14. november 2013

Et minde


Grønland har siden min barndom og skoletid fascineret mig. Ønsket om at besøge dette land og se om mine forestillinger holdt, blev med årene ikke just mindre, og for 1 1/2 år siden havde vi muligheden for at komme derop en uge. Det var en uge med kulde, sne og tåge ..... men helt fantastisk i kultur, indtryk og bare følelsen af endelig at være der.
Da jeg for et stykke tid siden flyttede kontor og skulle have lidt nyt til væggene, fik jeg hurtigt overtalt min kollega til at vi skulle bestille et billede jeg tog i Ilulissat. Vi har fået det forstørret op i størrelse 120 x 50 cm og lagt bag plexiglas, og siden i eftermiddags hænger det flot på væggen!
Jeg syntes at det passer godt til mit arbejde. Det er farverne på husene som dominerer, og det er lige meget om det er sommer eller vinter, for med den sparsomme vegetation de har deroppe, siger grønlænderne; de farvede huse er vores blomster.
Så nu kan jeg nyde og drømme hver dag på arbejdet :-)

Rigtig god weekend :-)

27 kommentarer:

  1. Dem der har været i Grønland taler meget om lyset, det er jo noget du bruger i dit arbejde, og altid tænker ind, i meget af det du laver i fritiden. Måske derfor denne interesse for Grønland.

    Dejligt din kollega var med på ideen.

    God weekend om nogle timer.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, måske lyset men helt sikkert også den rå natur. Jeg har verdens bedste kollega :-D

      Slet
  2. Virkelig fint! Nu får jeg også lyst til at fremkalde egne billeder så store og på plexiglas.... ;) Nyd weekenden. R

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg kun anbefale! Når de får en anden dimension, præsenterer de sig fantastiske!!

      Slet
  3. Så fint at du fikk muligheten til å besøke Grønland! Ditt bilde på veggen er lekkert! Virkelig noen flotte farger på husene, gjør seg i det hvite landskapet!

    God helg til deg, Nola : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Er lidt forelsket i Grønland, det er bare så anderledes og dog en del af os. Og jeg er meget glad for billedet :-)
      God uge til dig Anita :-)

      Slet
  4. Sikke et vildt flot billede. Jeg var også på Grønland i 2001, en helt fantastisk oplevelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så kan du jo levende sætte dig ind i det :-) Ja, et vildt fascinerende sted!! Et sted hvor jeg ihverttilfælde skal hen igen (hvis jeg selv skal bestemme)

      Slet
  5. Fantastisk minde du har taget der og Grønland, det vil jeg til en dag! :)
    Tak for den super gode idé, det vil jeg da lave til mit kedelige kontor jeg har nogle rigtig fine naturbilleder fra vores rejser... Har du lavet dem online via webshop, eller hos en fotohandler?

    Rigtig skøn weekend
    Kram OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ville også lige være et sted for dig, tror jeg :-)
      Dejligt du kan bruge ideen! Man har nemlig så mange billeder som bare ligger på computeren og som sagtens kunne trænge til at blive vist på væggen! Jeg bestilte det over en webshop, men tror at resultatet bliver det samme.
      Dejlig uge til dig :-)

      Slet
  6. Utrolig flott bilde. Så vakkert med de fargerike husene mot den hvite snøen. Dette likte jeg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg er også selv vældig glad for det :-)

      Slet
  7. Ihhh Grønland, sad lige og tjekkede ud, om jeg kunne få en billet til Nuuk. Min eks. holder jul i år, og jeg kunne have lyst til at komme tilbage efter 12 år. Og Nuuk i julen er noget helt særligt. IGGU Nuuk, asavakkit!

    SvarSlet
    Svar
    1. uh det lyder spændende!! Har du boet deroppe længe? Ville da også være ret vild med at opleve julen i Nuuk ;-)
      P.S. desværre finder jeg ingen blog under dit link....gemmer det sig måske et andet sted?! :-)

      Slet
  8. Meget smukt billede! og rigtigt fint bag plexiglasset :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Er også ret vild med det Louise :-)

      Slet
  9. Smukt smukt billede! Det kan jeg godt forstå, du gerne vil kunne kigge på hver dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja ikke - så kan man drømme sig lidt tilbage :-)

      Slet
  10. Smukt billede og det bliver da bare endnu smukkere i plexiglasudgaven ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemette. Jeg er ret vild med formatet også, faktisk burde man få hængt flere af sine gode billeder op :-)

      Slet
  11. Kære Nola Min blog er rigtig nok, men linket er ikke retvisende. Hvis du skriver sidsephos.dk så er du der. Jeg har ikke nogen blogspot blog.

    SvarSlet
  12. Og ja, jeg boede der i 4 år. Og græd da jeg kom til Danmark igen. (c:

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forestille mig! Det er noget helt specielt deroppe :-)

      Slet
  13. Sikken skønt billede og en god måde at præsentere det på.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, så går det ikke så hurtigt i glemmeren :-)

      Slet
  14. Hvor er det en god ide med plexiglas. Det ser fantastisk ud og dit billede er dejligt :)

    SvarSlet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!