28. august 2013

Tiden løber..

..og jeg har besluttet ikke at løbe med. Dvs. jeg har besluttet ikke at deltage i Berlin Marathon om 5 uger. Jeg syntes simpelthen ikke at jeg har kilometer nok i benene og det skulle jo nødig være en pine hele løbet igennem. Træningen er ikke gået som jeg forventede, så det var hovedet der besluttede og ikke hjertet. Så hvis du kender nogen som ville have interesse i et startnummer eller to, så send mig endelig en mail :-)

Billedet er fra en firmaudflugt vi var på i fredags. I det område vi var i er det typisk at husenes facader er dækket af små træstykker der er placeret som lameller. Træet er ikke særligt behandlet og får relativt hurtigt et gråligt skær, men det ser levende og naturligt ud. Typisk er også de imponerende blomster i vinduerne, for det meste er det pelargonier i samme farve. Fint og naturligt!
Dejlig dag til dig derude :-)

22 kommentarer:

  1. Stærkt at være tro mod sig selv og melde fra på noget der ikke er rigtigt lige nu!
    Ser hyggeligt ud det hus med alle blomsterne!

    Også en dejlig dag til dig om nogle timer :D

    //Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro at jeg også havde lang tid om at tage beslutningen! For det er jo noget som jeg godt ville.
      Dejlig torsdag til dig :-)

      Slet
  2. Tak og en god dag til dog også :-) At lytte til sin krop og tage et valg kan være svært for hjertet, godt at din hjerne var med i beslutningen.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, når beslutningen er taget, kan man se det noget tydeligere, ikke?! :-)

      Slet
  3. Man skal være realistisk - det var en god beslutning. Hvor er et fint med træbeklædningen. Skal den mon vedligeholdes med træbeskyttelse?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror jeg også Madame :-) Jeg kan også godt lide det, og syntes at det passer fint til landsbyhusene. Det bliver kun beskyttet i starten og derefter lader man det være så det får den naturlige grålige patina.

      Slet
  4. Ja, der skal nogle km i benene for at løbe en hel marathon. Det kommer eg aldrig til, selvom tanken da har strejfet mig - men at løbe i 4 timer, bliver nok ikke mig. :-)

    Håber du får biletterne afsat. Ha' en dejlig dag Nola. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. det kræver uhyggeligt megen forberedelses tid! Men en fed fornemmelse når man er ude på den sidste af de 42 km ..... ;-)
      Desværre tror jeg at jeg kommer til at sidde på biletterne..hmm

      Slet
  5. Man skal ikke forcere, når det er noget naturstridigt.
    Håber du finder en der vil overtage dit adgangskort ;-)

    Det første løb min søn deltog i, var også på et afbud, de nåede ikke at rette navn, køn eller alder. Så en 55 årig kvinde havde fået en tid, der var helt uopnåelig for hende, hun fik en præmie, heldigvis var hun sød og give min søn kredit for præstationen. Udskiftningen skete 2 min. før løbet blev skudt i gang, derfor kunne efter tilmelding/ændringer ikke foretages.

    Ønsker dig en dejlig onsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. haha, ja sådan kan det gå nogengange. Faktisk mener jeg ikke at navnet kan ændres på startnummeret til Berlin, så det ville betyde en fantastisk tid for mig :-D
      Dejlig torsdag til dig :-)

      Slet
  6. Det var da ærgerligt for dig for jeg er sikker på, at du har set frem til endnu et løb. Men jeg synes du er vis når du indser at du ikke skal gøre det. God træning til næste løb ;-)
    Jeg elsker blomster og er vild med huset!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha' Mai-Britt :-) Ja, det er ærgeligt, man ser strækningen i Berlin for sig, det begejstrede publikum og solen som selvfølgelig skinner ;-) Men måske en anden gang, hvem ved.

      Et typisk traditionelt hus :-)

      Slet
  7. Håber at du kommer af med startnumrene, og at du får trænet nok til et andet løb. Skønt med alle de blomster, det liver så meget op. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. det ser nok lidt sort ud med startnumrene, men så er jeg jo selv skyld!
      Ja, herligt når blomsterfloret lyser :-)

      Slet
  8. Smukt smukt smukt billede :)
    - håber virkelig også at andre får glæde af numrene
    Kh og go dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ville jeg også håbe, for egentlig er det jo en skam til et løb der har været udsolgt i over 10 mdr.
      God torsdag til dig :-)

      Slet
  9. Åhh er du en af dem der kan løbe maraton, dyb respekt her fra.
    Her I Rødekro hvor jeg bor, har vi en løbeklub, der er rigtig mange fra den, der hvert år tar til Berlin og løber.
    Hvor ser det flot ud med alle de fine blomster.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, de fleste udlændinge som deltager i Berlin Marathon er fra Danmark :-) Og man kan ikke undgå at se dem for de fleste har markeret sig med danske flag eller shirts :-)
      Hvis du hører om nogen som mangler billetter må du gerne sige det :_)

      Slet
  10. Hvor er det godt du lytter til hvad kroppen fortæller ;0) - håber du finder nogen der kan overtage

    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror det er noget som man bliver lidt bedre til med årene, Marianne ;-)
      God torsdag til dig :-)

      Slet
  11. Faldt lige over din blog.
    Jeg kender godt nok et par stykker der løber marathon, men de har biletter, og jeg har bestemt ikke km i mine ben, når vi taler løb. Skulle jeg cykle var det noget helt andet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar Pia :-) Ja, der skal nogle km i benene for at man ikke kommer til at lide for meget eller får kramper, men sådan er det vel også lidt ved cykelløb :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!