel. :-)

      Slet
    3. Tak for tilbuddet :-) Jeg lader den lige stå åben.....og glæder mig meget til at følge med i hvordan det går for jer :-)
      Som jeg kan se på IG træner du fint :-)

      Slet
  6. Hvor er det spændende, at du har rejst så meget! Jeg har også skrevet breve hjem, og du har helt ret - der var jo en masse at fortælle. Men hvis vi kigger på naturen, er der også altid noget at vise/skive/tale om.
    Fantastisk foto! Ha' en rigtig god dag, Nola :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var meget spændende og tynger godt i rygsækken stadigvæk. Jeg håber på at mine piger også har den rejselyst, så jeg kan få dem "skubbet ud i verden" for et stykke tid :-)
      Tit tror jeg også at man bare leder for langt væk, det hele ligger jo, som du skriver, lige foran os :-)
      Også en herlig dag til dig, Madame :-)

      Slet
  7. Jaa men Nola...det har du fuldstændig ret i.... med hverdagen
    jeg tror at rigtig mange her i blogland kæmper med at vise frem det "perfekte" frem for det daglige :)

    Mine børn forstår ikke i dag hvordan man kunne live uden en mobil...hvordan kunne i så få fat på hinanden??? ja vi ventede indtil vi mødtes igen,ikke?

    Rigtig god dag til dig.

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er der noget om :-)
      Ja, og vi kan næsten heller ikke selv forstå det mere hi hi Men egentlig en god tid.....hvor man havde tid!

      Også en god aften til dig :-)
      Kram

      Slet
  8. Når de ikke lige plager græsset i min plæne, så elsker jeg mælkebøtter, og DET der billede er jeg simpelthen vild med! Får sådan lyst til at puste :-D Og så alligevel ikke, den er jo så perfekt og fuldendt som den står dér!
    Og jeg kender godt den der periode, hvor der kun er "dagligdag" - jeg begejstres altid af den evne mange i Blogland besidder, at kunne underholde med banaliteter når det formuleres skarpt, og fordi vi alle jo (for det meste) kan finde ligheder i hinandens "hverdagsliv", uanset hvor forskellige vi er :-)
    Rigtig god hverdag til dig ;-)
    Kh. Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha' Trine :-) Ja, i græsplænen hader jeg dem også. Men syntes også at der er noget trist over dem...lidt ligesom kapitler der flyver væk og pludselig er der ikke noget tilbage.
      Det er skønt når nogen kan skrive rigtig godt, så er det underholding pur. Men det er ikke ligefrem min stærke side, så jeg holder mig til billederne ;-)Du har ret i at de fleste af os spejler sig ret kraftigt i hinanden.
      God aften til dig :-)

      Slet
  9. Ja tænk hvordan sine forældre klarede at lade os rejse ud uden at kunne ha kontakt med os som idag!! Men hvor havde vi det lettere på en eller anden måde. Ingen Facebook, Whatsapp osv. Må faktisk være lidt stressende at være ung idag på det område. Lyder som nogen skønne steder du har rejst. Tit er man virkelig tom når man skal skrive et indlæg men har lært enten slet ikke at skrive eller bare skrive hvad JEG synes er interessant ;-) Tit er det også svært når man er blevet vant til Instagram som jo er et meget mindre tidskrævende medie på en eller anden måde. Hmmmmm og så måske alligevel ikke ha ha. Sikke en fantastisk udsigt fra dit hjem du viste den anden dag♥ Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. vi havde ihverttilfælde ikke så mange ting at tage stilling til. Det er helt sikkert et problem for de unge (måske ikke kun for de unge, de skal være på hele tiden og overalt og hovedet holder aldrig pause og de har ikke den samme tid til at tænke og koncentrere sig om tingene. Faktisk tror jeg at det kører i en helt forkert vej med alle de sociale medier.
      Instagram snyder tidsmæssigt også, men det er sjovt og det er en del hurtigere lige at sende en kommentar....og tonen er lidt lettere :-)
      Knus tilbage :-)

      Slet
  10. H.O.L.D NU OP et fedt billede Nola !!

    Jeg har også rejst meget som ung (18 år) alene i Canada, USA og Mexico og er sikker på, at mine forældre fik bidt nogle negle ned :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. :-D Tak Bettina.

      ja, det var barske tider...set i dagens lys ;-) Men vi troede vel nærmest at vi stod over alt og os kunne der ingenting ske :-) Det er fordelen ved at være ung, ikke :-)

      Slet
  11. Dagligdage er dem vi har allerfleste af og hvor jeg bare elsker dem. Alle de små søde, sjove og skæve oplevelser der sniger sig ind, vanerne og god gammeldags tummerum. Super flot billede, jeg blir jo altid inspireret og dvæler hen når alle dine smukke billeder popper op, de behøver ikke engang ord :-) ha en rigtig dejlig torsdag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Man skal helt sikkert være tilfreds med sin dagligdag, håber ikke at det lød som om jeg ikke er! Det er jeg bestemt! Men tit søger man efter alt for spændende ting og glemmer alle de herlige som ligger lige for næsen af en ;-)
      Hvor er du sød :-) Faktisk har jeg nogen gange tænkt på bare at lade billederne tale for sig.....det prøver jeg :-)
      Dejlig fredag til dig :-)

      Slet
  12. Ja, der er sørme masser af stof til eftertænksomhed i dit indlæg ... forøvrigt et super smukt billede ;o)
    Jeg sidder lige og tænker på, at den evne til at føle sig udødelig og bare hoppe ud i eventyrerne, hører ungdommen til. Dengang var der aldrig en dag det strejfede mig, at jeg skulle bekymre mig eller frygte det værste. Det var da forrygende ;o)
    Med tiden er den tro på udødelighed aftaget, og i dag skal jeg nok mere arbejde med, ikke at lade mig begrænse, men se de muligheder, der findes. Hvorfor mon det er sådan med livet ?

