20. september 2013

Teori og en smule praksis


I går blev den 1. kursusaften holdt. Den bestod (som 1. kursusdage/aftener jo gør) mest af teori og kun en smule praksis. Det er lidt svært, for det kribler i fingrene at komme til at udfolde sig og prøve tingene af. Men til gengæld fik jeg en del svar på de ting som ikke altid har virket som jeg gerne ville og fik også dybere kendskab til hele processen. Vi prøvede at lave et fællestryk med skabeloner, hvilket faktisk er en udmærket ide til mindre oplag eller endda til skoleundervisning, man bliver nemlig fri for hele belysningsprocessen. Der blev talt om finheder af væven, rengøring af rammen, maling og materialer som er mulige at trykke på. Endelig kunne vi belyse rammerne efter vores egne mønstre, 8 minutter under højfjeldsolen og emulsionen blev vasket af. Det er et fedt øjeblik når mønstret tryller sig frem :-) Og nu skal jeg væbne mig med tålmodighed til næste torsdag hvor selve trykkeriet endelig kan komme igang! Og jeg glæder mig for mavefornemmelsen er god :-)

Billederne er små indtryk fra ateliet, og trykkene fra tidligere deltagere.

God fredag...fuld af tålmodighed ;-)

21 kommentarer:

  1. Det er vidunderligt at trykke. Jeg har selv haft det lagt på hylden i nogle år men hvor er det skønt at være kommet i gang igen :-) glæder mig til at følge med i dit trykkeri også!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det! Jeg er især meget imponeret over hvordan du forbinder serigrafi og broderi. Det ser fantastisk ud :-)

      Slet
  2. Hvor er det dejligt - skønt at der lige var et kursus :) det ser så spændende ud :)

    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er meget spændende Marianne, dejligt at udfordre sig selv med nyt.

      Slet
  3. Dejlige billeder - det må være utroligt spændende!
    Rigtig god weekend :)

    SvarSlet
    Svar
    1. det kan du tro det er, og spændende hver gang man flytter rammen, om det nu bliver som forventet :-)
      god uge til dig :-)

      Slet
  4. Det ser skønt ud! Jeg har selv lavet en del tryk i sin tid, godt nok mest på tøj og det er en utroligt spændende proces fra ide til resultat. Glæder mig meget til at se dit tryk :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja du kan tro at jeg er spændt på hvordan det ser ud på papir og stof :-D En meget interessant proces, hvor jo egentlig selve trykket er en ret lille del :-) Dejligt at du følger med .-)

      Slet
  5. Super flotte rammer I har fået lavet, din bjørneklo er bare blevet rigtig flot.
    Uhh Nola, jeg er helt oppe at kører når jeg læser dit indlæg, glæder mig til at se here ;O) ....fortæl fortæl.


    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg glæder mig også meget, og kan næsten ikke vente til det bliver torsdag :-D Syntes også at rammen ser fin ud.....men hvem ved.....sove 3 gange ;-)

      Slet
  6. Sikke nogle fine rammer:-) Glæder mig til at se dem trykt!

    SvarSlet
    Svar
    1. det kan du tro at jeg også gør :-D Håber at de bliver som forventet :-)

      Slet
  7. Dejligt med teorien, den er dejlig at have med, og giver langt flere muligheder fremover.
    Det bliver spændende hvad du får med ved næste kursusdag.

    Ønsker dig en fortsat god søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du fuldstændig ret i! Men tålmodigheden bliver altså lige sat på en prøve ;-)
      Dejligt uge til dig :-)

      Slet
  8. Hvor ser den fin ud der på rammen Nola...pyyyhh...jeg ville bare være voldsomt utålmodig. Man ved jo godt det er vigtigt med teorien også (og heldigvis fik du jo også svar på noget af det der havde drillet lidt... så hjælper det lidt :-)) Glæder mig til at se når du har været igang... Ps; sender dig lige en mail en af dagene...

    SvarSlet
    Svar
    1. det er jeg altså også Anne-Mette, men det hjælper jo ikke rigtig noget ;-) Set i bagspejlet er det jo rart nok at få det hele med.
      Glæder mig til din mail...... :-)

      Slet
  9. Sikke et spændende kursus!!! Svært men dejligt at være utålmodig - en skøn følelse at skulle igang med noget nyt. Og dejlig bonus at man kan få adgang værkstedet bagefter!! Glæder mig til at se hvad du får lavet fremover. KNUS

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en luksus at lære noget nyt og være vildt optaget af det :-) Ja, absolut en stor bonus at kunne benytte værksted og grej :-9
      Dejligt du følger med :-)
      kram herfra

      Slet
  10. Det ser spændende ud.. Og kan jeg kun nikke genkendende til at det er rart at slippe for belysningsprocessen..

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg kunne faktisk godt tænke mig at prøve hele processen selv, men den er både dyr og lidt tricky. Spændende hvad det ender med :-)

      Slet
  11. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!