10. august 2013

En fantastisk dag

På ferien oplevede jeg en helt fantastisk dag.....ja, faktisk en af de dage som jeg stadig har svært ved at forstå og indordne.
Som nogle af jer ved, har jeg også en profil på Instagram og deler billeder med mange af jer. Det i sig selv er herligt! Men at det kunne føre til så fantastiske bekendskaber, havde jeg i min vildeste fantasi ikke drømt om da jeg for kun ca. 5 mdr siden lavede en profil.
Jeg har blandt andet fulgt Camilla fra @myminmy der også har en blog med samme navn myminmy  Tit har jeg beundret hendes serigrafi tryk og måtte på et tidspunkt bare også eje et selv. Så da hun helt spontant på IG tilbød at vise mig teknikken, var jeg fyr og flamme. I forvejen sendte jeg hende 2 sort/hvide grafiske billeder som jeg havde lavet og kunne forestille mig at trykke. Hun fik lavet rammerne, som lå klar da jeg kom hjem til hende i mandags. Nu er det jo altid meget spændende når man har en forestilling om en person og se om den holder i virkeligheden ;-) Men det gjorde den til 150 %!! Vi havde en helt fantastisk dag hjemme i hendes kreaværksted. Hun forklarede, gav tips, vi snakkede, hyggede, prøvede teknikker og fik trykt en del. Jeg blev ret bidt af trykkeriet og prøvede på nogle forskellige materialer. Det er fantastisk hvordan man kan sætte farver sammen og skabe et nyt billede bare ved at dreje lidt på rammen eller lave afstanden størrer. Jeg kunne have været blevet ved i timevis...hvilket det i den sidste ende også endte med ;-)
Kort før jeg var på vej ud af døren meldte Laura fra Smukt Brugt butikken sig..... om jeg måske havde interesse i at sælge mine tryk!! Det var for vildt! Vi tog hen og mødte hende......og hun overtog dem alle. Så der er de altså nu til salg!
Det var en fuldstændig overvældende dag..... der startede med et lille kursus og endte med at sælge hele oplaget.....hvor vildt og drømmeagtigt er det lige?! Jeg er slet ikke færdig med at fordøje .....og da slet ikke færdig med at trykke :-)
En af disse dage som man ikke kan forstå sker for en selv, især ikke når man som jeg er vokset op hånd i hånd med janteloven!

Og så har myminmy forøvrigt den herligste familie....især den yngste er en charmetrold som smelter hjerter på et sekund ;-)


En dejlig søndag til dig ....jeg skal vist lege med tryk ;-)

42 kommentarer:

  1. Hvor vildt!
    Sådan kan det gå, lige når man allermindst venter det.
    Tillykke med det hele :)

    SvarSlet
  2. Wow, det var da nogle fantastiske oplever, Nola, og hvor er det smukt at se dine billeder her! Måske slår du dig ned som fuldtids kunstner?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame. ja, en helt drøm. Medmindre jeg vil bo i en jordhule, tror jeg ikke at jeg ville kunne leve af det hehe.

      Slet
  3. Ja hun er noget helt specielt hende Camilla.
    De er bare blevet så smukke, de tryk du har lavet. Håber at få dem at se i levende live ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. herligt at der findes så spontane og behagelige mennesker!! Jeg håber sandelig også at du få dem at se Heidi ;-)

      Slet
  4. Det lyder som en dejlig ferie med overvældende oplevelser :-) jeg er helt vild med dine tryk - specielt dem på sort papir. Du må udforske videre :-)
    Ha en dejlig søndag.
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Line! ja, herligt når der bliver "smidt" sådanne nogle oplevelser efter en ;-)Du kan tro jeg heller ikke er færdig med at udforske og prøve...skal bare lige have materialerne på plads :-)
      Dejlig uge til dig :-)

      Slet
  5. Hold da kæ.. man hvor heldig kan man værre, det er næsten som et eventyr ;O) helt fantastisk - kan godt forstå hvis det er svært at få armene ned.
    Når det så er sagt .... må jeg sige, du laver jo de fantastiske ting i Illustratro, det er en fornøjelse at følge med hos dig, så der er nok ikke helt uden grund, tingene udvikler sig i den retning ;O) Bare gi' den gas Nola og F... janteloven.
    Glæder mig til at se mere.
    Rigtig god dag her fra mig.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tænkte jeg også Mona, og har knebet mig selv i armen flere gange! Bare for herligt :-)
      Tak for dine søde ord, jeg prøver stærkt at banke janteloven i jorden....øver mig lidt endnu. Og vil helt sikkert gerne vise mere :-)
      Herlig dag til dig :-)

      Slet
  6. Jamen sikke da en fantastisk oplevelse - hvor skønt :-)

    SvarSlet
  7. For en dag! Det er noen Flotte trykk!
    Lykke til Nola! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Anita! En af de dage der vil blive nydt i laaaaaaaang tid :-)
      Dejlig dag :-)

      Slet
  8. Det er bare så dejligt for dig - utroligt som blogs og instagram kan give positive oplevelser af de store :)

    Jeg syntes bare det er så dejligt at du fik muligheden, sprang ud i det og det holder :0))

    Varme tanker
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde i min vildeste fantasi ikke drømt om hvad hverken blog eller IG kunne sætte gang i! Er også selv vildt glad for det :-)
      Kram Nola

      Slet
  9. Kan fornemme det er en dag du sent vil glemme, måske aldrig.
    Jeg har med stor fornøjelse fulgt dine udfoldelser på Instagram, det har været en fantastisk rejse <3

    SvarSlet
    Svar
    1. du har ret - den er sidder helt fast, både i billeder og følelser :-)
      Glæder mig til at prøve mig videre frem.

