2. juni 2013

PET vase


Når nu vejret ikke tillod al for megen ude aktivitet i går, brugte jeg lidt tid i byen for at få ordnet forskellige ting, bla at få bestillt et par computerbriller. I en lille designer shop faldt jeg pladask for denne skønne recycling vase lavet af PET flasker. Jeg har godt set lamper lavet på samme måde, men vasen fik jeg først øje for nu. Den er lavet af 11 PET flasker. På de 10 af dem er bunden skåret af og sat sammen 4 steder med metalclips. Den slags clips som man bruger til at lukke boblekuverter og lignende med. Derefter er toppen skåret af den sidste flaske og trykket ned i midten, hvilket så fungerer som vasen. Jeg syntes at det ser absolut genialt ud og er samtidig helt vild med ideen om at materialerne er billige og inden for rækkevidde for enhver. Faktisk syntes jeg at den minder lidt om Kählers Bozza vase.....hvis man altså løber hurtigt forbi. Hvis I har lyst så kig ind på designerens hjemmeside, hun har også et par andre fine ideer www.josefine.ch

Da lørdagen blev brugt mest til lidt hygge står søndagen på flere pligt gøremål......men nu starter jeg med først med en løbetur og så kommer der sikkert både lyst og energi.
Rigtig god søndag til jer :-)

32 kommentarer:

  1. Aij, sikke en skøn idé at lave recycling-vaser af PET flasker. Ja, der er noget Kähler over den!
    God løbetur og ha' en fin søndag, Nola - jeg skal ud at cykle :)

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg er også ret glad for den :-)
      Håber din tur gik godt og vejret var med dig :-)

      Slet
  2. Aii, hvor er den fed. :-) Og ja, det der med at den er lavet af genbrugsmateriale er jeg vild med. Synes der er en alt for meget smide væk kultur over os - eller osse har folk alle de samme ting. ;-) Unikke ting som er lavet med omtanke for miljøet, det kan jeg lide. :_)

    SvarSlet
    Svar
    1. nemlig ja! Vi fråser i høj stil...slæber nye ting hjem for at kassere andre som i princippet stadig virker efter hensigten, men som måske bare ikke lige er "in" mere. Jeg får nogen gange helt krise når jeg er ude og købe ind...det store udbud og alle de ting som vi jo i virkeligheden slet ikke har brug for.
      De unikke ting er jeg også meget glade for :-)

      Slet
  3. genial ide, god løbetur og god søndag til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene. Alt gik fint, håber også hos dig :-)

      Slet
  4. Nej hvor er den spændende. Lysfaldet virker fantastisk.

    Det er jo kun fantasien der sætter grænser for genbrug, desværre er det alt for få der griber mulighederne.

    Håber din løbetur gav dig mere energi.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, ved første øjekast ser man ikke lige at det er plastik :-)
      Fandt energien igen, heldigvis :) Så nu er alt klar til endnu en arbejdsuge.

      Slet
  5. Utroligt havd folk kan bruge genbrug til, men sjov er den.
    Her er der total afslapning, de praktiske ting blev gjort i går ;O)
    God løbetur og fortsat god dag.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. det er dejligt med en udviklet fantasi til at lave sådan noget :-)
      Heldige dig, men jeg er nu også kommet igennem med rengøring, vask og diverses :-)

      Slet
  6. Svar
    1. jeg bliver også selv mere og mere vild med den :-)

      Slet
  7. Den er fin, og så er genbrug jo godt. God søndag aften til dig. :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det nemlig :-) Håber også din søndag var fin :-)

      Slet
  8. Den er da bare flot!
    Jeg har set adskillige billeder på Pinterest, hvor bunden af plastflasker er brugt med stor opfindsomhed.
    Jeg er bare så smålig, at jeg hellere vil have pant for plaskerne :D

    SvarSlet
    Svar
    1. der er nemlig mange gode ideer - især lamperne syntes jeg også er fine.
      Ha ha her får vi ingenting for pet flaskerne....så er det jo mere oplagt ;-)

      Slet
  9. So cool! :)

    Herrliche Grüsse, Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Gel, mir gefällt es auch so gut. Gekauft habe ich den im Markt Lücke an der Schipfe :-) Sicher hast du die Lampen auch mal irgendwo gesehen.

      Liebe Grüsse, Nola

      Slet
  10. Sikke en cool ide og så kan man da få brugt nogle af alle de flasker der ikke er pant på :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. haha, ja præcis.....dem har man jo nok af ;-)

      Slet
  11. Jeg kan godt forstå du ikke kunne lade den vase være - den er super!
    Elsker genbrug :D

    *Smil* Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Også her - nogen gange ser man bare ting som man MÅ eje ;-)
      God dag :-)

      Slet
  12. Hallo Nola, die Vase ist super !!!
    Mach' doch mal beim nächsten Friday-Flowerday mit, ich freu' mich !!!
    Viele liebe Grüsse, helga

    SvarSlet
    Svar
    1. Hallo Helga, vielen Dank.
      Ja, da könntest du recht haben...da wollte ich sowieso mal mitmachen, finde es nämlich eine tolle Idee.
      Herzliche Grüsse
      Nola

      Slet
  13. Den ser meget smuk ud vasen og en fin og enkelt sommerbuket :-)
    Dejligt at have lidt tid til at tulre rundt i butikkerne og få ordnet lidt småting!
    Rigtig dejlig dag til dig Nola og jeg håber I har solskinsvejr i dag :-)
    Kram herfra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Er meget glad for vasen :-) Syntes den ser ud som en "million", uden absolut at være det - det er trick'et. Ja, at have tid til bare at kigge er herligt og desværre gør man det alt for sjældent.
      Du kan tro at solen skinner nu - herligt!!!
      Kram tilbage til dig :-)

      Slet
  14. Hei på deg:O)! Takk for koselig kommentar på Neri Kunst:O)! Så hyggelig du likte bloggen min :O). Ha en riktig fin dag:O)! Klem fra Neri :O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt, Neri. Også tak dit kig :-)
      Varme hilsner op til dig :-)

      Slet
  15. Absolut genialt fundet på. Jeg går afgjort ind for genbrug, og hvis det tilmed er billigt, kan der skiftes ud hyppigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Også jeg! Er faktisk ret så vild med den - og så enkel....nå man først har ideen ;-)

      Slet
  16. Wow... den er SKØN - kan sagtens forstå at den måtte med hjem. tillykke med den :-)

    SvarSlet
  17. Nej hvor er den fin :-) Var lige inde på hendes side, og er da helt forelsket i den grønne.

    SvarSlet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!