18. september 2013

Fra foto til tryk


Siden jeg i august blev indviet i serigrafiens verden af my:minmy, har jeg trykket en del. Det er blevet til prints på både A4 og A3 og det nyeste er på pudebetræk. Og når man interesserer sig for en ting, bliver man videbegærlig, vil gerne lære mere, se mere, prøve mere og bare se hvordan andre gør det. Hvad der også interesserer mig brændende er belysningsprocessen af rammerne, som jeg endnu ikke har styr på, da det ikke er noget man bare lige kan derhjemme. Så derfor har jeg meldt mig til et kursus her i Zürich som tager 2 aftener. Det smarte er, at når man har taget det kursus kan man en aften om ugen få tilgang til ateliet, benytte deres ting og trykke sammen med andre. Det syntes jeg er fedt, da jeg virkelig går og mangler noget sparring!
I weekenden tog jeg dette billede på vandreturen, og nu har jeg i Illustrator omvandlet det til en skabelon som skal belyses i morgen aften på kurset. Jeg er ret spændt på at se om det virker.....og jeg behøver vel ikke sige at jeg glæder mig :-)

12 kommentarer:

  1. Nej...dét behøver du ikke!! Jeg kan helt og aldeles sætte mig ind i det! Og hvor er det et fedtbillede Nola...blomsten ligner lidt nogle dild-billeder jeg tog sidst på sommeren - med et skjult håb om at de kunne laves til serigrafirammer. Ved sønnike har Illustrator, men om han kan lave det om som du har gjort - dét må undersøges :-) :-)

    jeg kunne ikke lade være at tænke videre på dét du skrev med at eksperimentere sammen.... og når nu vi ikke bor tæt sammen, kom jeg til at tænke på at det kunne være interessant med billeder med henholdsvis "rigtige" fjertryk sammen med serigrafitryk med de fjer du har. Og dét ville da være en mulighed at lege med da det kunne sendes. Eller hvad...ville det være dyrt?? Synes bare det kunne være rigtig sjovt :-) :-) (blev bare lige fanget af din tanke om fælles eksperiment ;-) ) GLÆDER mig til at se trykket på stof. Go fornøjelse Nola

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg ved faktisk ikke hvad blomsten hedder?! Det er vel nærmest "bare" en grøftekantsplante. Men syntes også at dens form er fin og minder vel nærmest om en mine-bjørneklo. Det må du da absolut prøve at lave en ramme ud af. Det behøver jo heller ikke at være noget grafisk, du kan også sagtens lave et tryk ud af et foto. Det er bare mig som hælder til den side ;-)Eller få en ramme belyst med dine fine fjerbilleder, det er muligt!! Ville se fantastisk ud :-)
      Den er jeg da med på at prøve :-)Send mig bare en mail, så kan vi "fange tanker sammen" ;-)og se hvad vi kan finde ud af. Det er ikke såå dyrt at sende A4 størrelse og ellers finder vi ud af noget :-)
      Rigtig god dag til dig :-)

      Slet
  2. Det ser rigtig fedt ud så jeg glæder mig til at se hvad du får ud af det ;-)

    Rigtig god fornøjelse på dit kursus :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha' Annemette :-) Skal nok vise det.
      Mærkeligt, du var røget i spam?! Det plejer da ellers ikke at være noget problem med din emailadresse?! Hmm
      God pakkedag til dig.....har du set at solen titter frem og himlen bliver mere og mere blå :-D

      Slet
  3. Ajh, hvor spændende!
    Smukt billede og fed forvandling! Jeg glæder mig SÅ meget til at se dit tryk herinde. Sikke da en skøn mulighed for jer efter kursets afslutning.
    Rigtig god fornøjelse og rigtig dejlig dag.
    - I Herning er det sådan en smuk efterårsmorgen: 7 grader, ingen vind og flot solskin...herligt!
    Kh. Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette :-) det er det nemlig, for der skal dog bruges en del udstyr, og den billigste hobby er det heller ikke, så det er genialt med et åbent atelier.
      Elsker også de klare kolde efterårmorgener, lyset er helt specielt! :-)

      Slet
  4. Uhh hvor spændende Nola, er spændt på hører mere om det med lyset, jeg belyser selv mine rammer, men kunne da godt bruge nogle gode fif.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. aii gør du det!! Det gad jeg også godt at kunne, men synes dog at processen ikke er så ligetil. ;-)

      Slet
  5. Det lyder spændende! Jeg har ikke prøvet at trykke, men kan se så mange muligheder med teknikken, så jeg sparer sammen til et kursus - det er SÅ fede ting I alle sammen får lavet, alle jer der trykker! :-)
    God fornøjelse - glæder mig til at se resultatet.
    Kh. Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal du virkelig unde dig selv Trine, det er så fedt at lege og prøve muligheder af. Men selvfølgelig bliver meget af det heller ikke brugt eller vist....du/I ser jo kun de pæne ting ;-)
      God fredag :-)

      Slet
  6. Hvor er det et fint billede:-) Jeg kan godt forstå, at du er blevet bidt af serigrafien, og skønt at du følger op på det med et kursus. Glæder mig til at se det! Rigtig god fornøjelse.

    SvarSlet
  7. Det bliver spændende for dig, med det kursus, og især det der følger med ;-)

    Dejligt billed at lege med.

    SvarSlet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!