19. juni 2013

Fra sin bedste side


Så er jeg her igen for en hurtig bemærkning :-) Glemte er I absolut ikke, meeeeen for tiden har jeg igen påtaget mig lidt for meget....ikke nok med en fuld arbejdsuge, nej jeg er også rigtig god til ikke at kunne sige nej når nogen kommer og spørger om jeg vil lave logo, visitkort, brevpapier, invitationer og opsætning af website i fritiden - og det er den situation jeg står i igen - jeg lærer det nok aldrig! Desværre kommer jeg heller ikke ordentlig omkring alle jeres skønne blogge, men prøver dog at følge med.

Nå, men det jeg ville var at vise jer et par billeder fra Nyhavn. I weekenden rundede vi, med nogle schweizer venner, København for nogle hurtige timer. Og heldigvis viste byen sig fra sin bedste side! Nyhavn stod flot med de kulørte facader, og i sådan et øjeblik er man slot over at kunne vise frem. Jeg tænkte over hvad det mon er der fasinerer besøgeren mest....mon ikke det i virkeligheden er farverne? De signaliserer glæde og liv, nøjagtig som det jo tidligere var. For hvordan havde det været hvis husene havde været malet i grålige og brune toner, som i Amaliegade? Selvfølgelig også stemningen, men den bliver igen påvirket af farverne.

Hvis nogen skulle have interesse, kan jeg anbefale bogen Københavns farver af Bente Lange, som er en kulturhistorisk analyse af Københavns skiftende ansigter.

Rigtig god onsdag derude :-)

21 kommentarer:

  1. Ja, nogle uger er bare mere besatte end andre - godt at du lige fik et lille pusterum og et pitstop i smukke København. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, tit bliver man nødt til at tage hjemmefra for at kunne puste helt ud ;-)

      Slet
  2. Smukke billeder fra Nyhavn, Nola ;-)

    Farverne har helt sikker indvirkning på folks humør, men det er jo også et hyggeligt miljø derned til vandet, med alle caféerne ;-)

    Husk nu at slappe af engang imellem også :-)
    God og solrig dag til dig...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemette :-) Ja, det er et herligt sted, som vi jyder jo ikke kender så godt.
      Det der med at slappe af er jeg desværre ikke sååå god til...hmm
      Håber også du havde en "kølig" dag hehe

      Slet
  3. Jeg tror at det både er farverne og det mylder af glade mennesker der er i Nyhavn der fascinerer. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det er nok hele det liv der er der :-)

      Slet
  4. Farverne har helt sikkert noget at sige, menneskevrimlen lige så, sammen med mangfoldigheden af mennesker :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. et spændende sted som oser af livsglæde :-)

      Slet
  5. Miljøet og farverne, jo, det gør én glad! Der er også noget meget folkeligt og "nede på jorden" over det. Ikke noget fisefornemt her! Det er dejligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du ret i, jeg syntes også at det stadig er lidt præget af tiden fra "dengang" :-) Et herligt sted :-)

      Slet
  6. Hvor er det smukke billeder af Nyhavn :-) Tak for anbefalingen af bogen - den vil låne på biblioteket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var godt, håber den kan give lidt spændende læsning :-)

      Slet
  7. Åhr ja smukke gamle Nyhavn, barndomsminderne vælter frem - tak :o)
    Ha´ en dejlig dag - kram fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. dejligt med barndomsminder, især fra sådan et sted......farverne har sikkert også fasineret dig som barn ;-)
      Håber også din dag var rigtig god :-)
      Kram herfra :-)

      Slet
  8. Nyhavn er et skønt sted - ikke mindst pga. farverne ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ...og et absolut must som turist i byen :-)

      Slet
  9. Ih det ser fantastisk ud, sikke en da at nyde så smukke omgivelser. Jamen altså kan godt forstå der er rift om dig og dine talenter, husk at passe på dig selv! Tak for bog tippet og de smukke billeder af smukke Nyhavn. Ha en smuk aften, kram:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja skønt når man kan vise noget frem med stolthed. Hvor er du sød, men det er nok også lidt med princippet: "kan du ikke lige" ;-)
      Også en dejlig aften til dig.
      Klem :-)

      Slet
  10. Som altid skønne billeder fra din hånd :-) Nyder nu også følge med i dine små hverdagsglimt på IG :-) Kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia. Ja, det er også et sjovt medie det IG, man får helt andre ting med.
      KH Nola

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!