    Men, jeg er lykkelig for, at jeg ikke skal vente 14 dage på brev fra mine drenge. Det kan jeg slet ikke forstille mig. Får helt koldsved ved tanke ;)


    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, ja man syntes ikke at der er noget at skrive om og pludselig er der alligevel stof til eftertanke ;-) Det var en herlig tid, hvor alt var muligt - uden begrænsninger! Grunden til at vi bliver mere betænksomme og ser begrænsninger, ligger nok i erfaringen. Tror at vi ser og har set hvad der alt sammen kan ske hvis....!Og jeg tror også at det er meningen med at børn har forældre... ;-)
      Ja, de digital tiden og de sociale medier har dog sine fordele :-D

      Slet
  13. Super herligt billede Nola.
    Jeg finder perspektivet fantastisk og overraskende, og afblomstringen sammen med den mørke himmel, lige i øjet.
    Mit kamera er så stort, at skulle jeg gøre det samme, måtte jeg grave et hul i jorden...

    Hverdagen, er nu engang dem vi har flest af. Ikke at nyde dem, eller i det mindste tage notits af dem, ville være en skam. Vores tid er afmålt, og det gælder om at få noget ud af den, imens vi kan. Der er naturligvis perioder der er mere grå end andre, og da er det lykken af have nogen at holde af, og som kan løfte en igennem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha' Kim! Gad vide hvilket kamera du har? ;-) Jeg har netop valgt mit (Canon 60D) fordi at LCD skærmen er variabel og giver mulighed for at optage fra overraskende eller skæve vinkler.

      Jeg nyder min hverdag meget og de små og store ting som den indeholder. Nogengange syntes man bare ikke at det kunne have nogen interesse for andre. Og som du skriver er vores tid afmålt, derfor kan der også godt af og til snige sig lidt utålmodighed ind for alt det man gerne også vil opleve.

      Slet
  14. Kære Nola.

    Jeg tror faktisk aldrig jeg har kommenteret ved dig før, selvom jeg tit og ofte har kigget ind forbi, og selvom jeg er SÅ glad for dine altid søde kommentarer ved mig.
    Så nu ville jeg lige give mig ti kende :)
    Dejligt billeder på din blog, og herligt indlæg her - hverdagen er en fest, og måske den vi skal huske allermest på at værne om.

    KH Maria.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for din kommentar, Maria. Det varmer at vide at du er derude og følger med. Ja, jeg er nok en som godt kan lide at kommentere ;-) og det er herligt at følge med hos dig, både på bloggen og nu på IG :-)
      Du har fuldstændig ret, lad os værne om hverdagen og de dejlige dagligdagsting.

      Rigtig god pinse til dig og dine :-)

      Slet
  15. Fantastisk dejligt billed. Mælkebøtter er både elsket og hadet hos mig. Det at de så smukke,bladene smager fantastisk, der kan udvindes forskellige gode vitaminer, kunne fortsætte med goder ved Løvetand/Mælkebøtte. Dårligdommene er de vælger at befinde sig i og omkring det der skal være "perfekt".
    Saften har jeg en ambivalent holdning til. Super god til vortebehandling, og samtidig umulig at få af tøjet, hvis uheldet har været ude, og først opdages efter første vask.
    Dengang vi skrev breve, fik jeg stor anderkendelse fra min farmor, da jeg valgte fordybelsen, fremfor det storfavnende. Jeg kunne fortælle om en sommerferie i Trædemøllen, fritidsjobbet, og få det til at virke som noget fantastisk.
    En oplevelse på en InterRail tur, mine Eurocheck var blevet stjålet i Frankrig, kunne kun Engelsk og Tysk, og det Danske konsulat ville ikke hjælpe med den sproglige barriere. Skulle jo have fat i Banken hjemme i DK, have spærret checkene, og nye fremsendt til resten af turen. Det tog hele 3 hverdage at få dette løst, og det var meget hurtigt, normal kunne det tage op til 5 - 8 hverdage.
    Dit andet dilemma gav mig stof til eftertanke, meget længe (tihi). Da vi var yngre, var kravene til hverdagen en helt anden end den er for mig i dag. Vore værdier til det dagene bliver krydret med ændre sig med alderen. Jeg længtes efter tiden hvor jeg igen kunne fordybe mig, den er kommet igen, nu hvor børnene er blevet store, er fløjet fra reden. Kunne ikke hitte ud af det, var det jeg skulle bruge tiden på, men har fanget tråden her på min rejse til at finde roen igen. Nu er det de små ting i hverdagen, der har størst betydning for mig, og jeg nyder hvert øjeblik, for jeg får det jo ikke igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan tror jeg at mange har det med mælkebøtter ;-)
      Det må være en dejlig gave at have, at kunne skrive spændende og levende, jeg har det i hovedet, men syntes tit at det er svært at få frem på papir.
      Du har ret i at vi ændrer vores syn med alderen og jeg syntes egentlig også at det er dejligt. Godt at have lidt mere tid til sig selv og som du skriver at kunne fordybe sig i det som interesserer en.

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!