11. september 2013

Lige foran

I modsætning til den højmoderne FIFA bygning ligger der nede ved søen et kvarter med flotte ældre bygninger. Den anden dag var jeg dernede i et ærinde og gav jeg mig tid til rigtig at kigge på dem og studere alle de flotte detaljer, som jo dengang blev ligeså nøje planlagt som nybygninger idag. Tit kører man bare forbi i hverdagens gøremål og lægger ikke mærke til den skønhed og mængder af interessante ting som ligger lige foran en - og alt for tit søger man det på udenlandsture, istedet for at nyde det i hverdagen. Det vil jeg prøve at være mere bevist om i fremtiden!

18 kommentarer:

  1. Du har så evig ret!
    Ofte tror vi, at alt det spændende findes i udlandet, men i virkeligheden har væres nærmiljø/det land vi bor i, utrolig mange skønne steder, flot arkitektur, natur osv. osv.
    Med det sagt, så gider jeg godt opleve Sweitz ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, græsset hos naboen ser altid grønnere ud! ;-) Vi er meget priviligerede, men glemmer det tit i hverdagen.
      Du skal da helt sikkert opleve Schweiz :-) :-) Eller bare på en forlænget weekend ;-)

      Slet
  2. Ja, du har ret - vi skal huske at nyde de mange sukke bygninger i storbyen og ikke bare drøne igennem, men huske at kigge op. Der er også mange vidunderlige, gamle bygninger i København.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er der nemlig! Det lægger sikkert også i at vi i hverdagen ikke har tiden til at slentre igennem byen og bare nyde......men man kan jo prøve engang imellem alligevel :-)

      Slet
  3. Som jeg husker det ;-) er Zurich da smækfyldt med flotte bygninger!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er den nemlig Per, man skal bare huske at nyde dem lidt mere :-)

      Slet
  4. Smukke bygninger - og ja vi skal huske at nyde det - det hele- lige der hvor vi er lige nu .
    Om det er ude eller hjemme :)

    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan skal det være! Syntes dog at jeg/vi bliver bedre med alderen ;-)

      Slet
  5. Du deler sådan nogle dejlige billeder, Nola - rigtig feriestemning, lige der midt i hverdagens gøremål.
    Jeg var også turist i mit lokalområde i weekenden. Det skal man huske!
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha' Line. Faktisk tror jeg at jeg dog "altid" har været god til at se tingene og få øje på mange af de skønheder som ligger rundt i hverdagen :-)

      Slet
  6. Du har helt ret Nola....jeg har osse flere gange prøvet for en kort stund at "lege turist" i min egen by. Vi vænner os til dét vi ser, at vi ikke rigtig ser skønheden i det i dagligdagen. En rigtig go' opfordring Nola!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Men vi bliver hele tiden bedre - tror jeg på! ;-)
      God dag til dig :-)

      Slet
  7. Sikke flotte bygninger. Som årene går værdsætter jeg mere og mere mine omgivelser♥ Også når jeg er på besøg i Danmark. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig Tina, jeg tror også at det er noget som kommer med alderen, vi er meget mere beviste!
      God dag og efterårsknus herfra :-)

      Slet
  8. Det er nogle skønne bygningsværker.

    Jeg har med alderen udviklet en interesse for de små glæder, de glæder er lige foran dig/mig/os. Det gen er stadig i udvikling, og jeg nyder det så meget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan har jeg det også! Og det er dejligt, for man bliver bare mere tilfreds af det, ikke?! :-)

      Slet
  9. Jeg er helt enig Nola :-) det er så vigtigt at nyde hverdagen og de små ting i livet, om det er naturen, kunst, nærværet eller hvad vi vælger at have fokus på, er fuldstændigt ligegyldigt, så længe vi er i kontakt med os selv og vores omverden.

    Smuk bygning...

    Ha´ en dejlig søndag og nyd dagen!
    Kram OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tina! Især i disse medie-tider skal vi huske at verden også drejer udenfor skærmen ;-)
      God uge til dig :-)
      Kram

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!