27. november 2013

"Lucy"

Traditioner hører især julen til, og jeg elsker dem! Hvert år er det for mig et højdepunkt når julebelysningen på Bahnhofstrasse bliver tændt. Den har endda et navn; "Lucy in the Sky with Diamonds", til daglig bare kaldt "Lucy" :-) Den består af 11'500 små lysende LED krystaller og bliver tændt om morgenen og efter kl. 16 om aftenen - og det er en drøm at gå nedenunder og føle at det regner med stjerner. I hele december lægger jeg min vej forbi så tit som muligt.
Tidligere så julebelysningen også sådan ud, bare med de gammeldags almindelige pærer. Så besluttede man at det var på tide at få lidt fornyelse og fik 2 kendte lysdesignere til at lave et nyt og moderne. Det bestod i lange LED rør som skiftede lysstærke i bølger vi taler slet ikke om hvad det kostede.....og som der ofte sker i eventyr....så var hele Zürichs befolkning så skuffede og utilfredse med denne nye belysning som var alt for moderne til at være hyggelig, at byen for 2 år siden besluttede at ændre hele konceptet igen....så nu lever vi alle lykkeligt til vores dages ende med "Lucy"! :-)

31 kommentarer:

  1. die Google Übersetzung ist herrlich :-)

    ich liebe lucy auch!!!

    lg -Maya

    SvarSlet
    Svar
    1. haha ich habe die auch gerade selber ausprobiert, so schlecht ist die gar nicht ;-)
      Schön das du hier mitliest, obwohl es ein bisschen holprig ist, es freut mich sehr :-)))

      jaah, Lucy ist ganz grosse klasse....werde noch ein paar mal gehen im Dezember :-)
      Lg Nola

      Slet
  2. Am Samstag werde ich sie auch sehen... die hübsche Lucy!
    Liebste Grüsse
    Melanie

    SvarSlet
    Svar
    1. Und jetzt hast du sie schon gesehen....und sogar noch was gewünscht. Ja, die ist wunderschön!
      Schön das auch du den Weg auf meinem Blog gefunden hast, das freut mich sehr!!!
      Herzliche Grüsse
      Nola

      Slet
  3. Heldigvis spreder det sikkert mange drømmetanker og indre fyrværkerier. Og LED er i virkeligheden temmeligt energirigtigt. OG hvor er det smukt, og som du tidligere skrev, billedet yder absolut inger´n retfærdighed,

    SvarSlet
    Svar
    1. LED er nemlig ret energirigtigt, når det nu skal være. Så vi nyder det med lidt bedre samvittighed. Du har ret, det er meget meget smukkere når man går der selv :-)

      Slet
  4. Jeg kan forestille mig hvor smukt det er i virkeligheden :)

    SvarSlet
    Svar
    1. meget meget smukkere i virkeligheden. :-)

      Slet
  5. Årh, hvor er det smukt! Man kan da slet ikke undgå at komme i julestemning med den 'stjernehimmel'. hvor skønt. Ønsker dig en dejlig onsdag aften. Kh. Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også på det tidspunkt hvor jeg følger at nu kan jule forberedelserne langsomt starte - og ikke før! jeg skal helt sikkert ned igen og drømme under stjernehimmlen.....og måske ønske et par gange :-D
      Dejlig fredag til dig Anette :-)

      Slet
  6. Sikke et fantastisk syn det må være at gå rundt under alle de lys. Kan sagtens forestille mig at versionen med lysstofrørene var lidt for kedelig.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det moderne hører bare ikke julen til....da vil vi ha' tradition og barndomsminder ;-) Og det er virkelig herligt!!

      Slet
  7. Wauuu - sikke et syn det må være :)

    SvarSlet
  8. Jamen, altså det ser smukt ud på dit foto og kan forestille mig, at det må være helt fortryllende at stå under alle de smukke "dimanter". Ha en rigtig dejlig aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lidt som i et eventyr og hverdagen forsvinder for et par minutter! Herligt :-)
      Skøn fredag til dig :-)

      Slet
  9. Hvor er det smukt.
    LED tog lige lidt tid før jeg kunne se det smukke, farverne etc. Der er sket det samme her i DK mange steder.
    I år sker der noget nyt ved Broen,(Holstebro), den har været under ombygning, og står færdig næsten (Blev ramt af en konkurs) Skulle have været færdig i sensommeren.. Fredag aften er der Chrismas Night - åben til kl. 22.00, og julemanden kommer og tænder Juletræet/Gade belysningen. Glæder mig til at se det færdige resultat. Bare det bliver tilnærmelsesvis som Lucy :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvom det ikke er særligt miljøvenligt med alle lysene, må jeg tilstå at jeg elsker december når der er lys allesteder. Lidt fornøjelse må der vel også være. Håber at jeres julebelysning bliver rigtig skøn og at I kan glædes over den hver dag i december :-)

      Slet
  10. Det er bare helt vildt pænt! I Aarhus har vi noget lignende... Det er bare mindre tilfældigt og slet ikke ligeså smukt som det her.

    SvarSlet
    Svar
    1. uhhh jeg elsker al den julebelysning :-) Det giver altså en særlig herlig stemning, og man har pludselig ikke så travlt med at komme hjem fra byen mere ;-)
      Dejlig fredag til dig :-)

      Slet
  11. Smukt navn til det utroligt flotte lys :-) Det minder meget om en installation på kunstmuseet Louisiana, hvor man kan gå ind i rum med tusindvis af små farvede lamper med spejle bagved. Ha' en dejlig dag :-).

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du fuldstændig ret i!!! Nu hvor du siger det, der har jeg nemlig også været. Forskellen er bare at her mærker man vejret og den kolde vind på kinden samtidig :-)
      Også en skøn fredag til dig :-)

      Slet
  12. Svar
    1. Er vild med alle lysene i december :-)

      Slet
  13. Svar
    1. ja herligt!!! Et lille eventyr :-)

      Slet
  14. Det ser virkelig smukt ud, ligesom det skal være!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også vild med det og glæder mig hvert år!

      Slet
  15. Hvor er det flot! Alle de smukke lys der kommer op rundt omkring, er en af de ting jeg elsker ved december :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det er faktisk lysene jeg elsker allermest ved december, al den anden kitsch kunne jeg godt undvære en smule af ;-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!