10. juli 2013

Züri Fäscht


I weekenden stod byen på den anden ende. Hvert 3. år holdes der den første weekend i juli Zürich-fest, det er en kæmpe fest som går over 3 dage og som bliver besøgt af over 2.5 mio mennesker. Der er boder med alt hvad hjertet begærer af både vådt og tørt, der er scener med livemusik, vandshow på søen og lysshow på kirketårnene. Men highlightet er fyrværkeriet som afholdes både fredag og lørdag aften. Det er ikke kun to af de fem største i Europa, men også et af de smukkeste. Fyrværkeriet varer 1/2 time og bliver ledsaget af musik - fredag var det til rockmusik og lørdag var det den klassiske genre. Det var ret fantastisk og man følte sig i en helt anden verden, omgivet af skøn musik og fasinerende himmelsbilleder.
Som så tit er det svært at gengive virkeligheden på et billede - da jeg ikke have lyst til at slæbe mit store kamera med i menneskemængden, blev billederne kun taget med mit lille kompakt kamera som altid er med.

God torsdag til dig :-)

16 kommentarer:

  1. Hvor flot!Dit kamera har da snuppet det virkeligt godt!

    SvarSlet
    Svar
    1. jaehh, til internet størrelse er det ok. Men forstørret ville det nok ikke gå....öhmm jeg er altså også ret kritisk ;-)

      Slet
  2. Wow, hvor er det smukt, og det må være en vidunderlig oplevelse at være med til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det! Og en lun sommeraften var det tilmed også :-)

      Slet
  3. Har du brugt manuelle indstillinger på kameraet? For det er blevet vildt flot :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene.Jeg satte den først på en af disse forprogrammerede programmer til fyrværkeri, men da var lukketiden alt for lang (mærkeligt?!)Og ja, så prøvede jeg med halvautomatisk og hurtig lukketid :-)

      Slet
  4. Uanset alder er fyrværkeri bare SÅ fascinerende :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du fuldstændig ret i! Der er et eller andet drømmeverden over det ;-)

      Slet
  5. Det ser rigtig flot ud! Elsker fyrværkeri, må have været smukt med musikken til ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det, især når tempo og rytme er afstemt efter hinanden! Skønt!

      Slet
  6. Hvor er det da smukt ;o)
    Har lige været en lille smut tilbage i din indlæg. Hvor er du god til at fange de smukke stemninger.
    Imponerende som du kan stille "skarpt" på farver og motiv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne for de søde ord. Er det ikke sådan at det man interesserer sig for det ser man... ?! Der er også en del andre ting som jeg er ret god til at lukke øjnene for hi hi

      Slet
  7. Hvor dejligt lige at genopfriske mine minder om det fyrværkeri og den fest. Næsten eneste gang jeg på et år oplevede schweizerne "danse" på bordene. Men det er en utrolig stor oplevelse som jeg siden 88 har tænkt jeg gerne ville vise til nogen af dem i mit liv nu om dage...tak for kigget..

    SvarSlet
    Svar
    1. hihi ja de er lidt træge at få gang i ;-) Sjovt, så har vi det på samme måde, når jeg oplever noget smukt eller spændende, tænker jeg også altid på hvem jeg gerne ville dele det øjeblik med :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!