13. november 2013

Lige før det vender

Vi har i år haft et langt og smukt efterår. Dejlige varme dage i gyldent lys. I den sidste uges tid er det pludselig blevet koldere, om natten går det næsten ned til frysepunktet. Sneen i bjergene er faldet og skisæsonen er mange steder i gang.
Det er  en tid hvor vi rykker tættere sammen, planlægger og hygger indendøre. Følelsesmæssigt bliver mange ting mere intensive, meget er ikke en selvfølge men værdsættes højt. Jo ældre jeg bliver, jo mere bevist oplever jeg årstidernes skift. Vi forbereder os ihverttilfælde langsomt på vinterens komme :-)

13 kommentarer:

  1. For et nydelig høstbilde du har tatt, Nola! Elsker disse gyldne, varme høstfargene!
    Jeg har alltid vært glad i de fire årstidene - kanskje setter jeg enda mer pris på de nå etter å ha bodd "ute" i 5 år. Har savnet spesielt høsten. Gleder meg til å komme hjem... fyre på peisen og tenne stearinlys... mmm det blir koselig det! ; )

    Ønsker deg en riktig god dag : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha' Anita :-) Hvis man pludselig ikke har noget, værdsætter man det helt sikkert anderledes. Jeg troede faktisk at du var taget hjem - ihverttilfælde rigtig god hjem-flytning når det er så vidt.
      Dejlig dag til dig også :-)

      Slet
  2. Et vidunderligt billed. Tak for det - det er smukt.
    Yngste er lige hjemme på besøg, og hun fortalte lignende omkring vejret i Rumænien, De første dage her i ugen mærkede hun skiftet. Slut med dagtemp. over de 20 grader når solen er fremme. Hun kunne mærke vinteren er på vej, Er så spændt på om i fortæller om lignende vejrlig fremadrettet.
    Ønsker dig en dejlig vidunderlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sjovt, det er muligt at Rumænien ligger på nogenlunde samme breddegrad. Nyd hende så længe hun er hjemme :-)
      Også en dejlig dag og aften til dig :-)

      Slet
  3. Så smukt at læse og et vidunderligt billede! Jeg har det som dig, og jo ældre jeg bliver, jo mere bevist er jeg om årstidernes skiften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må være en af "alderdommens" fordele eller ulemper?! :-)
      Dejlig aften til dig :-)

      Slet
  4. Virkelig et smukt billede Nola, elsker de gyldne farver og årstiden! Hyggeligt at rykke nærmere hinanden og lave stemningen blive mere intensiv med stearinlys, hygge, lune tæpper og nærvær :-) Jeg er faktisk vild med alle årstiderne, på hver sin måde... Ha´ en skøn torsdag og weekend når du kommer dertil.

    Kram fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg også! Hver årstid har sin charme, fordele og ulemper ;-)
      Også en dejlig weekend til dig .
      Kram herfra :-)

      Slet
  5. Hvor er det smukt - og ja årstidens skifter, og herhjemme har vejret også,ændret sig den sidste uge - blevet koldere. Den største forskel er nok at der ikke er faldet sne ;0)) .
    Elsker virkelig årstiderne, nu er det årstiden til at gå i hi :0)
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig, årstiden til at gå i hi i! Det tænker jeg også tit om aftenen, når energien er ude tidligere end ellers :-)

      Slet
  6. Smukt billede og smukke ord. Jeg er VILD med vinter - især når der er sne, frost og højt til himmelen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vild med vinter....er jeg ikke ligefrem.....men kan også godt nyde en smuk vinterdag når sneen knistrer under støvlerne og solen skinner fra en blå himmel....men ligeså træls syntes jeg også det er når det bare er koldt og smattet :-)

      Slet
  7. Smukt billede - du er virkelig god til at fange de små glimt; farver, mønstre, former... meget inspirerende :)

    SvarSlet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!