17. september 2013

Lige på grænsen



Vejret har spillet os et pus i de sidste par weekender. Vi havde flere gange planlagt en vandretur, men ændrede så planer da vejrudsigten viste regn. Og det endte med at dagene blev fulde af sol og det perfekte vandrevejr, så vi ærgede os godt. I søndags trodsede vi alt, blev lidt stædige og ville ud af vandre lidt, uanset vejr!!
Det blev en smuk tur med både sol og regn. Skoven er stadig grøn, men flere steder står den lige på grænsen til at kippe over i de smukke efterårsfarver.

God uge til dig :-)

18 kommentarer:

  1. Og i lige måde Nola. :-)

    Her er vejret også skiftende - og det i løbet af flere gange på en dag. Pludselig skinner solen og bare en halv time senere, så står det ned i tove, for igen at blive solskin. Det er vist det der kaldes efterår - selvom jeg helt ville undvære. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, solskin og regn blandet sammen er det ene og kulde noget andet. Men det som jeg syntes er allermest træls er at det bliver tidligere mørkt og senere lyst. Men sådan er det jo :-)

      Slet
  2. Sikke nogle dejlige billeder, Nola - vejret er lige så drilagtigt her i øjeblikket, og nu må vi nok vænne os til, at det er efterår :)
    Ha' en dejlig uge!

    SvarSlet
    Svar
    1. det må vi. Det er også ok, for vi har jo haft en fantastisk sommer :-)
      Også en god tid til dig, Madame :-)

      Slet
  3. Tak i lige måde, og det må være skønt at have bjergene i nærheden til en vandretur. Begge dine billeder er utrolig smukke, både udsigten og nærsigten ;-) Her er det også bygevejr, så ind imellem bliver jeg ringet op af landmanden, som skal vide om radarbillederne siger noget om længden af bygen. Kartoflerne må jo ikke blive våde under optagningen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det helt sikkert Lene, og vi nyder det meget. Jeg så lige da jeg kom hjem at den første sne er kommet i bjergene, men den bliver sikkert ikke liggende.
      Godt at du kan hjælpe indefra ;-) Jeg var ikke klar over at kartofler var så svære at høste. Håber I får dem indenbords uden for megen regn :-)

      Slet
  4. Uh, vi har været lidt bekymrede for det vejr, for der var regn på skemaet her i det bayerske og i det østriske, men nu ser det heldigvis ud til at vende fra på fredag - det skulle holde tørvejr og temperaturen bliver fin til vandreferie :-P

    Kan du have en rigtig god uge og jeg håber at weekenden byder på perfekt vandrevejr hos jer ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja her ser det også ud til at blive skønt efterårsvejr igen til weekenden. Dejligt for jer, for det er nu en smule surt at vandre i tåge og regn og vide at panoramaet er fantastisk....bagved skyerne ;-)
      God pakning til jer og kom godt afsted :-)

      Slet
  5. Whau! Sikke smukke billeder og sikke da et S M U K T landskab!
    Når bare man er klædt ordentligt på, så er det altså skønt at komme ud i den friske efterårsluft. Det giver en masse skøn energi...og en helt naturlig træthed bagefter ;o).
    Ha' en dejlig aften. Kærlige hilsner fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er herligt Anette!Der er fuld mediation over det, og jeg elsker at lade tankerne flyve under sådan en tur :-) Og ja, en herlig naturlig træthed man føler bagefter.
      Dejlig dag til dig også:-)

      Slet
  6. Åhh Nola sikke nogle smukke billeder:)
    Godt i kunne få jeres tur alligevel:)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, nogen gange bliver man bare nødt til at tvinge noget igennem hehe! Men vores tur fik vi da :-D
      Også et kram herfra!

      Slet
  7. Smukke billeder Nola, det er bare blevet efterår nu, det ene øjeblik skinner solen, og kort efter styrter det ned med regn og hagl.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. ja sådan er det. Det er også fint med mig, men som tidligere nævnt, er det mørket som jeg har størrer problemer med :-)
      God onsdag :-)

      Slet
  8. Vidunderlige billeder fra en dejlig vandretur.
    Her er vejret lidt en blandet fornøjelse, efteråret er kommet. Strømper og selv handskerne er fundet frem, jeg cykler, så handskerne er til morgenturen :-) - Flere eftermiddage ville sandalerne været ønskelige, men jeg vil ikke fryse om morgenen ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. det er jo typisk efterår, og sådan skal det være. Jeg syntes heller ikke at der er noget værrer end at fryse, især om fødderne. Men vi klarer det :-)

      Slet
  9. SMUKKE billeder, det ligner næsten en golfbane det første billeder, så flot grønt græsset er og jeg elsker denne efterårstid :0) Men jeg er også født i oktober, så måske derfor!

    Håber du har nydt ugen indtil nu, imorgen rejser jeg til Island og er virkelig begyndt at have store sommerfugle i maven :-)

    Stort kram herfra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret, det ser helt uægte ud, men efter en uge med regn ind imellem, var det virkelig skrigende grønt når solen kom frem.
      Uhh Island lyder spændende!! Det har jeg tilgode.....nyd det rigtigt og jeg glæder mig til at se billeder :-)
      God tur og take care :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!