25. juni 2013

Godt for sjæl og sind


Vi har fået en opgave på et hospital, hvor de har behov for en "facelifting" i området omkring en fælles opholdsstue. Det i sig selv er en utrolig spændende opgave, som vi lige har været ude og kigge på.
Men det var ikke det som jeg ville fortælle om...nej...i forlængelse af opholdsstuen var der den skønneste lille have med et lille biotop, hvori der lige nu blomstrer de skønneste åkander. For mig minder det altid lidt om Tommelises eventyrverden, der er en herlig ro over de store grønne blade og de smukke åkande blomster. Et herligt sted som sikkert er godt for både sjæl og sind.

Må din dag blive lidt eventyragtig :-)

28 kommentarer:

  1. Hvor er det smukt! Og som du siger taget lige ud af eventyret om Tommelise. Vand og blomster er godt for sjælen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var et skønt lille paradis, der hvor man har mest brug for det :-)

      Slet
  2. Sikke smukke og fantastiske billeder. Ja, selvfølgelig skal man have blomster og vand sådan et sted - det burde være alle sådanne steder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du fuldstændig ret i! Hvis ikke der, hvor så. :-)

      Slet
  3. Du har fuldstændig ret - det bobler af ro og stille skønhed. Dejlige billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var nemlig også helt stille og man kunne holde inde et øjeblik. skønt!

      Slet
  4. Det er så afslappende bare at sidde og kigge ved sådan noget vand, og lyden af vand er så dejlig afstressende :-)

    Smukke blomster ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtig terapi, det kan jeg også godt lide :-)

      Slet
  5. Suveræne billeder!

    Jeg kom til at tænke på Botanisk Have :)

    SvarSlet
    Svar
    1. tak skal du ha' Vidste ikke at de også havde åkander i Botanisk have, mig minder det meget om Sverige og deres skovsøer :-)

      Slet
  6. Helt utrolig smukt og eventyragtigt :-)
    Her kunne jeg godt sidde og mediterer...
    Kram fra Oddstyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kunne også nemt være blevet lidt længere, det var sådan et herligt sted :-)
      Kram herfra

      Slet
  7. Wow, sådan en lille sø ønsker jeg mig til min baghave ;-) Jeg har altid været voldsomt fascineret af vand, og nørdet den ret hårdt med akvarier, men jeg synes bare det er så smukt, og roen sænker sig instantly når man er i nærheden af vand!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja nemlig, så kunne man sidde med en stille kaffe efter fyraften og falde helt ned :-) Jeg elsker også havet og kan også se og lytte til det i uendeligheder .-)

      Slet
  8. De lyserøde åkander er bare så smukke, vi har dem også ved kanoklubben, de er dog ikke så langt fremme endnu. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, jeg er nu vild med alle farverne ;-) og syntes at det er en helt speciel blomst/plante.

      Slet
  9. Hvor spændende at skulle lave et facelift til en opholdsstue i forbindelse med så fin en lille vandhave. Jeg tænker også altid Tommelise, når jeg ser åkander :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en meget spændende opgave og et utroligt interessant forløb :-) Hi hi ja det er et af de børne eventyr som åbenbart har sat sig fast hos os :-)

      Slet
  10. Det er helt klart både noget magisk og noget Tommelise over åkander :)

    SvarSlet
    Svar
    1. nemlig ja, så er jeg/vi ikke de eneste der forbinder :-D

      Slet
  11. Så nydelige bilder. Det første er helt fantastisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg kan også vældig godt lide det....især at man også ser i dybet under vandet :-)

      Slet
  12. Åh så smukke billeder..

    SvarSlet
  13. Vidunderlige billeder og sikken spændende opgave :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorthe. Ja meget spændende at sætte sig ind i andre situationer og beslutte derfra.

      Slet
  14. Der er helt klart noget Tommelise over sådane åkander og sikke billederne emmer af ro. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. det er fuld rekreation, Catarina. Herligt sted!

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!