28. juli 2013

Marstrand - Åstol


....uhh ja, helt færdig med at vise jer billeder fra den svenske skærgård, er jeg ikke helt endnu, men lover at det nu bliver de sidste. Selvom jeg har mange flere.  En tyve minutters tid med båd fra Marstrand lægger en lille ø med 200 indbyggere - Åstol! Den er virkelig ikke særlig stor og jeg tror at der på ca.  80% er bygget hvide huse. Det giver et herligt billede, både når man nærmer sig ø'en og bestemt også når man befinder sig derude. På vores rundtur rundt om øen, som tager ca. 1/2 time, kom vi i snak med en dame som er flyttet dertil og nu har boet på øen i 15 år. Et par gange om ugen tog hun til fastlandet og arbejdede og resten af tiden kunne kun klare det hjemmefra. Hun sværmede stadig for stedet og fortalte at livet derude kørte i et helt andet gear og tæt forbundet med naturen......lyder det ikke bare som noget vi alle godt kunne trænge lidt til?! I mine ører var det sød musik :-)

10 kommentarer:

  1. Jo, det lyder som sød musik - dejlige billeder, Nola - vi mærkede den samme ro, da vi flyttede på landet for 15 år siden.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, eller bare for et stykke tid, for at blive mindet om at der findes andet end en (som regel) travl hverdag :-)

      Slet
  2. Endnu engang skønne billeder - tror de fleste kunne nyde godt af at geare ned indimellem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt sikkert! Man sliger sig stille og roligt ind i det og pludselig kender man ikke andet.

      Slet
  3. Liebe Nola

    Einfach nur Traumhaft dein Bilder! Ist das etwa eine Schlangenhaut zwischen den Felsen?

    Alles Liebe, Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Liebe Tina
      Vielen Dank, das freut mich! Ja genaue, da lag plötzlich eine Schlangenhaut :-)Da ich ja auf dänsich schreibe, weiss ich nicht ob du verstanden hast das die Marstrand-Bilder von den schwedischen Schäreninseln sind?!
      Schönen 1. August und eine tollen Sommer wünsche ich dir :-)
      Nola

      Slet
  4. Åhh Nola, jeg håber virkelig ikke det er de sidste billeder du viser fra Marstrand...hvor er de dog smukke, jeg kan sagtens fornemme den ro igennem skærmen....måske fordi jeg bor jo nærmest ude på bøh-landet thihi.
    Jeg håber du viser flere....

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du ikke har fået nok af dem endnu! Ja, derude er tiden og tempoet virkelig skruet ned, jeg fasineres også over når det er naturen der bestemmer lidt ;-)

      Kram herfra og ha' en herlig sommerdag :-)

      Slet
  5. Med denne tur til Marstand kan jeg godt tænke mig at opleve naturen, der er nogle vidunderlige farver, og masser at mærke/føle.
    Tak for dine dejlige billeder, og små fortællinger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt - det er dejligt at kunne dele lidt ud af sin begejstring :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!