21. oktober 2013

Dublin - the last


I løbet af de 3 dage vi var i Irland nåede vi at sove 3 forskellige steder, hvoraf dette værelse var det absolut bedste. Jeg var helt vild med det! Ikke fordi at det lige er min stil, men det var bare så overdrevet og gennemført 1800 års irsk stil som forøvrigt hele hotellet var. Det var sjovt at prøve at være prinsessen på ærten for en nat :-)
Aftenbilledet er fra Dublin. Det er en by som jeg påstår ikke er særlig smuk, ihverttilfælde ikke sammenlignet med de fleste andre europæiske byer, men den udstråler en charme og varme, som udelukkende er irlændernes fortjeneste. Der spilles musik overalt, på gaden, i puben og selv på hotellet. Vi oplevede irlænderne som et stolt og varmt folk.
Nu er der heldigvis udsigt til at turen måske snart kunne gå derover igen.....for ældstepigen har booket et 3 mdrs sprogophold i Dublin som starter i januar :-)

Og ellers sker der utroligt spændende ting her i mit lille liv...glæder mig meget til at fortælle jer om det en af de næste dage.

15 kommentarer:

  1. Super fin blog du har her, den vil jeg glæde mig til at følge. Du tager rigtig gode billeder ;-)

    Kh Camille

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha' Camille :-) .....skønt du kiggede ind og velkommen til :-)

      Slet
  2. Det er da også helt fantastisk det værelse .
    Glæder mig til at høre mere om hvad du har gang i :0)
    Må din tirsdag gøre dig godt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja sjovt at prøve og herligt at ligge og kigge ud af de kæmpestore vinduer :-)
      Tak, min tirsdag var helt fin, håber din også :-)

      Slet
  3. Irland ser ud som et besøg værd, og det må have været herligt at være prinsesse for en dag (og nat) :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var skønt det hele Lene, og kan stærkt anbefales .:-)

      Slet
  4. Det lyder altså som en vildt spændende tur! SIKKE et værelse altså :-O Armen, det er jo vildt gennemført. Det er bestemt heller ikke min stil, men jeg har alligevel en svaghed for den dér følelse af at være en del af en kulisse, eller at være museumsgæst med særrettigheder til at røre ved og benytte inventaret - det er da en sjov oplevelse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var 3 intensive dage! Du har ret, man følte sig helt sat tilbage i tiden og jeg tænkte da også på hvem der mon havde overnattet der i årtier. Forøvrigt havde Joakim og Alexandra tidligere også boet på hotellet :-)

      Slet
  5. Det var da alligevel et imponerende værelse. Heller ikke min stil, men også jeg ville have elsket at bo der en dag eller to :-)

    Vi var i Skotland sidste efterår og boede også der på nogle spøjse, morsomme og underligt fortidige hoteller, som bød på skotsketernede gulvtæpper (forstå det, hvem der kan, for det var jo i Skotland), snoede og hemmelige gange og trapper og tapeter, man slet ikke troede fandtes mere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, herligt at poppe ind i en eventyrverden for en tid :-)
      Det lyder herligt og jo netop det som jeg syntes er så forrygende charmerende ved både Skotland, Irland og England for den sags skyld. Det er bare deres stil :-)

      Slet
  6. Hvor er det spændende for din datter, at hun skal på sprogophold i Dublin og opleve musikken og hele den irske atmosfære.
    Wow, hvad er det mon, der er ved at ske i dit liv ... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det glæder jeg mig også meget over! Syntes at det er herligt når de har modet og glæden ved at tage ud og opleve noget......og jeg er sikker på at hun kommer noget mere moden hjem efter de 3 mdr ;-D

      Slet
  7. Smukke billeder som altid:-)
    Kh Pernille

    SvarSlet
  8. Jeg kommer selv jævnligt i Irland, nærmere Belfast, men det er i forbindelse med mit arbejde, og der bliver ikke tid til så meget sightseeing, desværre.

    SvarSlet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!