25. september 2013

Til månen og tilbage

I de sidste par dage er vi blevet forkælet med fantastiske solop- og nedgange. Vejret er fantastisk om dagen, det er varmt og klart og hele bjergkæden ses tydeligt. Og når mørket falder på står også månen flot og klar! Der er bare det helt specielle ved månen, den fascinerer som knapt noget andet, den er fuld af  mystisk og knapt til at få blikket fra igen! Jeg kunne ihverttilfælde kigge på den i timevis........

Billederne er fra sidste år hvor vi var til foredrag i observatoriet og kigge i den store stjernekikkert. En stor oplevelse og meget spændende at se månen så tæt på.

Ønsker dig en himmelsk dag ;-)

P.S Billedet af månen er taget med mit lille pocketkamera igennem stjernekikkerten :-)

12 kommentarer:

  1. Det må have været en spændende oplevelse at se månen gennem en stjernekikkert - dejligt billede, du har taget. Solopgave og -nedgange kan være utroligt smukke :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. det var helt specielt, også fordi jeg i virkeligheden aldrig har set den så tæt før :-)

      Slet
  2. Imponerende billede du har fået taget af månen. Virkelig flot:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. tak! det var for mig også en helt gåsehudsoplevelse :-)

      Slet
  3. SUPER fedt billede og så taget af et lille lommekamera :-)
    Ja solop og nedgange er lige fascinerende, uanset hvor i verden vi befinder os, dragende!!
    Ha´ en dejlig torsdag Nola - kram OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. det er de nemlig! Der er også noget specielt over at enten en ny dag står for døren eller at den slutter :-) Nå, det var lidt sentimentale tanker.
      God weekend til dig. Kram herfra .-)

      Slet
  4. Vejret lyder som det danske, ja altså bortset fra at vi ikke kan se nogen bjergkæde ;0)) .
    Hvor må det ha været spændende i observatoriet - og sikke et billed wow, vildt :)
    Ønsker dig en dejlig torsdag - Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. ja for øjeblikket er vejret nok næsten ens, bare jeg tror at vi tit har et par grader varmere. ;-0 du har ret, bjergkæden kunne I da godt låne lidt.....men så vil jeg til gengæld have havet ;-0
      god weekend til dig :-)

      Slet
  5. Jeg kan blive vildt betaget af naturen... de sidste morgener har jeg haft lyst til at ringe til jobbet og sige jeg ikke kom og i stedet pakke hundene og tage på stranden og nyde de smukkeste solopgange... men det kan man desværre ikke leve af.

    Håber det smukke vejr holder ved over weekenden, så der er tid til at nyde det.

    SvarSlet
    Svar
    1. hihi den tanke kan jeg da også godt få, selvom jeg er ret vild med mit job. For man er jo nødt til at nyde når vejret er til det.
      Nu er vi på ferie, og her i Spanien er det vældig fint :-)

      Slet
  6. Der er jeg helt enig med dig,der er bare noget særligt ved den måne der;)
    Sikke et billede du fik fanget der,smukt,smukt,smukt;)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. ja ikke! Den var helt vidunderlig og underligt at se kraterne så tydeligt.
      kram til en dejlig weekend .-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!