19. maj 2013

I love Zürich



























































































I går skulle jeg en hurtig tur til byen og købe en bryllupsgave - troede jeg! Jeg havde udtænkt en skål fra Georg Jensen, men tænk sig, de kan ikke fås her! Nå, men byen viste sig fra sin allerbedste side og det var absolut herligt!! Jeg slentrede langs floden Limmat som løber igennem byen, nød de smalle gamle gader og snusede lidt i de små specielle butikker. Drak en latte macchiato på en fortovscafé og lod solen varme mens jeg kiggede nysgerrigt på de forbigående. Selv alperne lod sig vise for enden af søen med deres hvide bjergtoppe. Når Zürich viser sig i det humør, er jeg lige så forelsket i den som ved vores allerførste møde :-)

Rigtig god pinse!

30 kommentarer:

  1. Dejligt med en bytur i solskin og med tid til nydelse, og din billedcollage understøtter dine ord :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det burde man unde sig lidt oftere :-)

      Slet
  2. Åh Nola, hvor ser der skønt ud i Zürich, der vil jeg gerne på besøg engang - kan godt forstå du er forelsket i byen ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo også kun en smuttur for jer - tror I ville kunne klare det på ca. 3 timer. :-)

      Slet
  3. Sikken en hyggelig by! Meget sydlandsk stemning. Kan godt forstå du er vild med den.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, der er lidt af det hele - faktisk den helt rigtig blanding :-)

      Slet
  4. Dejlige billeder, Nola, og sikke et skønt vejr I har. Den smukke, buede bro minder mig om Rom.
    Rigtig god 2. pinsedag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame, ja vejret var herligt i lørdags og siden da leger det lidt med os ;-) Broen kunne godt minde om Rom, men også om en del andre byer fra den tid.
      Også en dejlig sidste pinsedag til dig :-)

      Slet
  5. Skøn når man har sådanne øjeblikke :o) Rigtig skønne stemningsbilleder og underligt men jeg har faktisk aldrig været i Zürich, men den ser ud til at være et besøg værd! Ser ud til I har lige så skøn vejr som vi har haft i DK.
    Må du få en rigtig dejlig 2. pinsedag, kram fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er helt sikkert et besøg værd, og især hvis man er heldig at ramme sådan en herlig dag som i lørdags!
      Dejlig pinsedag til dig også OddStyle
      kram

      Slet
  6. Super lækre billeder og sikke et vejr I har haft. Jeg tror bestemt jeg snart må besøge Zürich :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er et perfekt sted endten til et stop eller til en forlænget weekend. Og bestil solskinnet med samtidig ;-)

      Slet
  7. Sikke fantastiske billeder.... kan godt forstå at du er in-love...
    God 2.pinsedag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja ikke, det er med at nyde det :-)
      Også en dejlig 2. pinsedag til dig

      Slet
  8. Hvor er det nogle skønne billeder. Jeg kan helt mærke varmen og en lille brise langs bredden :-) Zürich er et fantastisk sted med alle elementer i og om sig.
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, byen har det hele og er ikke hverken for stor eller for lille, og bærer helt sikkert præg af at den ligger ret centralt i europa.
      kh Nola

      Slet
  9. Ihh nogle smukke fotos,ikke noget at sige til at du elsker Zürich :)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elfepigen....ja her er herligt :-)
      Kram og god 2. pinsedag

      Slet
  10. Tænk at bo der...gad jeg dæleme godt. Dejlige billeder som altid :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Fuld af inspiration, du ville elske de små værksteder :-)

      Slet
  11. Jeg er enig med deg, det er en nydelig by. Jeg er så heldig å ha vært der en del ganger ; )

    Nydelige bilder du deler med oss, Nola. Ha en riktig fin dag.
    Hilsen fra øst

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du kender byen :-) Ja, herligt....

      Tak og også en solskinsrig dag til dig i østen :-)

      Slet
  12. Der er også smukt, svært at lade være med at forelske sig især når vejret er godt. :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, når det hele stemmer slår hjertet noget hurtigere :-D

      Slet
  13. Der er smukt, og jeg glæder mig til at jeg en dag skal opleve byen sådan RIGTIGT! Tak for dejlige billeder, og glimt fra skønne CH. Ha' en skøn uge! Kh. Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå! Og du vil sikkert se det med helt andre øjne idag :-)
      Også en dejlig kort uge til dig Louise :-)

      Slet
  14. Hvor ser det smukt ud. Fantastiske omgivelser og så flot vejr. Håber du finder noget andet i stedet så. Ha en super dejlig weekend når den kommer!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det er en herlig by hvor der hele tiden sker en masse :-)

      Slet
  15. Jeg har meget tilgode, her er endnu noget jeg ikke har oplevet. Zurich.
    Tusind tak for den lille hurtige rundtur.

    En tanke kom pludselig op. Har set man i dag kan tilpasse en Interrail tur, der passer til det jeg lige har lyst til. Så længe jeg er alene, må jeg finde alternative rejse former, at tage bilen rundt i Europa, er meget dyr når man er alene afsted ;-). Skal dog opleve Rumænien, da yngste vil være der i 2 semestre 2013/14.

    SvarSlet
    Svar
    1. det lyder da spændende med den nye form for interrail. Og Rumænien er helt sikkert også spændende, og endda skulle læse der er jo ret interessant :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!