2. oktober 2013

Hola !!

Efter at have akklimatiseret os en dag, besluttede vi os til at gå op på det markante bjerg som ligger bag Marbella. Det hedder La Concha og er 1215 m højt. Navnet betyder musling på spansk, måske fordi det i formen minder meget om en. Det blev en vandretur på 7 timer, startende mellem oliventræer, op i gennem pinjeskoven og til sidst langs hele højderyggen og hen til det højeste punkt, hvor vi blev belønnet med den smukkeste udsigt ud over hele solkysten. Faktisk lå toppen i tåge da vi startede, så vi var slet ikke sikre på at nå derop og havde da også forberedt os lidt på at vende om, da det er for farligt at vandre i bjergene når tågen umuliggør det at finde stierne. Men vi var heldige, og 1/2 time før vi var fremme, klarede det op :-) En herlig tur!!
Dagen efter stod den på afslapning......... :-)

1. Hvor herligt med sådan en start på ferien - så har man lige "set det hele sådan lidt fra oven"!
    Der ser super smukt ud!

*SMIL* Dorthe

1. du har ret, det var en god tur mens man stadig var oppe i gear ;-D Nu er vi lidt mere afslappede hihi

2. Sikke en udsigt - skøn oplevelse! Men det må have været længe at vandre i 7 timer :)

1. Det var ok, vi vidste det på forhånd og havde proviant med i rygsækken :-)

3. Svar
    1. Skønt at bevæge sig i naturen :-)

4. Ih, hvor har jeg altså tit lyst til at være der hvor du er :)

1. hihi det var sødt sagt. Jeg værdsætter det også højt :-)

5. Det må være fantastisk med en sådan vandretur - men det er det aldrig blevet til for mit vedkommende :0/
    Smukt ser det ud :)

Marianne

1. det var en skam, for det er virkelig en berigelse at bevæge sig i naturen og opleve hvor megen magt den har. Og det var en herlig udsigt, dejligt at du følger med :-)

6. Hola Nola ;-) Sikke et smukt sted og hele vandreturen værd. Godt I nåede derop uden tåge. Nyd ferien♥

1. det var meget heldigt Tina, men det ved man jo aldrig, for vejret kan ændre sig ret hurtigt!

7. WOW for en fantastisk udsigt. Det var da hele vandreturen værd... og sikkert også alt det andet i oplevede... ;-)

1. det var det hele værd! Og nu bagefter syntes vi at det er "vores" bjerg når vi sidder her på terassen og kigger op på den ;-)

8. Fantastisk udsigt i kom op til og man kan godt se at i er tæt på skyerne ;-)
    Vi tog selv en tur i Østrig i sidste uge hvor der var ret tæt, men stierne var brede og vi kendte vejen op, så det var ikke så slemt at fortsætte, men det klarede også op da vi nåede toppen :-)
    Rigtig god ferie! Det ser virkelig lækkert ud :-)

1. det hele værd Annemette! Vejen var ret svær at finde og sti var der ikke noget af - vi måtte gå efter stenbunkerne som var opsatte som ledetråd. Hvilket ikke altid var lige nemt.

9. Tænker på hvordan det er at gå ned igen. Er det hårdt ved knæene og hvordan med ens tæer som sikkert kommer helt frem i skoene. Eller er det ikke noget problem?

1. du har ret, det er noget hårdere at gå nedad end opad! Det mærkes helt sikkert i knæ og lår, som også bliver lidt trætte og geleagtige med tiden. Hvis man ikke har vandresko/støvler som er store nok på, kan det blive et ret smertefuldt problem. For 4 år siden oplevede jeg det desværre selv ret kraftigt på en nedstigning hvor vi trekkede i Mont Blanc massivet - det bliver en laaaaaang tur og hvert skridt mærkes! En tommelfinger regel er 1 1/2 nummer størrer end man normalt ville vælge.

2. Tak for svaret Nola. Jeg havde aldrig overvejet at støvlerne skulle være 1 1/2 numre for store.

10. Det lyder spændende og udfordrende :-) Herligt at bruge sig selv på den måde...
    Ha´ en skøn fredag og weekend Nola, stort kram

1. det var en dejligt tur, og man er så herligt træt og afslappet bagefter :-)
      Også en dejlig weekend til dig. Kram sydfra

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!