29. august 2013

Larmende idyl

Billedet her er også fra sidste uges firmatur, jeg syntes at det oser af idyl, ro og duften af træ og natur. Når jeg ser sådan noget kan jeg godt forbavses over at vi jo ikke skal særligt langt hjemmefra før at dette billede er hverdag......det er skønt syntes jeg!
Helt så stille og roligt bliver weekenden her ikke, der bliver nemlig afholdt Zürich Openair ca. 3 km herfra. Det er startet i aften og slutter først søndag ved 21 tiden. Og ja....man kan høre det!
Pigerne har billetter og skal selvfølgelig også afsted. Den yngste har endda meldt sig som hjælper, så det betyder gratis indgang. Og jeg har sagt "ja" til at der må overnatte forskellige veninder her de næste par nætter....... "for mor, jeg kan da ikke sige til dem at de skal tage hjem og sove, når vi nu bor så tæt på"! Tja....måske er jeg lidt klatøjet på arbejdet på mandag....men hellere det og de unge mennesker kommer sikkert hjem :-)

God og rolig fredag til dig ;-)

19 kommentarer:

  1. Hehe rigtig god og larmende weekend til dig, Nola ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. johhh tak skal du ha' Annemette :-D

      Slet
  2. Det lyder som en sjov men larmende weekend. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det skal nok gå.....bare de unge mennesker morer sig og alt går som det skal :-)

      Slet
  3. Super billede ... - det må være en kæmpe modsætning af weekendens komme ...
    Ønsker jer den bedste af slagsen
    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha'. Ja, det er virkelig to modsætninger som mødes der, men dejligt med begge "verdener".
      Også en god weekend til dig :-)

      Slet
  4. Aii, hvor luder det hyggeligt og ja, heller at de unge kommer hjem til jer end skal valfarte langt. Så ved man de er sikre hjemme og kan dermed også sove roligt (altså når de er kommet hjem ;-) )

    Rigtig god weekend :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den mening er jeg nemlig også! Jeg henter dem også gerne, så jeg er sikker på at de ikke stiger ind i en eller anden bil, bare for at komme hjem. Og om nogle år er det jo en tid som er overstået :-)
      Tak og også en af de bedre til dig :-)

      Slet
  5. Smukt - intet mindre. Får mere og mere lyst til at planlægge næste sommerferie i dette dejlige land - især de termiske bade i Vals står højt på min rejseønskeliste :)
    Rigtig god (larmende) weekend til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. uh ja, det burde I da gøre! Der er noget for hele familien :-) Vals er et dejligt sted og ligger virkelig smukt midt i naturen :-)
      Tak og en fin weekend til dig også :-)

      Slet
  6. Wow, så smukt et billede du har taget. Det lyder spændende med Zürich Openair! Jeg kan se, at der er mange navne med, som jeg slet ikke kender :)

    SvarSlet
    Svar
    1. haha Madame, jeg tror også kun at jeg "har hørt om" et eller to af de bands der spiller....men jeg er altså heller ikke nogen målestok ;-)
      God weekend

      Slet
  7. Skønt billede, som ja,- bare oser af idyl og svundne tider.
    Skønt for pigerne og deres veninder. Og rart for de voksne at vide, at de er i trygge rammer natten over. Rigtig god weekend. Kh. Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. du har ret, det er som om tiden er gået i stå på billedet. Lækkert faktisk!
      Ja, du kan tro at de også nyder det. Vi voksne kan jo dog gøre en lille del til at rammerne er lidt sikre og overvejede.
      Dejlig weekend til dig også :-)

      Slet
  8. Det er sådan jeg elsker Schweiz :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja nemlig, det har du fuldstændig ret i. Et typisk billede :-)

      Slet
  9. Skønt billede og god weekend :)

    SvarSlet
    Svar
    1. tak og meget i lige måde :-)

      Slet
  10. Vild med billedet, kan fornemme duften ;-)

    Troede først larmen ville være fra savværket, når maskinerne satte i gang, men at det er fra OpenAir, og kun med 3 km. afstand, så kan det da godt blive til lidt musik i baghaven, før de unge mennesker træt efter en lang dag/aften med masser af musik. Og en fantastisk mor åbner selvfølgelig dørene, når nu der ikke er så langt "hjem til en seng". Og morgenbordet med lidt ordentlig føde, ved mine ville nyde godt af det, fremfor det der serveres på på sådan et sted.

    SvarSlet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!