      Slet
  10. Det er fuldt fortjent Nola...du laver da også nogle fantastiske ting :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Aii tak, Gitte. Det er ihverttilfælde en lidenskab :-)

      Slet
  11. Åhh det lyder som en helt igennem fantastisk dag, lige i din ånd, Nola og smukke smukke ting du har fået ud af det ;-)

    Husk nu: F*ck janteloven, du styrer for vildt og har lov til det :-*

    SvarSlet
    Svar
    1. En genial dag Annemette!! :-) Du har ret, lige min ånd (du kender mig egentlig ret godt ;-))
      Jeg prøver at huske...ellers mind mig lige på det indimellem!
      Dejlig dag til dig :-)

      Slet
  12. Fantastiske tryk du har lavet - og sikke en fed oplevelse

    SvarSlet
    Svar
    1. helt vild genial oplevelse :-)))) Tærer af det endnu!

      Slet
  13. Fantastisk!!!!! Tillykke med den allerede store succes :)

    SvarSlet
    Svar
    1. tusinde tak - for vildt, ikke?!

      Slet
  14. Wauv, de er virkelig virkelig smukke, de fjer! Og hende Camilla er bare helt fantastisk, når det gælder om at lære sin passion fra sig:-)
    Kh Pernille:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pernille :-) Det var en herlig dag hvor det hele bare gik op i en højere enhed - skønt!
      god dag, kh Nola

      Slet
  15. HOLD NU OP!!!! Sikke et lykketræf, sikke smukke, smukke tryk du har lavet, sikke glad man bliver over at LIVET er sådan. Skønt indlæg Nola....blev helt glad på dine vegne, og kan mærke entusiasmen på den anden side skærmen. Jeg ønsker SÅ meget at lære tryk, og håber det lykkes på et tidspunkt... Tænk at kunne lave sådanne smukke ting som du fik lavet :-) :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en drømmedag Anne-Mette, som er svær at beskrive, dejligt at du mærker lidt af det :-) :-D
      Det kan jeg godt forstå at du ønsker at lære, det er bare så fedt og der er uanede muligheder, det ville bestemt være lige noget for dig :-) Så se at find et kursus!!!!

      Slet
  16. Jiipiiyyayyy dejlig entusiasme, kan mærkes på den anden side af skærmen. Skønt med sådan en mærkedag. Glad på dine vegne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. wouhu Bettina, det er jeg glad for, det var også en vild en af slagsen :-)

      Slet
  17. Jeg er SÅ vild med dine tryk, de er så fine, feminine og enkle på samme tid, og noget helt nyt, blandt alle de meget "hårde" grafiske tryk man ser for tiden! Jeg glæder mig til at følge med i hvad du laver fremover:-)
    Kh Ninna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Ninna. Jeg tror måske man afspejler noget i det man laver, og det bliver en del af en selv. Er rigtig glad for at du kan lide dem....jeg glæder mig også selv meget til at se hvad jeg finder på ;-)
      Kh Nola :-)

      Slet
  18. Hvor vildt, hvor sejt og hvor velfortjent!
    De tryk er da også bare for flotte. Har lige kigget på puderne i dit andet indlæg også. Jamen, det ser bare så lækkert ud det hele.
    Jeg kan godt forstå, du lige skal 'komme dig' ovenpå sådan en oplevelse. Det må virke nærmest surrealistisk.
    Men stort skulderklap er det. Nyd det, sug det til dig (og som én eller flere har skrevet: F*ck janteloven).
    Kh. Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. hjertelig tak Anette :-) Du kan tro jeg suger, nyder, drømmer og tænker....så må vi jo se. Men fedt det hele :-))))
      Dejlig dag til dig :-)
      Kh Nola

      Slet
  19. Hvor er det bare for vildt!
    Sådan kan det gå og lige når man allermindst venter det. Fantastisk!
    Stort tillykke med lærdommen som jeg fornemmer ikke er sidste gang du vil bruge. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det er sgu for vildt! Det er så lækkert og også lidt mærkeligt at nogen klapper i hænderne over det man laver ;-)
      Og nej, det er bestemt ikke sidste gang jeg trykker....det skal der gang i nu :-D

      Slet
  20. Det er da også bare nogle smukke tryk du har lavet. Hvordan finder jeg dig på IG?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha' :-)
      Du finder mig under @nola___ (3 x underscore) og under @nola_antrazit :-)

      Slet
  21. Hvor er det smukt, Nola
    Og farverne ... ja, det er jo bare lige dig ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, hvor er du sød Hanne :-) Ja, det er en dejlig leg....lige mig ;-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!