23. november 2013

Blickfang Zürich

I denne weekenden er der Blickfang i Zürich. Det er en international designermesse for møbler, mode og smykker. For det meste er det unge upcomming designere, produktudviklere eller kunstnere. Det er altid spændende, for man får et indblik i hvad der rører sig for tiden og da designerne for det meste selv står i deres stand, er der mulighed for at høre og spørge om materialer, tilblivelsen og ideen bag deres produkt. Blickfang messen i Zürich er blevet holdt i 15 år og der er denne gang 220 udstillere fordelt på 3 etager!
Jeg tog derind igår efter arbejde, da weekenderne plejer at være fuldt proppet med mennesker. En skøn messe, med alt lige fra briller, dyre smykker, billige smykker, lampeskærme, ski, en del flot designertøj, keramik, sko, møbler af forskellig art, tæpper, højtalere og ure. Ja, simpelthen noget for enhver smag. Og frem for alt, ting som ikke de fleste har.....eller ihverttilfælde ikke endnu! I får lige et lille indblik i hvad der altsammen var, men hvis du har lyst til at se lidt nærmere på udstillerne, så kig herind. Til venstre under Aussteller finder du en liste.

Jeg købte et par småting, som jeg sikkert viser her på et senere tidspunkt :-)

18 kommentarer:

  1. Jeg har forelsket mig i ringene og de dertil hørende øreringe (Haldimann) :-) Det må være spændende at følge med i hvad der er næste nye hotte stil :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, ringene er vildt flotte! Og som du sikkert har set har de en onlineshop :-)....der skal jeg vist også ind og kigge lidt nærmere ;-) En af schweizerne skrev til mig at når man tilmelder sig på Haldimann får man et gavekort på 8 Euro, så det skader jo ikke på prisen :-)

      Slet
  2. Ja, her må tørres lidt øjne. Og ja Lene. De der ringe.

    SvarSlet
    Svar
    1. De er bare så skønne, og det smarte er at man kan skifte ringskiven og beholde selve ringen. Smart!

      Slet
  3. Her var det mye fint, nytt og spennende! Kunne godt ha tenkt meg en tur dit! : )
    God søndag til deg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Altid dejligt at lade sig inspirere :-)
      Dejlig uge til dig Anita :-)

      Slet
  4. Interessant med upcoming designere, og som du skriver en god måde, at følge med i hvad trenden er/bliver :-) God søndag - kram OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker sådanne inspirationsmesser/udstillinger ;-)
      God uge - kram herfra :-)

      Slet
  5. Sikke et pragtfuldt sted og en rigtig god ide. Der var flere af de ting du har taget billeder af som jeg kunne bruge ;0)

    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Også jeg Marianne ;-) Men jeg holdt mig ret godt i skindet......heldigvis har de fleste jo en hjemmeside og en dertilhørende onlineshop hehe :-)

      Slet
  6. Hvor er det spændende at se hvad der rør sig, Prøve at spå om, hvad der slår igennem, hvor?

    Jeg kan se flere har ytret sig om ringene. Det var også dem jeg faldt i staver over.

    Ønsker dig god arbejdslyst, til den sidste uge inden julemåneden december tager fat.

    SvarSlet
    Svar
    1. Glemte lige Den røde cardigan og nederdelen, det er lige mig, wauh.

      Slet
    2. Det er virkelig sjovt at se. F.eks er kobber ikke slået så meget igennem her som i DK, men det kommer langsomt nu! Ja, ringene er bare skønne! Og så smarte at man kan skifte skiven :-)
      Uh ja, nu skal der snart pyntes op :-) jubiii
      God uge til dig Karin :-)

      Slet
    3. Tøjet er nemlig rigtig fint....men det var også lidt dyrt :-/

      Slet
  7. Es war einmal mehr sehr schön! Faszinierend finde ich ja immer, dass mein Mann immer mehr findet was er unbedingt haben muss :-)

    Einen schönen Wochenstart wünsch ich Dir!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, es war wirklich sehr schön. Und sehr interessant zu sehen was momentan läuft. Vor allem ist mir aufgefallen das wir hier noch nicht so auf den Kupfer-Trend sind wie zb in Dänemark, aber ich denke es kommt jetzt langsam :-)
      Haha, das ist ja schön, dann brauchst du immer weniger überzeugungskraft ;-)

      Dir auch eine superschöne Woche....ich finde es ganz toll das du einen Kommentar hinterlassen hast - freut mich sehr!!!

      Slet
  8. Wauw. kan godt forstå at du var mere til Blickfang i Zürich end her i København. Øj du har fået fanget mange flotte ting med dit kamera

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, der skete en smule mere her ;-) Men interessant at se forskellen. Der var maaaaange gode ting...men jeg holdt mig rimeligt tilbage ;-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!