12. maj 2013

Super god søndag

Det var tidligt op idag. Min nabo er i besiddelse af et indkøbskort til Blomstercentralen, der hvor floristerne tidligt om morgenen henter deres blomster. Og det er et sted man skal passe meget på ikke at gå helt amok, for priserne er ca. halvdelen af hvad man betaler i forretningerne eller på planteskolen. Jeg købte 2 stk Sundaville, opstammet i ca. 1 m højde. Dem er jeg ret vilde med, for de skal ikke have vand hele tiden, bladene er friske, skinnende grønne og de belønner med de herligste store blomster, og det hele sæsonen, lige indtil den første frost kommer. Et stort kartoffeltræ med de fineste små violette blomster, begonier (de er ikke mine yndlingsblomster, men er nogen af de eneste der klarer en plads uden sol) og et marguerittetræ.
Herligt, for så er terrassen klar til sommer....nu mangler vi bare solen!

Ønsker jer alle en super god søndag, lad jer forkæle og forkæl selv.....her en lille buket til dig, fordi du kiggede ind og læste med :-)

30 kommentarer:

  1. Tak for blomsterne, jeg har også prøvet at være med til en indkøbscentral og man skal passe på med ikke at gå amok. :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. ja pyha, pludselig ser man for sit indre øje hvor de allesammen fint kunne stå ;-)

      Slet
  2. Din grafik her er bare så fin! Og hvor lyder det spændende med alt det, du har med hjem fra Blomstercentralen - det er så dejligt med smukke blomster på terrassen. Rigtig god søndag, Nola :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha' Madame. Ja, alt for spændende, nu glæder jeg mig til at få det plantet ud og komme rigtig på plads :-)
      Dejlig mangag til dig.

      Slet
  3. Det lyder da til det var en skøn start på en søndag morgen og ikke en helt almindelig søndag...
    For dét er jo Mors Dag i dag :o) Dejligt med selvforkælelse og ny livsglæde ind i huset!

    Må du også få en dejlig søndag, her står den på sidste hånd på eksamensopgave og Formel 1 :o)
    Kram fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en skøn dag :-) Man må aldrig glemme at forkæle sig selv, vel ;-)
      Uha, er du Formel 1 fan.....syntes at det larmer lidt for meget :-D

      Dejlig dag til dig :-)

      Slet
  4. Det lyder herligt og ja, jeg ville osse gå amok hvis jeg kom sådan et sted med små priser. Jeg har endnu ikke plantet mine krukker til, men sater på det inden for den næste uges tid. :-)

    God søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, og også fordi de fleste af planterne var meget størrer end dem man normalt køber, og det præsenterer sig altså bare noget anderledes :-)
      Håber bare på snart at få lidt mere sol, så er det ligesom lidt sjovere ;-)

      Rigtig god mandag :-)

      Slet
  5. Tusind tak for de smukke blomster. Uha, hvis jeg blev sluppet løs der, så skulle du se løjer hihi. Jeg er næsten færdig med tilplantning af sommerblomster...nogle er stadig i børnehave, men mon ikke de snart er klar til SFO'en ;-) God søndag til dig knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt :-)
      hi hi ja det er med at have tålmodighedhed når man selv såer dem. Jeg springer nu tit over hvor gærdet er lavest og køber det hele..hmm
      God mandag til dig :-)

      Slet
  6. Et kartoffeltræ, det har jeg aldrig hørt om, så jeg googlede det :-) God søndag til dig og tak for den smukke buket

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg ved heller ikke hvor det har fået det navn fra, for det passer slet ikke til det. Men kønt er det med de små violette blomster, og så skulle man kunne overvintre det. Håber at det lykkes.
      Også en god mandag til dig :-)

      Slet
  7. Også en god søndag til dig :)

    Til dig og andre har jeg en hel park af tulipaner på bloggen ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.....det var da et herligt sted du fandt der. Elsker bare tulipaner :-)

      Slet
  8. Sådan en tur ønsker jeg mig, så jo dine dejlige køb på insta.
    Altid dejligt at pynte op med nye farver/planter.

    SvarSlet
    Svar
    1. det nyder jeg også meget! Selvom om nogle uger når det er bagende solskin og 30°, kan jeg godt ønske mig ikke at skulle slæbe så meget vand ;-)

      Slet
  9. Tak for buketten ;O) jeg elsker blomster, men er ikke så god til at holde dem.
    Når du siger ikke min ynglings blomst .... kan jeg da lige røbe, at julestjerner bestemt ikke er min kop te, men slipper generelt aldrig for dem til jul ;O)

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt ;-)Ha ha, ja det er der lidt om....jeg kan især ikke klare dem der bliver sprøjtet med glimmer :-/

      Slet
  10. Takk for nydelig bukett med tulipaner!
    Skulle gjerne ha vært hjemme i Norge å plantet i hagen nå ; ) høres trivelig ut med tur til gartneriet.

    Håper det gikk greit med utvelgelse av bilder til konkuransen ; )

    Fin søndag aften til deg - her er det snart natt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dem gav jeg gerne :-)
      Ja, der er noget over at gå rundt og nusse i haven med planterne, det er herligt!
      Ang. billederne, så er jeg ikke helt færdig endnu, men skal have det gjort i aften, så de kan blive sendt :-)

      God mandag til dig :-)

      Slet
  11. Det lyder som et meget farligt sted, Nola :-)
    Skønne farver i en skøn buket. Tak for den.

    SvarSlet
    Svar
    1. MEGET farlig, Therese! ;-) Men også meget skøn.
      Rigtig dejlig mandag til dig :-)

      Slet
  12. Skøn buket....Haps...den røg lige i en virtuel vase Nola. Håber du har fået startet godt på ugen - som denne gang har fem (5!) dage. Ikke flere fridage (før mandag that is - er det ligesådan hos dig??)

    SvarSlet
    Svar
    1. :-D godt du blev glad for buketten :-) Tak, ugen er startet fint, vi er bla. ved at planlægge flytning af kontor. Og ja, vi har også fri mandag......glæder mig! En fridag er altid dejlig :-)

      Slet
  13. Tak for din super flotte buket, elsker dine grafiske krumspring, så lækre! Det lyder som en vidunderlig tur, håber vi når tid er kan nyde nogle smukke fotos af dine indkøb. Hav en rigtig dejlig uge!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine roser :-) Jeg nyder at lege lidt med både fotografie og grafik.
      Faktisk har jeg ikke fået plantet dem om endnu, for vejret har endten været dårligt eller jeg har ikke haft tid. Men weekenden nærmer sig jo :-)
      Dejlig uge til dig også :-)

      Slet
  14. Tak for den smukke buket;)
    Gode køb du har gjort der og det gør det jo ikke mindre dejligt at kunne få dét til halv pris;)
    Jaa det med solen.....den mangler vi også her.

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da så lidt :-)
      Nej, det er rigtig dejligt at kunne tænke lidt størrer nå prisen er lavere :-)
      Solen var her idag, men da var jeg på arbejde, så jeg så den kun indefra. Men forhåbentlig titter den frem igen i weekenden :-)
      knus sydfra :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!