16. juli 2013

Svensk weekend


Sommeren er over os og vi bliver lige nu forkælet med varme og skønne sommeraftener....hvilket også ses og mærkes her på bloggen, da der ikke sker så meget for tiden.
Vi har lige tilbragt en forlænget weekend i Sverige - skønt siger jeg bare!! Som en lille appetizer få I dette billede og jeg lover at komme tilbage med flere i den næste tid.....kunne næsten ikke få fingeren fra udløserknappen, så smuk og fasinerende var naturen!
Billedet her er fra øen Marstrand som ligger lidt nord for Göteborg....et paradis hvor man føler sig sat hundrede år tilbage. Og netop derfor kunne jeg ikke beslutte mig til om jeg skulle vise billedet i farve eller sort/hvidt :-) Den sort/hvide stil passer bedst, men så var det jo svært at se himmlen og det sarte lys i aftensolen........så I får begge billeder!

Dejlig dag .....og jeg vender snart tilbage med mere :-)

17 kommentarer:

  1. Dejligt billede og det lyder skønt med en forlænget weekend i Sverige:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var herligt og jeg er ret vild med Sverige, især skærgården :-)

      Slet
  2. Jeg holder meget af sorthvid billeder. Men lige her kan jeg bedst lide det i farver. Så meget stemning, så skønt og smukt. Dejligt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også derfor jeg syntes at det var svært at vælge, for farverne giver netop stemningen. :-)

      Slet
  3. Skønne billeder ;) - og hvor ser der smukt ud :)

    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne, det er et helt fantastisk sted som jeg bare ønsker at alle burde kunne opleve :-)

      Slet
  4. Jeg har ikke været lige der, men et andet sted i Sverige der minder om det. Det er noget så fascinerende at se på. Elsker det! Glæder mig til, at se flere fotos derfra.

    SvarSlet
    Svar
    1. åh ja, når man først har været sådan et sted, sætter det sig helt under huden og fanger en fuldstændig. Herligt!

      Slet
  5. Dejligt billed, det øjet fanger på det med farverne er himlen, så forstår din beslutning om at ligge begge ud.
    Dejlig weekend, i en ellers travl tid ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Har skrevet lidt på tidligere indlæg fra min tablet. Kan se et par stk. er smut ind som svar på en tråd.
      Det var første gang jeg legede med det, håber jeg får fingrene til at lystre, så jeg ikke altid skal sidde ved pc. ;-)

      Slet
    2. ja jeg kunne ikke lige beslutte mig, og syntes at begge dele jo også kunne være i orden :-)

      Slet
  6. Dejlige billeder og sjovt så forskellige udtryk de har, om det er i farver eller sort/hvid :-)
    Der er skønt i Göteborg og jeg holder meget af træstilen :o)
    Håber I nyder sommeren rundt omkring...
    Kram fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Farver eller ej gør en kæmpe forskel - og jeg er stadig ikke enig med mig selv om hvad jeg bedst kan lide ;-)
      Hele den svenske stil syntes jeg er fantastisk, så hyggelig.
      Sommeren er alle steder lige nu, det er skønt.....også god sommer til dig :-)
      Kram herfra

      Slet
  7. Det ser skønt ud, glæder mig til at se mere :-)

    SvarSlet
  8. SMUKT med SMUKT på :) Sjovt...Marstrand...der fik min far bygget hans skib i 1963 :)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej hvor sjovt. Ja, vi kan se at der har været et skibsværft, men er ikke gået så meget ind i historien. Det er et super herligt sted som mit hjerte fuldstændig er tabt til.

      kram herfra og dejlig søndags sommeraften :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!