7. maj 2013

Tilbage igen

Så har hverdagen taget over igen.

Det var skønt at være "hjemme" igen og vejret viste sig fra den perfekte side, herligt! Løbet gik godt og jeg er tilfreds med min tid 2:11. Men må indrømme at de sidste 4 km bed sig noget fast og jeg havde behov for at "slå hovedet til"....men der er jo kun en vej og det er fremad. Jeg er slet ikke kendt med området omkring Middelfart hvor start og mål er, men efter sådan 21 km har man set en del og jeg er meget begejstret, det er virkelig smuk natur og en herlig gammel bydel i Middelfart. Der må jeg vist tilbage til engang uden løbesko ;-) Tilskuerne var helt fantastiske! Jeg har efterhånden deltaget i en del løb, men næppe set så mange tilskuer som her til Lillebælt Halvmarathon.....og de var glade og heppede på livet løs. Lige før man løber over Lillebæltsbroen er der opstillet en kæmpe luftpude port i sort, hvorpå der med hvid skrift står "Highway to Hell" og et band spiller det kendte ACDC nummer i høje toner - det er et ret godt inlæg som giver en utrolig energi og stemning :-D Til gengæld møder man det modsatte ved km 18, her er det bare en kæmpe hvid luftpude port med skriften "Hullet i muren", og ja - der kæmpede jeg også gevaldigt mod muren! Men det er en fantastisk ting at løbe, der skal arbejdes med både ben og hovede - og fra det ene øjeblik at tænke "yes, det kører jo som smurt" og være hel høj, kan man det næste øjeblik falde helt ned og tænke "det her, det gør jeg aldrig mere, nu er det slut"! Men det var en skøn oplevelse, selvom benene stadig er lidt ømme og det ser ud til at en af tåneglene bliver blå.

Billedet er fra i forgårs - solnedgang over København

31 kommentarer:

  1. Stort tillykke med gennemførelsen, dejligt med heppekor. Smukt billede af solnedgangen. :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, det var virkelig en super oplevelse :-)

      Slet
  2. Jeg syntes det er så sejt, Nola!! Tillykke med sejren ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Annemette. Du har ret, man sejrer over sig selv og der er det der er det dejlige ved det :-)

      Slet
  3. Hvor er du sej. Super godt løbet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak, et rigtig god løb hvor alle komponenter passede sammen. Så er det herligt :-)

      Slet
    2. øhm Linette, jeg har prøvet at skrive en kommentar ovre hos dig, men den forlanger at man skal oprette en Google+ konto?! Jeg kan ikke lige se hvilken mulighed der er for at kontakte dig uden?! Håber du læser dette :-)

      Slet
  4. Ej hvor fedt, du har været hjemme og løbe over broen, min søn og svigersøn var også med. Sejt gået Nola ;O)

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. nej hvor godt. Ja, der var godt nok mange løbere, men det gik fint alligevel :-) Håber de også havde et godt løb :-)

      Slet
  5. Hvor er du sej, Nola - tillykke med det fine resultat! Sikke et vidunderligt billede af solnedgangen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame. :-) Ja, det var en helt magisk solnedgang :-)

      Slet
  6. Hold op et smukt billede.
    Og så synes jeg det er vildt at gennemføre sådan et løb :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også en helt fantastisk solnedgang og billedet ændrede sig minut for minut :-)
      Det er en træningssag, men jeg kan godt mærke at jeg med alderen bruger mere tid på at restituere end tidligere! Vi bliver alle ældre :-l

      Slet
  7. Sikke dog et helt fantastisk foto du har snappet der : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette - det så virkelig ud som om havet var guld. Herligt!

      Slet
  8. Fantastisk billede :-) wauuuu siger jeg bare!
    Du er super sej og jeg kender bare hele følelsesregisteret Nola :-) det er nemlig både benene og hovedet der skal arbejdes med... For en del år siden besluttede jeg at ligge tider, urer og min egen konkurrence fra mig og blot løbe for motionen og velværes skyld, og selvfølgelig i naturen. Det har været den bedste beslutning for mig og mit løb har aldrig været bedre!

