21. november 2013

Vintersøvn



Jeg er aldrig den første, faktisk er jeg for det meste den allersidste som får haven gjort vinterklar. Og skal jeg være helt ærlig, så er det noget jeg ikke bryder mig særligt meget om.

Der er noget trist og kedeligt ved at klippe ned og rydde de blomster væk som man har plantet, vandet og gødet hele sommeren. Man har nydt deres skønhed, spændt ventet på knopper og udsprungne blomster. Og så bliver det efterår og tiden løber ud....

I går kunne jeg ikke trække det længere og fik endelig gjort vores lille have vinterklar....og heldigvis, for her til aften kom den første sne :-)

10 kommentarer:

  1. Så er du så meget længere fremme end jeg. Faktisk ved jeg ikke engang hvad jeg skal gøre. Kunne vel rive lidt blade sammen? Smukke farver er det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg går det når tiden lige passer, og var altså så heldig i år :-) Og det er helt sikkert en god start at rive blade sammen ;-)

      Slet
  2. Det er da timing der vil noget. ;-)
    Det er en kedelig proces, men man bliver så glad for det om foråret! Og det er jo sådan set også at tage en pæn afsked. Det kan jo næsten ses som uværdig for blomsten at lade den stå og forgå helt selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og sikke nogle fine blomster :-)

      Slet
  3. Et smukt farvel og på gensyn i 2014. Der er vel egentlig altid noget trist over, at tage afsked og lukke ned... Jubiii sne altså hvor er I heldige, jeg glæder mig helt vildt og håber vi får MASSER af sne i DK i år! :-))))

    Rigtig dejlig weekend - kram fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der kom en ordentlig ladning. Nu er det så næsten smeltet, men der skulle komme mere i nat. Sne er skøn, bare det ikke er på vejen ;-)
      Dejlig weekend til dig også. Kram herfra :-)

      Slet
  4. Smukke billeder, Nola - så er du længere end mig, for her skal græsset klippes, og jo helst inden sneen kommer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. uh, ja så skal du nok snart til at få græsslåmaskinen frem ;-) Som jeg kan se og høre har I også allerede nattefrost.

      Slet
  5. Det er så mørkt og trist at fjerne de klare farver og efterårs farverne.
    Heldigt du blev klar til den første sne, så kan den få lov til at ligge uberørt af dig og lyse op ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, når sneen kommer, kommer der også lidt af lyset tilbage :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!