4. november 2013

Biometrisk billede

Engang i foråret var jeg på en fotoudstilling hvor dette billede var udstillet. Det var hængt op i kæmpe format og på afstand så man kun lyse prikker på en sort baggrund, først da man kom nærmere gik det op for betragteren at de lyse prikker faktisk var ansigter. Jeg kom i snak med kunstneren, som fortalte at han har gjordt det til sit livsprojekt at fotografere og samle ansigter. At se det individuelle i dem og dog samle dem til en enhed i det store billede. Jeg var ret fascineret af både ide og omsætning og ville gerne hjælpe ham med samlingen. Så han var herhjemme og fotografere os og nu er vi blevet en del af kunstværket "biometrisch". Hvis du leder efter os, får du lige dette lille tip....vi er hverken en af dem der har knurrehår eller en stor våd sort snude ;-)
Du kan se hele billedet af kunstneren Bolli her.

Rigtig god tirsdag :-)

18 kommentarer:

  1. Det er en skøn virkning - spændende - og rigtig godt fundet på!

    SvarSlet
    Svar
    1. Syntes jeg også - og tænk sig at have et livsprojekt :-)

      Slet
  2. Fantastisk og fedt i har lyst til at "lege" med ;-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Til sådan et sjovt projekt, bliver man da næsten nødt til det :-)

      Slet
  3. FEDT!! billede - virkelig go idé (og hvor sjovt i fik mulighed for at lege med :-) )

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg er også vild med det og gad da godt at have et i stort størrelse til at hænge herhjemme. Jeg elsker portrætter og kunne kigge på ansigter i timevis ;-)

      Slet
  4. Nej hvor er det sjovt !
    Vild idé :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. fed ide, syntes jeg. Og det sort/hvide understreger lige det hele :-)

      Slet
  5. Et herlig prosjekt! Så artig å få være med ; )
    Ønsker deg en riktig god dag, Nola!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, og lige noget for dig! Du fotograferer jo også de mest fantastiske portrætter.
      God dag til dig også Anita - håber du har det godt :-)

      Slet
  6. Ideen kan jeg godt se hvor kommer fra. Har et billed fra et højskole ophold, hvor deltagerne alle er afbilled med ansigter i midten er der et billed af højskolen, baggrunden er hvid. på afstand ses kun højskolen, og jo tættere man kommer på ses vi deltagere.Det er taget i 1983.
    Så har fotografen her leget videre, super sjov ide.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det er imponerende hvor billeder kan ændre sig alt efter afstand. Og efterhånden er det nok svært at finde sin helt egen og nye vej :-)

      Slet
  7. Fedt projekt kunstneren har gang i :-) Og vildt spændende for andre at se på. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også vild med ideen, tænkte faktisk på at man jo godt selv kunne lave noget magen til med sin egen familie, næsten som et slagt stamtræ. Det kunne være meget fedt!

      Slet
  8. Svar
    1. det er herligt og lidt sjovt at være en del af det :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!