    Men der ligger stadig en konkurrencelyst langt inde i mig, og det kunne være fedt at deltage i Lillebælts løbet :-)
    Rigtig dejlig dag - kram fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det er helheden som gør det. Jeg har også tænkt en del på at gøre som dig, bare at løbe for velværens skyld og ikke følge et program og sætte sig selv under pres hele tiden. Jeg syntes at der er nok man skal til hverdag og trykket bliver hele tiden størrer. Så det tænker jeg lidt over....har givet mig selv tid indtil juni for at tage beslutningen om jeg deltager i Berlin Marathon til september :-)

      Det er også et genialt løb, så det skulle du virkelig tænke over ;-)
      Rigtig god fridag til dig i morgen :-)

      Slet
  9. Hold da op sikke et billede, der er noget religiøst over det. Tænk at vores verden kan byde på så smukt et syn :-) Godt løbet, du er sej sådan at løbe halvmaraton.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du have helt ret i, det udstråler en masse energi ovenfra. Ja, naturen er fantastisk!!

      Slet
  10. Hi hi, ja, jeg kan godt huske turen og musikken. ;-)

    Jeg håber du kommer og løber igen næste år, for så kommer jeg osse. :-)

    Super fedt billede du poster her. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, en herlig rute med masser af stemning og skøn natur!

      Uh Catarina, det kan meget nemt være....men tør ikke at love noget 100% endnu ;-)

      Tak, det var også en herlig stemning efter en genial weekend :-)

      Slet
  11. Vilken bild! Helt fucking fantastiskt!
    En sån himmel över Köpenhamn (en av världens finaste städer enligt mig) är ju värsta drömmen :-)
    Hoppas du hade trevligt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaak Lussekatt, det var også helt f****** fantastisk ;-) og en næsten magisk aften. København er vildt spændende, men jeg kender ikke det hele endnu, måske engang. Billedet er taget fra Malmö af :-)

      Rigtig dejlig aften til dig deroppe :-)

      Slet
  12. Åh det er da SÅ sejt! Kæmpe tillykke med gennemførslen! Håber du nyder livet og skønt selskab her i DK, og virtuelle tillykkekram herfra:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. jøh hvor er du sød :-) Mange tak! Det var desværre kun en hurtig tur til DK men alt var perfekt :-)
      virtuelle takkekram tilbage :-)

      Slet
  13. Tillykke Nola. Det var stærkt løbet!
    Nabokonen har allerede meldt sig til Berlin maraton, hun er også stenhård til at løbe.
    De "jesusstriber" i dit billede, tilfører billedet en ganske særlig stemning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kim :-) ha ha jeg er også allerede meldt til Berlin maraton....men har ikke helt besluttet i hvilket tempo endnu. Træning tager jo tid!!
      "jesusstriber" :-D ja, det er nemlig det de gør :-)

      Slet
  14. Fantastisk billed, det har det hele ;-)

    Så sejt løbet, og et fabelagtigt resultat, tage i betragtning af dine små skavanker.

    En vild beskrivelse af dine godt og vel 21 km.
    Træningen op til sådan et løb er ikke kun bare at spænde løbeskoene, pludselig forstår man godt de prof, har brug for arbejdsro, da det mentale har så stor indflydelse på om man gennemfører. Samtidig viser det, at det mentale er i alle sammenhæng, det er vigtigt at skabe ro, for at kunne præstere <3

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, er også vældig glad for billedet :-)
      Tak skal du ha' Resultatet kunne have været bedre, men det kan det jo altid. Ihverttilfælde ligger det indenfor det som jeg gerne ville nå. Det mentale er så vigtigt og betyder mere end halvdelen. Og du har ret....på hele linjen er det mentale A og O
      God mandag

      Slet
  15. Vi er ikke religiøse her, men fænomenet med de sollysstriber der går igennem skyer, minder mig om et billede der hang over min bedsteforældres seng. Det var helt klart et billede af jesus og noget. Deraf navnet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. :-D dejligt, så har billedet da vakt minder frem hos dig :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!