31. juli 2013

Svensk vintage

Sverigesturen sluttede med et loppemarked besøg, som jeg aldrig har set lignende! Der var alt lige fra ingenting og til disse flotte keramik skåle og fad fra Gustavsberg. Designet er det af svenskeren Stig Lindberg i tresserne. Det er klassikere som har overlevet og som idag, 50 år senere oplever en ny tidsalder. Jeg syntes at de er utroligt smukke og er vild med designet, både Berså (de grønne blade) og Salix (de røde blade). Så nu står de her.......og en lille samler mani er måske startet ;-)

Sjovt er også at jeg fik loppe-tippet igennem Instagram af kirkesjov. Jeg er stadig overrasket og overvældet over den information der går igennem på den platform.

God aften :-)

17 kommentarer:

  1. Svar
    1. ja, jeg er også vild med hans design. :-)

      Slet
  2. De har de skønneste loppis i Sverige!
    Vi har været mange steder, hvor der var ALT mellem himmel og jord i flere etager, i lader på bondegårde osv. osv.
    Skønt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder herligt. Hvis du har et par tips i Skåneområdet, hører jeg gerne om det ;-)

      Slet
  3. Dejligt med gode tips. - jeg har endnu et svensk loppis til gode :)
    De er så smukke dine fund :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så kan du godt glæde dig :-) Er også vilde med dem :-)

      Slet
  4. Det er 6 år siden vi solgte vores sommerhus i Skåne, så jeg kan desværre ikke hjælpe det store.
    I sommerperioden er der dog loppis her, der og alle vegne.
    Mange store loppis (åbent hele året), fandt vi når vi kørte rundt i de små landsbyer, så jeg aner faktisk ikke hvor vi var :D

    Måske man kan google lidt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det gør jeg. Men som det jo tit går i ferien løber tiden....men så må det blive en anden gang. Eller pludselig falder man bare over noget, det er jo tit det allerbedste :-)

      Slet
  5. Tillykke med de skønne loppefund - jeg kan heller ikke stå for den slags.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja en dejlig overraskende verden :-)

      Slet
  6. Nola for pokker....har netop nærlæst og ikke mindst nærstuderet dine smukke, smukke, stemingsfulde billeder fra Marstrand. Så meget at jeg er uden tvivl; dét sted SKAL jeg besøge. Og så at slutte af med stort loppis; det har jeg hørt om. At Sverige bare har de fineste loppemarkeder! Hilke fine ting du har fundet - specielt er jeg vild med det fine bladmønster :-) :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. jamen Anne-Mette, det syntes jeg bestemt også at du skal!! Det er ikke underdrevet noget af det...og billederne fanger slet ikke stemningen :-) Så du må igang med planlægningen :-)
      Ja, helt andre loppemarkeder end jeg er vant til. Du kan prøve at google Stig Lindberg, han har bare lavet de fineste mønstre!

      Slet
  7. Sikke nogle lækre fund! Ville elske at eje det hele :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg er også meget glad for dem, og de sætter virkelig sit præg :-)

      Slet
  8. Der findes meget på disse loppemarkeder, meget mere end vi er bevidst om. Og langt flere har fundet vejen til disse markeder, og til Genbrugsbutikkerne. I dag er det ikke det komplette stel til 12 eller 24 personer, det er mere, hvad finder jeg, og hvad kan jeg lide, og så dækkes der med 12 eller 24 forskellige tallerkener. Sporten er at finde det/dem der giver et helhedsbilled af hvem er jeg ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. syntes også at der er meget mere charme i det :-) Så jeg er lidt med på vognen ;-)

      Slet
  9. Jeg brænder for at komme dertil på ferie!! Skønne stemningsfyldte billeder!

    SvarSlet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!