29. november 2013

Skynd dig post

Tidligere blev der i december klippet og klistret, men det gør der ikke så meget mere siden pigerne er blevet store. Men en kreativ ting er blevet tradition, og det er at jeg laver en julekalender til min mor. Det har jeg gjort nu i 18 år! Da afstanden jo er stor og det for hende har været svært at følge med i pigernes udvikling i forhold til hendes andre børnebørn, startede det med at jeg lavede en kalender med billeder fra året der gik. Efterhånden har der så sneget sig flere og flere billeder ind af os voksne også, da børnene ikke lader sig fotografere hele tiden mere og da slet ikke i alle situationer ;-) Men det er en herlig tradition som hun glæder sig meget over hvert år....endda så meget at hun nogen gange faktisk snyder og åbner en kuvert før tiden ;-) Så sig ikke at det kun er børn der elsker julekalendre! Og traditionen tro blev den lavet i sidste øjeblik og først sendt i onsdags......så kære post....skynd dig!!!!

Herlig fredag til dig :-)

28 kommentarer:

  1. Super ide - jeg forstår godt din mor kommer til at snyde bare en lille bitte smule...
    Også en herlig fredag til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. haha ja der kan jo gå barn i enhver ;-))
      God 1. advent til dig:-)

      Slet
  2. Vidunderlig og vedkommende julekalender. Det samler og er dejligt varmt at læse om og tænke på. Skøn fredag ønskes du og alle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha' Sidse, den skaber også megen glæde hvert år.....også til dem som kommer forbi :-)

      Slet
  3. En dejlig tradition - og rigtig god når I nu bor så langt fra hinanden.
    Min mor og jeg giver hinanden adventsgaver - det er SÅ hyggeligt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det syntes jeg også det er :-) Det lyder hyggeligt med adventsgaver.....faktisk syntes jeg også at de er nemmere at forholde sig til og overskue. Det har jeg også startet med hos pigene i år.
      Dejlig søndag :-)

      Slet
  4. So eine schöne Idee liebste Nola... die spar ich mir auf für nächstes Weihnachten!
    Liebste Grüsse
    Melanie

    SvarSlet
    Svar
    1. Schön wenn du die Idee gebrauchen kannst :-) Es ist relativ einfach zu machen und bringt freude!!
      Liebe Grüsse
      Nola

      Slet
  5. Hvor er det dejligt - og selvom det er i sidste øjeblik, ja så tror jeg i har stor glæde at den julekalender begge veje :0)) .
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har vi helt sikkert! Jeg nyder at glæde hende (og andre) og ved at det bliver højt værdsat og det er jo det hele værd !
      God 1. advent :-)

      Slet
  6. Sikke dog en skøn idé! Oplagt med billeder i, når den er fra dig ;o).Og du har ret i, at gaver (hvadenten de kaldes 'kalender-', 'jule-' eller andet med gaver efter) ikke kun er for børn. Det er heldigvis for alle aldre ;o).
    Rigtig god weekend og snart første advent til dig og dine. Kh. Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Man er jo nødt til at gøre det man bedst kan...derfor faldt det på billeder i tidernes morgen ;-) Du har ret, jeg tror nemlig at alle inderst inde godt kan lidt at blive forkælede :-)
      Også en dejlig december start til dig Anette :-)

      Slet
  7. Ih vor dejligt ! Din mor er en heldig dame, jeg tror sørme jeg vil gøre det samme til min mor - måske til næste år, i når når jeg det ikke.

    Ha en dejlig adventsweekend :)

    KH Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skulle du da gøre Maria! Det er relativ nemt at lave og har en kæmpe effekt! :-)
      Rigtig god decemberstart til dig også.....nu har du jo overstået pyjamapartyet med kæmpe bravour :-)

      Slet
  8. Fantastisk ide.
    Det er være kreativ, hitte på etc. er en opgave i sig selv.
    På et tidspunkt da mine børn var små, var der meget lav vande økonomisk, Og 4 børn med en alders spredning på 9½ år, så der skulle ikke gøres forskel. Købte 4 forskellige puslespil, passende motiv og brikker til forskellige aldre. minimum 24 brikker. En pakke med brikker hver dag, og hurtigt blev det sjovt med at finde ud af om man kunne samle uden motivet, den kom først den 24. december. Det var lidt mere spændende end pebernødden eller andet fra kage/konfekt dåserne.
    Manden fik en lille hilsen med i madkassen daglig / weekenden lå den på morgentallerkenen. Det var bare 24 kærlighedserklæringer.
    Den mest triste jeg har oplevet var, da jeg fik en to do pakkekalender. Altså en med 24 små gøremål frem til den 24 dec. Den er okay i kombination med noget andet, eller fra mig selv til mig selv, men at få den fra manden... Da var han ikke populær, det var sidste år jeg lavede noget til ham ;-)
    Jeg er nok lidt som din mor, får lige kigget lidt frem ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da en herlig ide med puslespillet! Ikke at økonomien var lav, men ideen i sig selv :-)
      haha sikken en "opfindsom" mand du har....så tror jeg også nok at mine kreaevner ville forsvinde for fremtiden ;-D
      Rigtig dejlig decemberstart til dig Karin :-)

      Slet
  9. Dejligt at have noget at glæde sig til og glæde andre med :-) Jeg er også rigtig glad for mine fotobøger...
    Jeg har lige modtaget mine fine billeder i Plexiglas og tusind tak for den fede idé :-) Jeg skal nok vise billeder på et tidspunkt... Rigtig skøn 1. december - kram OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig skønt at kunne glæde andre og især at det ikke skal være store dyre materielle gaver.
      Ohh herligt at du overtog ideen med Plexiglas billederne.....glæder mig meget til at se det :-)
      Det har været en særlig hyggelig 1. december...håber hos dig også.
      kram herfra :-)

      Slet
  10. Sikken en sød tradition, og dejligt at hører at de voksne også "snyder" lidt.
    Bor din mor i Danmark ??

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. haha du har ret, det giver børnene en "ret" til at snyde lidt med kalenderen. Jeg har heller aldrig været rigtig god til at vente med at åbne. Ren tortur ;-D
      Ja, min mor bor i Danmark, så derfor har det altid været lidt sværer for hende at følge med hernedefra.
      kh Nola

      Slet
  11. Hvor er det bare en helt perfekt idé!... Den fungerer også som en slags opsummering af året der er gået. Alt for fint!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ihverttilfælde nemt og skaber glæde, så det er faktisk perfekt :-)

      Slet
  12. Hvor er det en vidunderlig ide! - Kan godt forstå glæden ved at modtage den er stor :)

    Kh Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har tænkt på nogle gange om jeg skulle finde på noget nyt, men er alligevel vendt tilbage til den samme ide :-)

      Slet
  13. Sikke en skøn ide! Håber posten nåede frem i tide ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemette :-) Det gjorde den så ikke, faktisk modtog hun den først igår d. 3. dec. :-/

      Slet
    2. Øv det var synd, men så kan hun da hygge sig med de 3 første "låger" på en gang ;-)

      Slet
  14. Hvor må det være dejligt at være den glade modtager af sådan en kalender :)

    SvarSlet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!